Zdravim Vas pani!
Neda mi nezareagovat na podla mna trefny prispevok Petika ohladne spojenia liniek 24/25 s 22- kou.
Myslim, ze je to dobry napad. Obidve linky poznam velmi dobre zo svojho cestovania a takymto sposobom by boli 24 a 25 permanentne vyuzite: periodicky naplnane a vyprazdnovane a opat naplnane. Tym padom by sa dalo aj usetrit: poriadne by sa dala skresat 22 a uplne zrusit 20. Ale hlavne by na 20 nemali problemy s otacanim na konecnej na Javornickej. Vsetko ma vsak svoje plusy a minusy: takto by sa vytvorili 2 superlinky, ktore by sa otacali nie za cca. 26- 30 min., ale za 40 min., ako je to u 80- tky. Dalsia nevyhoda je ta, ze taketo speciality EMTEST neumoznuje (kombinovanie liniek). Uz som sa o tom presvedcil asi pred 1- 2 rokmi. Vtedy som pozadoval od Ing. Bodnara nasledovne: Cestovaval som linkou 20 a vtedy chodila do Sasovej od VUB posledna o 16:59. Tak som ho aspon ziadal, nech 31- tka, ktora chodila vtedy 17:35 nech zachadza na Karpatsku. A on mi povedal uz zmienene o genialnom EMTEST-e.
Napriek tomuto mam 1 dobry napad: tie autobusy liniek 24/25, ktore idu do depa, by mohli ist tam cez VUB a tak aspon nahradit niektore spoje linky 20.
ALE obavam sa ze to by radni z MHD nepochopili ani po 2 tyzdnoch
Neda mi nezareagovat na podla mna trefny prispevok Petika ohladne spojenia liniek 24/25 s 22- kou.
Myslim, ze je to dobry napad. Obidve linky poznam velmi dobre zo svojho cestovania a takymto sposobom by boli 24 a 25 permanentne vyuzite: periodicky naplnane a vyprazdnovane a opat naplnane. Tym padom by sa dalo aj usetrit: poriadne by sa dala skresat 22 a uplne zrusit 20. Ale hlavne by na 20 nemali problemy s otacanim na konecnej na Javornickej. Vsetko ma vsak svoje plusy a minusy: takto by sa vytvorili 2 superlinky, ktore by sa otacali nie za cca. 26- 30 min., ale za 40 min., ako je to u 80- tky. Dalsia nevyhoda je ta, ze taketo speciality EMTEST neumoznuje (kombinovanie liniek). Uz som sa o tom presvedcil asi pred 1- 2 rokmi. Vtedy som pozadoval od Ing. Bodnara nasledovne: Cestovaval som linkou 20 a vtedy chodila do Sasovej od VUB posledna o 16:59. Tak som ho aspon ziadal, nech 31- tka, ktora chodila vtedy 17:35 nech zachadza na Karpatsku. A on mi povedal uz zmienene o genialnom EMTEST-e.
Napriek tomuto mam 1 dobry napad: tie autobusy liniek 24/25, ktore idu do depa, by mohli ist tam cez VUB a tak aspon nahradit niektore spoje linky 20.
ALE obavam sa ze to by radni z MHD nepochopili ani po 2 tyzdnoch

petik
myslis si ze nejake napisy by pomohli?
Pred rokom sa ROPID (Regionalny Organizator Prazskej Integrovanej Dopravy) rozhodol, ze na vybranych linkach MHD (medzimestkych) sa bude nastupovat aj na uzemi mesta len prednymi dvermi, dokonca aj v smere do centra. Tieto linky nosia za prednym sklom velky transparent (vacsi ako smerova tabula) "Nastup len prednymi dvermi". Zaroven maju na zadnych dverach nalepky "Nastup do liniek rady 300 a 400 len prednymi".
To ma za dosledok, ze do tychto liniek v Prahe nikdo z prazskych nenastupuje, pretoze sa im nechce hladat elektricenka. Je vsak mala skupina ludi, ktori su vsak odhodlani danou linkou cestovat. Ti zufalo stoja pred 2. a 3. dvermi a cumia, preco ten "blby" vodic neotvara. Niektori neskor pochopia, ze maju ist prednymi dvermi, lebo tie zadne su "asi pokazene". Pri vodicovi zacina proces hladania elektricenky. Najvacsi zufalci (vratne mojej priatelky) sa pre istotu spytuju ostatnych cestujucich, co maju robit, potom vytiahnu elektricenku a zacnu zistovat co s tym maju robit.
Vyznam napisov v mestkej doprave je zjavny aj pri vylukach elektrickovej dopravy. Tieto su v Prahe perfektne vyznacene. Zrusene zastavky maju preskrtnute cisla liniek, velky napis "Zastavka docasne zrusena" a vacsinou aj mala smerova tabulka (50x50cm) s popisom trasy nahradnej dopravy s "navodom" ako sa na najblizsiu zastavku dostat. Nahradne zastavky su neprehliadnutelne.
Napriek tomu skupiny cestujucich pokojne stoja na elektrickovom ostrovceku a vobec ich nevzrusuje fakt, ze okolo chodia autobusy nahradnej dopravy, hoci nikdy predtym tam ziadne autobusy nechodili.
Nevadia ani chybajuce droty nad tratou.
Obchadzky su perfektne vyznacene aj vo vozidlach. Napriek tomu vzdy ked vodic ohlasi na poslednej "normalnej" zastavke ze sa ide po obchadzkovej trase, vo vozidle vypukne neuveritelny zmetok. A to kludne aj posledny den vyluky.
Chaos znovu vypukne ked elektricka odboci zo svojej pravidelnej trasy. To su ti cestujuci, ktorym nepomohol ani napis ani hlasenie vodica.
Takze tolko k napisom.
BTW Nech zije nastupovanie prednymi dvermi.
Bicykel je rychlejsi.
Nebolo zastupovanie prednymi dvermi v BB nahodou zavedene v ramci projektu "Zdrave mesto"?