Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: LUK #38023:
Pamätám si že istého času to tam svietilo celé, tak akože sa to teraz nedá? No som vďačný aj za "B. Bystrica, AS"
Reply on: BB-Schuhu #38024:
... aj to im ho musel naliať niekto iný.
Reply on: LUK #38023:
Ok, tak potom beriem späť. V takom prípade aj "B. Bystrica, AS" považujem za pokrok po dlhom čase...
Reply on: BB-Schuhu #37988:
nevošlo... na tie krátke transparenty určite nie, to mám overené...
Dnes a zajtra je vo Zvolene výluka MHD, prím. liniek na námestí SNP, pre Zvolenský jarmok. Oznamy o výluke sú aj na zastávkach, v novinách, stránke mesta, len dopravca to nikdy nemá na webe. ?
Pekné fotky MHD v Poľsku...majú krásne autobusy...také veselé farby ? , to pekne oživí premávku, hlavne v zime...to by bola radosť cestovať... ?
Reply on: Lubomir #38012:
ak by to bol MAN, tak zrejme nemecky, alebo statny. Neviem si predstavit ze by sukromnik, alebo obec mali novy autobus.
Tentoraz niečo na tému Brezno.

Obchvat Brezna vylúči kamiónovú dopravu:
http://bystrica.sme.sk/c/5016152/obchvat-brezna-vyluci-kamionovu-dopravu.html

Je to pekný zámer, ale v tomto som veľmi skeptický. Citujem: "Ak nedôjde ku skráteniu financií na investičné akcie rezortu ministerstva dopravy, ...." No neviem, už teraz avizoval p. Počiatek, že krátenie financií investičných akcií sa môže vyšplhať až na 70%, a zasiahne každý rezort. Mám preto silné obavy, čo bude s týmto obchvatom ďalej. Raz v novinách (bolo to v r. 2002) som čítal, že obchvat Brezna by mal byť hotový do roku 2008. Je rok 2009, na jeho stavbe sa zatiaľ ani len nepohlo prstom. Dajme tomu, že peniažky sa nájdu a obchvat sa začne stavať, ale aj tak sa to bude týkať iba I. etapy. Tranzit smerujúci na Tisovec/Č. Skalu pôjde aj naďalej cez námestie. Centrum sa odľahčí iba od smeru na Hriňovú, a toho až tak veľa nie je.

Pozeral som sa na históriu Baldovského mosta. Začiatok výstavby: 12/1994. V tlači z augusta 1998 sa píše, že most bude hotový do konca roka. To sa fakt staval až 4 roky..? Ako boli tomu prispôsobené autobusové linky smerujúce na Mazorníkovo/Čierny Balog. Takže v CP z roku 1994 (t.j. pred rekonštrukciou) sa jazdilo normálne cez Rázusovu ul. V roku 1997 (počas výstavby) sa jazdilo obchádzkou poza stanicou Brezno-mesto, kde bola zriadená náhradná autobusová zastávka "Malá stanica". V CP z roku 1999 (po ukončení stavby) sa jazdí už opäť cez Rázusovu, zastávka "Malá stanica" sa ešte nachádza v CP, ale už bez obsluhy.
Reply on: mirkobb #38013:
sa musím smiať na znení toho oficiálneho dokumentu: "Mesto BB v zastúpení primátora" - ako keby nevedeli, že primátor koná priamo, nie v zastúpení. Rovnako ako koneteľ, prostredníctvom ktorého koná právnická osoba priamo...ach jaj, ale čo chceme, keď mesto nepozná ani len zákony, potom nieto ich výklad ?
Reply on: mirkobb #38014:
zaujímavé...
To by som nepovedal, že tá fotka vzbudí až takú pozornosť. 🙂
Reply on: Lubomir #38012:
No tak ja pridám nejaké historické, Saurera máme aj tu http://www.sadhe.sk/fotky/History/SAURER.JPG a taktiež tu odzadu na Štrbskom plese pred liečebným domom http://www.mdc.sk/objects_image/1737.jpg

Ale urobil som aj takú fotomontáž tej pôvodnej fotky z Kališťa a deatailov fotiek zo Sauerov, tak sa kľudne pozri na tie disky.. ? http://img12.imageshack.us/img12/9277/saurers.jpg
Inak medzi nami, disky na jednotlivé modely autobusov sa tiež dali dať kľudne aj z iných ak pasovali, toto by som nepoužil jednoznačne ako meradlo toho o aký autobus sa jedná. Ale keď chceš, tak autobusy na spodných obrázkoch ich majú zhruba také ako ten na tej historickej snímke. ?
Reply on: mirkobb #38007:
Ano, mohol by to byt aj Saurer ci dokonca Mercedes. Ale Saurery, co jazdili po vojne boli dodane hned po vojne ako hospodarska pomoc a karosovane v Sodomke. Takze samozrejme nemohli zhoriet pocas vojny. Co vsak neznamena, ze nejake nemohli byt dodane i skor. Inak autobus Saurer vyzeral takto :

http://www.mestskadoprava.net/galeria/picture.php?/14409/category/1509

U toho MANu som vychadzal z toho, ze ked som sa rypal v starych busoch, nasiel som nacrty dvoch typov busov pre Slovensko. Jeden bol ten co jazdil v Bratislave ( MAN M1 MP), co bol vacsi bus a potom dodavali aj mensi s buchacimi dverami - este pohladam ten vykres k nemu doma.

Pozri si tieto disky : http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=21795&gi=0&gn=1000&gs=c&gsd=&ghv=1068
Reply on: mirkobb #38010:
Aha, tak potom dobre. Na Gorkého je taký "čudný trojuholník", tak som si nebol istý.
O tej konečne pri Domove dôchodcov viem. Podľa mojich zistených informácií slúžili obe konečné (Wokerova, Dom dôchodcov a Gorkého) spoločne (časť liniek jazdila na jednu konečnú, zvyšné na tú druhú), je pravdepodobné, že až do zavedenia MHD na Mládežnícku, ale to je už len taká dedukcia. Konečná pri Domove dôchodcov sa používala ale ešte dlhšie, keďže podľa mapy Slovenskej kartografie z roku 1974, tam vtedy končila linka č. 9.
Reply on: BB-Schuhu #38008:
Práveže ani na jednu stranu čo si popísal, ale smerom na dnešnú Okružnú, tam v tej dobe nebolo ešte nič ďalej tým smerom a tak tam bola vybudovaná tá slučka. Neskôr ale bola premiestnená do priestoru na konci Jilemnického kde stojí Domov dôchodcov. Tieto informácie mám od chlapa, ktorý konkrétne na tom autobude jazdil v tej dobe.
Výstavba lanovky na Králikoch pokračuje:
http://www.lanovky.sk/?page=foto&fupd=125
mirkobb, Lubomir: Zaujímavé. No ale zdá sa, že sa nezhodneme, takže najlepšie to vyriešil Kami a to tak, že tam už radšej nie je nič napísané 🙂

Re #38007 mirkobb: Vedel by si napísať, kde PRESNE sa nachádzala tá otočka pre linku č. 4. Píšeš, že to bolo v priestore za uvedenou križovatkou, ale bolo to v smere na Gorkého alebo na Nové Kalište?
Reply on: Lubomir #38006:
A ja zas tvrdím, že na obrázku je autobus Saurer. ? Tie používali takéto disky a aj ten predný "čumák" s chladičom to naznačuje, že ide o tento model autobusu. Inak jeden taký jazdil aj po vojne v BB na počiatku mestskej dopravy v 50-tich rokoch na linke č. 4 na Fončordu do priestoru za križovatkou dnešných ulíc Gorkého, kpt. Nálepku a Nové Kalište, kde mal konečnú a bola tam vybudová provizorná obrátka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.