Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Petik: linky 24/25 su akurat vytazene tym ze spajaju Sasovu s Nemocnicou a Foncordou cez Strieborne, Danny by Ti vedel povedat. Starohorska je teraz po uprave cesty prisposobena na konecnu niekolkych liniek. Predtym sa museli vediet vodici naskladat na cm presne. Skus sa dakedy previest - rano do mesta, poobede z mesta a uvidis.
Linka 20 je specialne pre Dannyho aby sa dostal domov aj zo Sidliska. Zaroven pomaha linke 22 prepravit to kvatum ludi. Konecna Javornicka je sice 50 m od zastavky Dumbierska a 100 od Rudohorskej I, ale zaroven obsluhuje Karpatsku ako jedina linka z toho smeru (okrem jednej jazdy linky 80). Jediny problem je, ze na trase sa naplni aj klbova 22, nie to kratka 20.
#252
re:petik
Bravo! Tvoj prispevok ma normalne dostal 🙂 Napisal si ho tak presvedcivo, ze az po chvili mi doslo ze si robis prcu, a nie je to vazne myslene. A to som cital niekolko prispevkov za sebou. Aj ten Vladov a nejako som si to nespojil. Mimochodom spominana "kultova" linka 20 je mnou vyuzivanym busom
Re predne dvere
mozno by stacilo trochu viac revizorov, legalizovat falosnych revizorov, a nechat revizorom 100% vytazku z pokuty.
Predstavte si Mikiho Cernaka ako revizora:)
Ved predtym robil tiez vodica:)
BTW - dnes som tesne unikol revizorom:)
Inac k tej 20.
Nepoznam moc ako ludia v Sasovej cestuju a vyhlasujem, ze v spicke som tam nikdy nebol.

Ale co keby to spravili takto:
zrusit u linky 24/25 a ine klony zbytocnu zachadzku na otocku Starohorska a tieto linky by pokracovali dalej z Rudohorskej (?) ako linka 22 na Uhlisko.
Takouto trasou by bola obsluzena takmer cela Sasova (okrem Tatranskej) a zastavky by nemali jednoznacny charakter len nastupna/len vystupna, cim by sa zaroven zlepsila vytazenost spojov.

Neviem presne ako to vyzera tam kde je konecna 20, ale nie je tam nahodou kusok vedla zastavka na tej novej ceste?
teraz vazne. Vlado myslim, ze linka 20 sa bude musiet riesit tak ci tak. Postupovaniu dalej do voza nepomoze ani ak to bude autobus hlasit miesto zastavok. Zvycajne, aj ked autobus vyjde z jednej zastavky plny, na dalsej sa ludia trochu pohnu a mozno nastupovat. Nalepky su podla mna aktivitou BBDS.
Petik: vystihol si to uplne perferktne. Musim doplnit, ze DP odmieta vodicom uznavat PN z dovodu vysilenych hlasiviek po upozornovani cestujucich. Takisto pokutuje ine presvedcovacie techniky ako vypinanie motora a pod.
Projekt Zdrave mesto ponukal DP grant, ale DP si to mohol dovolit odmietnut. Okrem zdravia cestujucich nastupovanie prednymi dverami prospieva aj hospodarskemu vysledku. Od 1. jula sa mozu tesit v Nitre 🙂 Aj tam budu zdravsi. 🙂
A takymito kecami som presral hodinu prace:)
To dnes ale rychlo ubieha:)
Este sa musim vratit k tym napisom.
DP BB vyhlasuje, ze napisy "Postupujte dalej" su aktivitou vodica a DP sa od nich distancuje.

Dokonca uz boli dane vypovede 3 vodicom, ktori svojim pocinanim (vylepovanim nalepiek) sposobili vyradenie 3 autobusov a 1 trolejbusu.
Neviem ci viete, ale v depe su odstavene prave tieto 4 vozidla.
Vo vsetkych boli spominane napisy a niekolko cestujucich dodnes postupuje v tychto vozidlach najprv dozadu, potom sa otocia na druhu stranu a podla napisov postupuju dalej (dopredu).
Takto tam kruzia uz 2 tyzdne a DP im musi dodavat pitnu vodu a oblozene chlebicky.
Ale inak
myslis si ze nejake napisy by pomohli?
Pred rokom sa ROPID (Regionalny Organizator Prazskej Integrovanej Dopravy) rozhodol, ze na vybranych linkach MHD (medzimestkych) sa bude nastupovat aj na uzemi mesta len prednymi dvermi, dokonca aj v smere do centra. Tieto linky nosia za prednym sklom velky transparent (vacsi ako smerova tabula) "Nastup len prednymi dvermi". Zaroven maju na zadnych dverach nalepky "Nastup do liniek rady 300 a 400 len prednymi".
To ma za dosledok, ze do tychto liniek v Prahe nikdo z prazskych nenastupuje, pretoze sa im nechce hladat elektricenka. Je vsak mala skupina ludi, ktori su vsak odhodlani danou linkou cestovat. Ti zufalo stoja pred 2. a 3. dvermi a cumia, preco ten "blby" vodic neotvara. Niektori neskor pochopia, ze maju ist prednymi dvermi, lebo tie zadne su "asi pokazene". Pri vodicovi zacina proces hladania elektricenky. Najvacsi zufalci (vratne mojej priatelky) sa pre istotu spytuju ostatnych cestujucich, co maju robit, potom vytiahnu elektricenku a zacnu zistovat co s tym maju robit.

Vyznam napisov v mestkej doprave je zjavny aj pri vylukach elektrickovej dopravy. Tieto su v Prahe perfektne vyznacene. Zrusene zastavky maju preskrtnute cisla liniek, velky napis "Zastavka docasne zrusena" a vacsinou aj mala smerova tabulka (50x50cm) s popisom trasy nahradnej dopravy s "navodom" ako sa na najblizsiu zastavku dostat. Nahradne zastavky su neprehliadnutelne.
Napriek tomu skupiny cestujucich pokojne stoja na elektrickovom ostrovceku a vobec ich nevzrusuje fakt, ze okolo chodia autobusy nahradnej dopravy, hoci nikdy predtym tam ziadne autobusy nechodili.
Nevadia ani chybajuce droty nad tratou.
Obchadzky su perfektne vyznacene aj vo vozidlach. Napriek tomu vzdy ked vodic ohlasi na poslednej "normalnej" zastavke ze sa ide po obchadzkovej trase, vo vozidle vypukne neuveritelny zmetok. A to kludne aj posledny den vyluky.
Chaos znovu vypukne ked elektricka odboci zo svojej pravidelnej trasy. To su ti cestujuci, ktorym nepomohol ani napis ani hlasenie vodica.

Takze tolko k napisom.
BTW Nech zije nastupovanie prednymi dvermi.
Bicykel je rychlejsi.
Nebolo zastupovanie prednymi dvermi v BB nahodou zavedene v ramci projektu "Zdrave mesto"?
Vlado,
z dobre informovanych zdrojov sa mi podarilo ziskat nasledovne informacie.
Banskobystricky dopravny podnik sa situaciou zaoberal. Navrhovane boli 2 mozne riesenia:
a) Kapacita linky 20 nie je dostatocne vyuzita a pretoze cestujuci sa zmestia do 1. polovice autobusu a preto je vhodne zaradit na linku 20 mensie vozidla.
b) Zadna cast autobusu je pre cestujucich malo atraktivna. Preto by bolo dobre umiestnit do zadnej casti 2 az 3 dobre vybavene slecny, ktore by sa vsestrane starali o spokojnost cestujucich.
Vzhladom na predovsetkym mzdove naklady, rozhodol podnik nasledovne:
"Od 1.6.2001 budu na linke c. 20 vzhladom na nizku vytazenost zaradovane vozy Mercedes Vario"

Zaroven sa DP zaoberal aj situaciou v trolejbusovej doprave. V DP Teplice sa robili testy vozidiel Skoda 14 Tr s krycim nazvom "Zapis do Guinessovej knihy rekordov". Pri tychto testoch sa zistilo, ze do zmienovaneho vozidla sa zmesti az 200 cestujucich. A este sa pritom mozu vsetci usmievat:) ako hovorili na TA3.
Zistilo sa tak, ze S14Tr maju vacsiu kapacitu ako klbove S15Tr, ktore su o niekolko milionov drahsie.

DP BB sa preto rozhodol vymenit vsetky sucasne klbove trolejbusy S15Tr za vozy S14Tr s dopravnym podnikom v ruskom Volgograde. Financny vynos z tejto operacie si novy vlastnik vyplati ako dividendy a tieto peniaze pouzije na navysenie ZI a nakupi dalsie vozy Mercedes Vario.

Od 1.9.2002 tak v Bystrici budu premavat uz len kratke trolejbusy.
Kvalitativna zmena sa tak do konca roka prejavi aj na dalsich menej vytazenych autobusovych linkach, predovsetkym 34, 26 a 51, kde budu postupne nasadzovane moderne vozy typu Mercedes Vario.
Dobry den,
rad by som vedel ako sa bude riesit nasledovna situacia, ktora vznika vacsinou kazde rano cestou zo sidliska Sasova k nam. Slobody.
Autobus, linka c. 20, ktory vychadza z Javornickej ulice je po tretej zastavke do polovice napratany a druha polovica autobusu je poloprazdna, toto je skoro kazde rano! Ako vieme dnes su ludia o cosi lenivsi, menej vsimavi a tak sa nikto v tom autobuse ani nepohne.
Vsimol som si, ze v niektorych autobusoch su nalepky "Postupujte dalej...". Chcem sa teda opytat, ci taketo nalepky su aktivitiou vodica alebo k takemto kroku pristupilo SAD?
Tuto situaciu bude potrebne riesit! Otazkou je, kto a kedy?
Dakujem
Argument, že chceli zabrániť monopolu v diaľkovej doprave tiež neobstojí - to by mohli rovno rozdeliť napr. ŽSR na 20 regionálnych podnikov, nech si konkurujú...
Presne tak, kedze podmienkou zjavne nie su skusenosti s dopravou, nakoniec to mnohi, co zvitazili omylom, aj tak predaju niekomu normalnemu. Ved na verejnej doprave sa neda ryzovat.
No vida
Stare dobre Slovensko.
Privatizacna komisia nie je detektiv:)
A este mohli povedat, ze maju zamedzeny pristup na www.orsr.sk
***** skratka vladnu Slovensku.

Budme radi ze v BB sa o to uchadzalo CSAD Ostrava.
Ked budem mat cas, skusim zistit, kto stoji za CSAD Ostrava, ale myslim ze to bude CONNEX.

Argumenty typu "nechceli sme monopol" su smiesne.
Casom to zacne niekto skupovat (napr. Connex) a dominantny dopravca stejne vznikne, inak to ani nejde - bude jedna velka spolocnost a par mensich celostatnych a par malych lokalnych spolocnosti. Vyvazeny trh:)
A konkurencia je predsa aj zeleznicna a letecka doprava, ked uz ide o to.
Nieco o tom, preco Connex neziskal SAD Kosice.

Petik: Trolejbusy nie su moja domena, takze ani ja netusim. Ten Ikarus pri Roosveltke je zrejme BCA 0382.
1507 ???
Nesledujem moc evidencne cisla autobusov a podobne, ale myslim ze ten kremovy trolejbus na fotke 5 v "novej" fotogalerii je asi ten, co predtym jazdil s reklamov "COPY" (Canon, Xerox alebo tak nieco) - bola to prva celoplosna reklama na trolejbuse v BB, jazdil na linke 7 (Nemocnica-Radvan-Stanica).

Isty si nie som ale snad to niekomu pomoze k identifikacii.
west: veru, bola tam dusivá atmosféra 🙂
J: 35 - 40 tisíc 🙂 Veď to je polovica BB. Tam musela byť atmosféra
Mam tu clanok o privatizacii SAD a hlavne BBDS.
Je tam chyba v kode tabulky, ale to som zial mohol vidiet az na nete 😞

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.