Nesledujem moc evidencne cisla autobusov a podobne, ale myslim ze ten kremovy trolejbus na fotke 5 v "novej" fotogalerii je asi ten, co predtym jazdil s reklamov "COPY" (Canon, Xerox alebo tak nieco) - bola to prva celoplosna reklama na trolejbuse v BB, jazdil na linke 7 (Nemocnica-Radvan-Stanica).
Isty si nie som ale snad to niekomu pomoze k identifikacii.
Petik: tam sa upravila cela bocnica, takze dvere nebol problem. Su dolezite na vystupovanie, ine je rozmiestnenie sedadiel a prevodovka sa vymenila za automaticku Voith ako maju Karosy 900. Motor je taky ako bol, len ma dokladnu GO. Pred tym jazdil len do Rakytoviec a Kremnicky, teraz jazdi vsade - hlavne 24 - 25.
V tej starsej fotogalerii je fotka Karosy C74? (3-dverovy klb) s textom - este pred modernizaciou na B741.
To tam ako vyrezali vacsie dvere, odstranili to vyvysenie v zadnej casti a tak?
Aky to malo zmysel, ked sa nastupuje len vpredu?
Alebo tam boli aj nejake motoricke upravy?
Na namesti nebola obrazovka a na amfiku zas bol turnaj majstrov sveta vo vareni halusiek ci co. Neviem ako ich to napadlo davat tam hokej, ale vyplatilo sa. Tam sa da hulakat aj blaznit a ziadne vyklady netrpia. Nocaky sice skoro nechodia, ale tie co chodia asi boli potom plne. Aj ked plne su vzdy v piatok a sobotu v noci (od Strieborneho a Namestia Slobody).
A policajti, tak ako avizovali, davali fukat.
Ja som sledoval hokej doma, bolo pocut hlavne krik a delobuchy. V meste to bolo asi horsie.
Kami: mozno preto, ze nocna MHD v BB skoro nechodi a nechodi ani cez namestie.
Inak - ako to vyzeralo v BB?
Cital som ze ten hokej siel na amfiku.
To je celkom dobry napad, dostat to z centra co najdalej.
My sme teda v Prahe tiez dost vyvadzali aj v MHD ale zato sme nic nerozmlatili (az na jeden sampusoovy pohar - nahodou).
A pred odchodom z hospody sme trochu vystrasili personal skandovanim "Slovaci dnes neplatia!"
750V : neviem ake ma vyhody, len motor ma vykon vyssi o 20 kW. V BB tiez ak chce tykadlak ist v protismere, musi prepnut packu, to v Blave podla mojich informacii nie je.
historia: kazdy si pamata len svoju oblast, ja si pamatam skor Sasovu ... a Majkl ? Co si pamatas ?
CSAD vznikla v roku 1949 na zaklade bystrickej vozovne Autospravy CSD. Kedy vsak vznikol Dopravny podnik mesta Banska Bystrica nie je jasne. Urcite to bolo medzi rokmi 1946 a 1950 ked uz boli 2 linky (Sasova, Rudlova, Radvan, Foncorda - asi), tretia linka potom chodila do Iliasa. Alebo naopak. Pred vojnou to tu bolo biedne.
Este som nasiel tieto nepresnosti v casti Historia v linkovom vedeni:
1975 - 86
10 - nechodila do Majera ale na Uhlisko (konecna bola na parkovisku ako dnes, ale Uhlisko sa obchadzalo trochu inac)
29 - chodila az na Srnkovu (nie Micinska)
35 - este toto cislo si pametam ze k nam chodilo (na Uhlisko). Malo to podobnu trasu ako 10. Snad to boli polookruzne linky (THK-SOUS-Park), kazda v inom smere. Musim sa spytat mami, snad si bude pamatat viac. Neskor (asi 1987 sa 10 a 35 zlucili).
1987 - 89
8 - urcite nechodila na Uhlisko ale do Majera. 48 asi chodila cez Uhlisko (Dimitrovovou ul.-dnes Bellusova) do Majera, 8 chodila popri Leninovi).
Niektore 8/48 zachadzali na plavaren.
BTW
Odkial mas informaciu ze MHD vznikla 1.5.49?
Nevravim ze to neni pravda, ale vtedy niekedy vzniklo CSAD. Mozno tu bolo nieco uz predtym. V tej knihe co som kedysi spominal je fotka Namestia SNP s autobusmi Praga (ale rozne typy), takze tipujem ze to len komousi niekomu ukradli (znarodnili) ale mozno nieco z toho uz jazdilo predtym.
Z vlakoveho nadrazia (v miestach dnesneho MU) na byvale Dolne Namestie (Hustak) je to dost daleko.
Inac v tej knihe neni skoro nic zaujimave. Same komunisticke propagandisticke keci, len nic o doprave. Oscanujem z toho tak 3 pouzitelne fotky a poslem.
Prave kvoli tomu protypu som sa pytal.
Pocul som totiz niekedy davnejsie, ze sa to napatie znizovalo, lebo sa vraj tykadlaci moc kazili. Ale nemyslim ze by ten zdroj bol velmi doveryhodny.
Aku ma to vyssie napatie vyhodu?
Kami