Takze pekne po poriadku:
Po spojeni liniek by vzdy polovica trasy bola naplno vyuzita, problem je ze si tam autobus nabehne 10 min a naopak opacnym smerom to zvykne dohanat. Na 40 min dlhej trase by to mohlo byt vyraznejsie. Preto sa na to musim poriadne pozriet. Musim vychadzat z existujuceho stavu co sa tyka vozidiel aj co sa tyka softveru.
A som pri Emteste. Tento genialny system nepozna casove pasma CP. Trasy rozlisuje len podla oznacenia pismenom. Preto nie je mozne automaticky generovat CP aj s predpokladanym meskanim v spicke a nadbiehanim v sedle. Naopak, ked robis inu trasu, samostatne zadavas jazdnu dobu a preto sa Ti moze lisit cas na spolocnom useku. Vikend byva skrateny o 1 min na 2. zastavke. Ozajstny rozdiel je len na nocakoch.
Neviem ako to myslel Ing. Bodnar, ale zachadzanie sa robi v Emteste tym pismenom.
Autobusy z liniek 24/25 zachadzaju do vozovne v case 8.00-8.30, okolo 12:00 a po 17:00 a vtedy asi nie je potreba posilovat linku 20, autobusy by sli prazdne a nabehli by km navyse.
Petik: po 3 hodinach musi mat vodic 30 min pauzu ked nesmie robit nic na vozidle okrem dohliadania na nakladku a vykladku tovaru. To je bezpecnostna prestavka. To je aj v sulade so zakonnikom prace kde je zavedena prestavka na obed po max 6 hodinach - rovnako 30 min. Vtedy vodic odparkuje voz a vegeti. V BB zachadzaju do vozovne len ti co striedaju smenu okolo obeda. Za smenu ma vodic 2 bezpecnostne prestavky. Ak si chodieval autobusom z BA do BB, vedel si ze tie busy co koncili v BB nemaju prestavku v Zarnovici lebo jazda trvala len 3:30 co bolo na hrane.
Niektore DP ako napriklad BA, rozkladaju bezpecnostnu prestavku na viacej, takze kazdy vodic ma na konecnej 20 min pauzu, plus 30 po 6 hodinach kvoli zakonniku. To im okrem nadcasov robi problemy. Takze pri kratsich linkach je 20 min pauzy po kazdej jazde luxus a musi sa vypravovat viac vozov a viac vodicov jazdi. Pri 30 min pauze je zas problem nahradit vozidlo a tak vozy prebiehaju na ine linky miesto pauzujucich.
Moj program tiez nevie rozlisovat casove pasmo, ale jazdnu dobu som vacsinou robil podla seba a niekedy to bolo presnejsie ako na zastavke.
Neviem ci sa vodicom pacia dlhsie alebo kratsie trasy, ale prestavky su rovnake bez ohladu na dlzku, sluzia hlavne na vyrovnanie grafikonu.
Este na okraj. Vsimol som si, ze po nakupnych centrach putuju bystricke stare 734 a 735 co nemaju napis BBDS na boku a len nastriekane male SAD B. Bystrica. Je to vyhodne, tomu tovaru co vozi na propagacne akcie je jedno aky ma autobus, ten stoji, nepali naftu a pritom zaraba
Po spojeni liniek by vzdy polovica trasy bola naplno vyuzita, problem je ze si tam autobus nabehne 10 min a naopak opacnym smerom to zvykne dohanat. Na 40 min dlhej trase by to mohlo byt vyraznejsie. Preto sa na to musim poriadne pozriet. Musim vychadzat z existujuceho stavu co sa tyka vozidiel aj co sa tyka softveru.
A som pri Emteste. Tento genialny system nepozna casove pasma CP. Trasy rozlisuje len podla oznacenia pismenom. Preto nie je mozne automaticky generovat CP aj s predpokladanym meskanim v spicke a nadbiehanim v sedle. Naopak, ked robis inu trasu, samostatne zadavas jazdnu dobu a preto sa Ti moze lisit cas na spolocnom useku. Vikend byva skrateny o 1 min na 2. zastavke. Ozajstny rozdiel je len na nocakoch.
Neviem ako to myslel Ing. Bodnar, ale zachadzanie sa robi v Emteste tym pismenom.
Autobusy z liniek 24/25 zachadzaju do vozovne v case 8.00-8.30, okolo 12:00 a po 17:00 a vtedy asi nie je potreba posilovat linku 20, autobusy by sli prazdne a nabehli by km navyse.
Petik: po 3 hodinach musi mat vodic 30 min pauzu ked nesmie robit nic na vozidle okrem dohliadania na nakladku a vykladku tovaru. To je bezpecnostna prestavka. To je aj v sulade so zakonnikom prace kde je zavedena prestavka na obed po max 6 hodinach - rovnako 30 min. Vtedy vodic odparkuje voz a vegeti. V BB zachadzaju do vozovne len ti co striedaju smenu okolo obeda. Za smenu ma vodic 2 bezpecnostne prestavky. Ak si chodieval autobusom z BA do BB, vedel si ze tie busy co koncili v BB nemaju prestavku v Zarnovici lebo jazda trvala len 3:30 co bolo na hrane.
Niektore DP ako napriklad BA, rozkladaju bezpecnostnu prestavku na viacej, takze kazdy vodic ma na konecnej 20 min pauzu, plus 30 po 6 hodinach kvoli zakonniku. To im okrem nadcasov robi problemy. Takze pri kratsich linkach je 20 min pauzy po kazdej jazde luxus a musi sa vypravovat viac vozov a viac vodicov jazdi. Pri 30 min pauze je zas problem nahradit vozidlo a tak vozy prebiehaju na ine linky miesto pauzujucich.
Moj program tiez nevie rozlisovat casove pasmo, ale jazdnu dobu som vacsinou robil podla seba a niekedy to bolo presnejsie ako na zastavke.
Neviem ci sa vodicom pacia dlhsie alebo kratsie trasy, ale prestavky su rovnake bez ohladu na dlzku, sluzia hlavne na vyrovnanie grafikonu.
Este na okraj. Vsimol som si, ze po nakupnych centrach putuju bystricke stare 734 a 735 co nemaju napis BBDS na boku a len nastriekane male SAD B. Bystrica. Je to vyhodne, tomu tovaru co vozi na propagacne akcie je jedno aky ma autobus, ten stoji, nepali naftu a pritom zaraba
Petik
Ale prave tym spojenim 22+24/25 by bola zastavka Karpatska obsluhovana aj v smere Namestie Slobody. Neboli by obsluhovane zastavky Pieninska, Magurska a Javornicka.
Sasova je celkovo postavena dost nevhodne pre rozumne linkove vedenie. Divne mi pride aj spojenie Tatranskej len popri Cementarni. Preco nepremava aspon 92 (?) cez staru Sasovu.
Mozno by cosi vyriesili prestupne listky - z Karpatskej ist 24/25 potom prestupit na 22.
To co navrhujes (cennik), Kami, sa mi zda trochu zlozite.
Podla mna by bolo rozumne keby listky mali casovy platnost napr. 30 min, nebolo by treba 2. pasmo.
Ked by som do 30min prestupil, vysiel by listok zadarmo, ale platil by len v ramci povodneho casoveho limitu. Ked by som chcel predlzit platnost o dalsich 30min, nieco by sa zmacklo a mohla by byt 50% zlava.
Tiez by sa zislo obnovit mesacne listky (napr. by stacilo personifikovat tu kartu) a zdrazit jednorazove listky. 8 Sk mi pride prehnane lacne. Aj ked pri tej rychlosti cestovania...
A nerozumiem jednej veci s tymi kartami. Ked idem obcas v BB MHD a poziciam si od mami kartu, nechapem ako to funguje. Vacsinou mi ten listok musi "vyrobit" niekto z inych cestujucich, lebo mne vyleze tak na 3. pokus.
Ja som si povodne myslel, ze ked je to bezkontaktna karta, staci ked sa s tym priblizim. Tak som tam pri mojej prvej jazde prikladal penazenku v ktorej bola karta a nic. A vsetci na mna cumeli ako na vola. V mojej byvalej praci sme mali tiez vstup na kartu, ale stacilo sa priblizit s penazenkou, zeny obcas prikladali celu kabelku.
Preco to tak nefunguje aj v BB MHD?