Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #38967:
Chcem sa spýtať, že čo to má spoločné to čo si písal s tým, že plyn autobus je rovnako ekologický ako trolejbus? Neboj nie som učiteľ.
Reply on: BB-Schuhu #38969:
ad 1: s prestupmi je momentálne problém bližšie nešpecifikovanej softvérovej príčiny, problém je riešený medzi prevádzkovateľom vybavovacieho zariadenia a jeho výrobcom.

ad 2: prestupná zľava medzi prímestskou a mestskou linkou nie je a NIKDY nebola technicky možná.
Reply on: Papyr #38966:
Našiel som len inštalované výkony elektrárni
http://www.seas.sk/spolocnost/klucove-udaje/instalovane-vykony-elektrarni/
Vodne elektrárne slúžia ako náporové elektrárne. Tj. v špičke sa spúšťajú a dodávajú elektriku.
"Slovenské elektrárne prevádzkujú 5 617,24 MWe (január 2009) inštalovaného výkonu. V roku 2008 vyrobili spolu 24 378 GWh (vrátane vykupovaných zdrojov) elektrickej energie. Po očistení o vlastnú spotrebu dodali do siete takmer 22 251 GWh elektrickej energie. Z dodávok 69,34 percenta predstavovali jadrové zdroje, 17,03 percenta vodné a 13,63 percenta tepelné elektrárne. Podiel zdrojov výroby elektrickej energie bez emisií skleníkových plynov na celkových dodávkach Slovenských elektrární v roku 2008 stúpol na takmer 86,4 %."
prebraté: http://www.seas.sk/tlacove-stredisko/
Reply on: cerno #38968:
Nepoznám bližšie okolnosti tvojho prípadu, ale možnou príčinou je aj to, že na uplatnenie zľavy pri prestupe máš nárok iba 1-krát. To znamená, že už keď si raz túto zľavu uplatníš a stihneš nastúpiť do tretieho vozidla (v časovom limite do 45 minút od nástupu do druhého vozidla), tak už platíš normálne.

Ale aj mňa by niečo zaujímalo v tejto súvislosti. Uplatňuje sa zľava pri prestupe v prípade, že som cestoval linkou v 5x v tarifnej zóne MHD (napr. linka 601454 v úseku BB-Uľanka) a potom prestúpim na MHD? Viem že v roku 2006 sa ľudia na toto sťažovali, potom to utíchlo, tak neviem čo a ako je to teraz. Ale pokiaľ sa takáto zľava neakceptuje, tak prinajmenšom by boli ukrivdení obyvatelia časti Stupy.
chcel by som sa spytat ako v BB MHD funguju prestupy. Povodne som si myslel ze ak splnim cas staveny na prestup a prilozim kartu tak mi to strhne nizsiu sumu ako normalny listok. Dnes som zistil ze som sa mylil. Sice som bol v casovom limite ale listok mi vydalo normalny. takze ako to je.

dakujem
Reply on: vladis888 #38964:
elektrina v drôtoch je preboha zmiešaná, predstav si to ako sieť vytvorenú z reťazí, v ktorých jednotlivé ohnivká kmitajú sem a tam. Na niektorých miestach siete sú stroje, ktoré rozkmitávajú celú reťaz, synchrónne a naraz, a na iných miestach sú stroje, ktoré naopak sú poháňané kmitmi tej siete.

Nedá sa určiť, kto poháňa koho. Je proste skupina tých, čo energiu dodávajú, a tých, čo ju odoberajú. Celá európska elektrizačná sústava kmitá súčasne frekvenciou 50 Hz. Jedine ak by nejaké odľahlé územie, napr. ostrov, bolo zásobované z jedného jediného elektrického zdroja, by sa tam dalo povedať, že presne vieme, z čoho majú elektrinu. V európskom vnútrozemí, tj. aj v Banskej Bystrici, sa to de facto určiť nedá vôbec, pretože s EE sa čulo obchoduje cez hranice a tak na vašej energii môže mať podiel rovnako francúzska atómovka, poľská uhoľná alebo slovenská vodná. Ide len o to, aby bola výroba a spotreba (vrátane strát) vyrovnaná, tj. ako v účtovníctve, musí sedieť Má dať a Dal. Keď si majiteľ mäsiarne kúpi novú chladničku zo ziskov, tiež nevie, či si ju kúpil za peniaze pani, ktorá k nemu chodí na sviečkovú, alebo z peňazí pána, čo minule kúpil tri štangle salámy.

Pozdravujem pána učiteľa, a že dúfam, že neučí fyziku.
Reply on: DADORIUS #38957:
zavolaj si na info linku nejakej elektrárne a polož im otázku, koľko percent EE sa vyrába z čoho. Ja som tieto údaje potreboval pred cca 5 rokmi pre jednu prácu, zavolal som si vtedy na infolinku jadrovej elektrárne Dukovany a tam mi povedali, že v ČR okolo 65% z jadra. Pre SR nemal údaje (ja som sa ho však pýtal len pre zaujímavosť, lebo som aj tak potreboval údaje len pre ČR), ale hovoril, že Slováci majú z jadra asi 70%. Zistíte to niekto presne aj so zdrojom?
No a napriek Three Mile Islandu 1979 a Černobyľu 1986 je stále zatiaľ jadrová štiepna reakcia tým spôsobom masovej výroby energie, ktorý má najmenší dopad na životné prostredie.

A s tým, že tie staré plesnivé trolejbusy treba dať do zberu, môžem len súhlasiť. Samozrejme, ak sa kúpi aspoň 15 kusov nových nízkopodlažných trolejbusov 🙂
100 bodov dávam za plynový mixér. To je určite ľudsky najlepšie zdôvodnenie, prečo si ponechať trolejbusy. Ak by som si totiž mal doma naftový mixér nahradiť plynovým, a chodiť si ho napĺńať k susedovi do vedľajšieho paneláku, asi by to bolo ako ísť na severný pól menšou okľukou - cez južný. Ale rozhodne lepšie ako cez Mesiac ?
Reply on: JJ #38961:
Ja viem len som nechcel písať že elektrina na pohon trolejbusov je z jadrovej elektrárne, lebo by mi 100pro prišla odpoveď a čo ak je to z tepelnej elektrárne. Už som sa raz pre toto pohádal z učiteľom na strednej škole keď som vravel že ich zvolenské busy sú neekologicke. ?
som mysleu do paštekárne nie do pažravej ?
Ahoj chcem sa opýtat ako je to vlastne z týmato novýma autobusama čo jazdia po bystrici.

ked bryndziare vstupili do dpm že komu vlastne patria len bryndziarom mestu alebo aj dpm?
Atie klbovie karosy čo sa požičanie do pažravej sa vrátia volakedy?...bo tu jazdia aj starie herky od zvolena

a neviete kolko približne tieto troleje karosa?
ikarus
fiat
to len tak pre porovnanie

díki za odpovede
Reply on: vladis888 #38959:
ale kľudne to môžeme brať od prvopočiatku. životné prostredie sa znečisťuje už pri ťažbe ropy alebo plynu, pri jeho preprave, spracovaní (čo je teda naozaj veľký zásah do ŽP), pri ďalšej preprave ku koncovým zákazníkom a nakoniec pri samotnej spotrebe v spaľovacom motore.

Na Slovensku sa až 84 % elektrickej energie vyrába v podstate ekologicky - v jadrových a vodných elektrárňach. Čiže pri systéme "elektráreň - trolejbus" nedochádza k takmer žiadnemu vyplvu na ovzdušie.
Reply on: DADORIUS #38957:
aaaa pan je ekologicky az do dosledkov... aby neznecistoval zivotne prostredie, tak elektricku energiu neodobera z elektrickej siete, ale vyraba si ju doma, kde ma instalovany motorgenerator na naftovy pohon...

evidentne je to tak, lebo vyfukove splodiny ma vyvedene do spalne a uz to na nom zanechava degenerativne nasledky...
Reply on: DADORIUS #38957:
To keby si takto bral tak najekologickejšie je chodiť pešo a mať koňa a pokoj. Nesmieš to brať až do prvo počiatku ako sa vyrába elektrina. Ide o životné prostredie v meste a tam trolejbus nešpiní, ale autobus áno.
Reply on: DADORIUS #38957:
ty si tiež teda dobrý demagóg - a kde sa podľa teba produkuje nafta alebo beznzín? či tú ropu rovno leješ do auta?
Reply on: vladis888 #38949:
Ty si nepočul že aj v trolejbuse je olej? Nie síce motorový. A elektrická energia na pohon trolejbusov sa u nás vyrába úplne ekologicky bez znečisťovania životného prostredia! ? Tie staré trolejové vraky už treba poslať na odpočinok! ?
Reply on: mirkobb #38932:
Už sa nedá voliť ani medzi menším a väčším zlom! ?
" Predkladám návrh, ktorý hovorí, po prvé, v celom texte navrhovaného zákona vypustiť slová Banskobystrický samosprávny kraj so sídlom v Banskej Bystrici a nahradiť ich slovami Zvolenský samosprávny kraj so sídlom vo Zvolene"
Z vystúpenia p. poslanca Ing. Vladimíra Maňku v Národnej rade Slovenskej republiky.
Praci česť a učte sa hovoriť po zvolensky!!! ?
Reply on: daf500 #38954:
V BB takych vela nemaju 🙂
Reply on: 810zssk #38953:
tak ked som poriadny sofer tak mu poviem nech neotravuje a ked neprestane tak ho na nasledujucej zastavke vyhodim von
Reply on: daf500 #38951:
Nie je, pretoze to ohrozuje bezpecnost prepravy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.