Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #23525:
a čo sa týka "väčšiny", tak cetsujem linkami 21 a 22 odsť často na to, aby som videl, kam tá väčšina ide, takže nesúhlasím že väčšina na námestie slobody! Možno len ráno v špičke, ale to máme aj L23 a L80 a L20.

Ak by trolíky chodili do Sásovej, chceš mi povedať že by do Kremničky nechodili priame linky z Pieninskej? Asi ťažko, že...

Priame linky treba, ale nie výhliadkové /26/.
Reply on: LUK #23524:
ad 1/ netvrdím že nemáme, len som chcel uviesť vylepšenia... ?

Ja nie som z tých, čo si nevidia pod nos

ad 2/tak posilniť 90, ale potom 22 treba komplet prerobiť, ja som chcel vychádzať bez nutnosti väčších zmien a so súčasného stavu. Ak by som mal priestor ako SAD ZV, tak to určite urobím inak, a oveľa, oveľa lepšie /po zvolensky: najdokonalejšie/.

Ja nie som Sásovčan, a aj tak mi vyhovujú dlhé linky. Veď len potreba ísť do TESCA značí nutnosť dlhej linky.

V BB predsa treba rešpektovať trojuholník Sásová - Fončorda - Radvaň s tým, že väčšia potreba do centra sa pokryje krátkymi linkami. Ak by obyvateľ Ďumbierskej nemal možnosť ísť ďalej ako na námestie, bola by to škoda. Nehovoriac o tom, že Sásová pod Ďumbierskou by nemala ani spojenie do centra /z námestia slobody je ešte dosť štreka k barbakanu. Zato zo Sásovej a Radvane je to pár metov po národnej.

To je ako keby si v TN ukončil všetky spoje na stanici/Hasičskej a povedal, že z Juhu na Sihoť nikto necestuje.
Reply on: draxter #23521:
okrem lietajúceho tu nikto netvrdí, že by sa všetky priame linky medzi sídliskami mali zrušiť. Ale je tu zopár ale...
1) akože teraz priamu linku Sásová-Fončorda nemáme? Zase nemôžeš chcieť (a pri bystrickej hustote spojov obzvlášť) priamu linku z každej ulice do každej ulice...
2) priamu linku Radvaň-Sásová máme tiež... otázka je - prečo premáva iba v špičke? Prečo si vždy, keď hľadám spojenie do Sásovej, spomeniem na túto linku? Prečo sa mám trepať cez mesto, keď to trvá minimálne o 5 až 10 minút dlhšie?

To, že lietajúcemu vyhovuje L26 je čisto z osobných dôvodov, keďže má linku skoro až domov... Ja chápem, že keď chodia linky v úžasnom "preklade" raz za 34,5 minúty, tak sa prestupovať nedá... Ale čakať na priamu linku takú dlhú dobu tiež nie...

Filozofická otázka: v čom sú iní obyvatelia Sásovej? Lebo iba oni vreštia, že musia všade prestupovať... Gro cestujúcich cestuje do centra mesta. A tých pár, ktorí cestujú ďalej, musia prihliadnuť na potreby väčšiny...
Reply on: draxter #23521:
opravujem: L21 raz do Rakytoviec a raz cez Zvolenskú.

PS: potom by bolo možné radšej odchody L21 cez Zvolenskú hodiť na L22 /aby nebolo "zvolenský systém" - milión liniek z milión variantami trasy odvšade všade a odnikiaľ nikde/.

Potom L 22 - Pieninská - Tesco /+ spoje po zvolenskej do depa/ 30/60/40*
L21 - Pieninská - Rakytovce 40/60/120

* - v rozsahu 120 min interval 21 a 22:
špička v "x" 21-22-22-21-22-22
sedlo v "x" 21-22-21-22
v "a" 21-22-22-22
Reply on: JJ #23520:
niekomu môžeš dať argumentov plnú hrsť a vždy si vyberie len čo chce /viď VÚC/.

Podľa mňa je 26 tiež blbá, lebo poznám veľa ľudí z tuslkej, čo kvoli času idú radšej 3 min na okružnú a cestujú 24 na sásovú.

Ale priame spojenie medzi 3 najväčšími sídliskami by podľa mňa malo ostať. BB zase nie je Praha, a nemá nosné linky s hustým intervalom /presne - čakanie 30 min v BB predstavuje čakanie na "nosné" linky, žiaľ/.

Treba pozmeniť 26, ja navrhujem takto:
L6 - súčasná trasa - 20/60/60
L26 - trasa bývalej 26 so zakončením na stanici - 20/30/30
L27 - Tatranská - Rudohorská - Pieninská - Stará nemocnica - NSL - nábrežie - úsvit - kyjevské - Tulská - 30/30/30

A čo sa týka 21/22, treba to takisto upraviť:
L22 by som nechal po TESCO v súčasnej podobe, v špičke cez Zvolenskú.

Inak to krúženie na tatranskej je bezprecedentný unikát, L3 do krematória max. raz za hodinu. To len na margo dlhých liniek
L21 na striedačku - zar do Rakytoviec, potom cez Zvolenskú
Reply on: Flying #23510:
vies, pouzijem extrem: aj v prahe sa chcu ludia dostat z jedneho miesta na druhe bez prestupu, ale kazdy vie, ze je to blbost a nikto preto nenadava, ked pre svoju najrychlejsiu prepravu z bodu A do bodu B aj 3 - 4x prestupi. Jednoducho nie je mozne mat linku zo vsadial vsade (dnesna situacia v BB) a este aby pritom chodila kazdy 10 minut alebo castejsie. To ze doprava chodi tak ako chodi je dan prave za to - neda sa to zladit, neda sa spravit preklad, ked ti to vyjde jednym smerom, potom ti to zase nevyjde druhym ... atd. - vid sucasny stav. Pol hodina na zastavke? - to si jeden zo stastnejsich.

na otazku, kolko je najom som uz odpovedal:
"Presne cifry ti nehodim, lebo ich nepoznam presne a potom, tiez nemam opravnenie o tom informovat, nakolko vztah DPMBB - SAD ZV je cisto obchodny vztah."
Reply on: LUK #23517:
presne tak! Veď o tom hovorím. ?
Reply on: Flying #23510:
No veď ty si to v tvojom príspevku vystihol: "pacientov nastupujucich aj vystupujucich sa tam najde dost aj mimo spicky". Takže málokto ju využije ako priamu linku. Cestujúci ju využijú v úseku Tatranská - ŽST, možno NSL a druhá skupina ŽST - Tulská (samozrejme aj naopak). Z toho vyplýva, že rozdelenie dnešnej L26 na L6 a L26 (ŽST - Tatranská) by také problémy nenarobilo. Neber to v zlom ani nechcem na teba útočiť, ale ty trpíš schizofréniou? Opať použijem tvrdenie z tvojho príspevku: "sice aj ja hromzim ked sa to vykruca cez stanicu" ale na druhej strane hovoríš: "Vyuzivam ju casto a som rad ze chodi ako chodi"... Tak ja neviem. Si rád, že chodí tak ako chodí, ale na jej trasu hromžíš. Doteraz neviem pochopiť, kto vymýšľal tie geniálne trasy so zachádzkami (L2, L20, L26). Asi predpokladali, že zabijú dve (možno i viac) múch jednou ranou. Ale to, že z pohľadu cestujúceho sú tieto linky netraktívne, ich už netrápilo. Viem, že L26 na ŽST pôvodne nezachádzala a zachádza kvôli tomu, že to tak chceli ľudia. Len dopravca to mal vyriešiť trochu inak a nie takto, že na ŽST vláči ľudí napr. z NSL, ktorým to pekne predĺži cestovanie. Podľa mňa je spojenie dvoch polookružných liniek hlúposť. Nepopieram, že sa nájde zopár jednotlivcou cestujúcich z Tatranskej na Tulskú, ale prečo kvôli týmto pár ľuďom musí existovať táto nepodarená linka? Kĺbové autobusy by sa dali určite využiť rozumnejšie, ako keď krúžia po Tatranskej a vozia vzduch. Podobne zachádzanie do Rakytoviec. Bežne tam chodí prázdny kĺb... Aj ja som za dlhé linky, ale nie tieto!

Re #23511 Flying: No tak mi povedz, kto môže za to, že navrhovatelia si z pravidelnosti ťažkú hlavú nerobili. Keď vyšla BP, dali ju bez toho, aby trochu porozmýšľali a vymysleli to tak, aby neboli tie výpadky.
Reply on: draxter #23514:
čo som kde porozprával ako súkromná osoba je moja vec, čo urobí DPMBB je jeho vec... ?
A okrem toho aj tak sú tvrdenia pisateľa "Flying" prekrútené, tak aby to jemu vyhovovalo...
Reply on: LUK #23513:
...a rovnako by sme si dovolili požiadať pisateľa "Flying", aby sa nevyjadroval ku mojej osobe. Ja sa tiež nevyjadrujem k jeho... Mrzí ma, že to muselo dospieť až ku takému riešeniu, ale iná cesta zatiaľ nie je... ?
Aj by som sem dačo napísal...ale po tom čo som videl ako tu sú niektorí schopný tvrdiť že bludy ala Luk sú pravdivé...tak radšej ani na nič nebudem reagovať...
Reply on: Flying #23509:
no áno, DPMBB môže /a dúfam že bude/ zavádzať CP z roku 2005. Keďže však prevádzkujú trolejbusy, bude to výborné, nie? Predsa teraz nemôžu zaviesť linku 22 v pôvodnom rozsahu, alebo linku 20...oni môže dať na trolejbusy CP 2005. A to dúfam, že aj urobia /aj keď by to chcelo nejaké zmeny, a hádam aj lepší interval na L1 a L2/8. Uvidíme.

A ak LUK chce návrat k CP 2005, je to len jeho želanie, ktoré sa v rozsahu trolejbusov môže splniť, nie? Ale autobusy momentálne neovplyvní. Takže takto.
Reply on: Flying #23509:
žiadame pisateľa "Flying", aby sa nevyjadroval v mene DPMBB, nakoľko nemá žiadne kontakty na DPMBB ani nie je zamestnanec DPMBB. ?
Reply on: JJ #23500:
A najom za busy je kolko?
Reply on: wizard112 #23507:
Takze nie navrhovatelia mozu za vsetko co je v CP a v trasovani domotane..
Reply on: wizard112 #23505:
Aj ked 26 ide "dlhu dobu" (naviac zachadzka k ŽS - cca 5-6 min - mudrejsi opravte ma) je vzdy rychlejsia ako prestupovat a najma lacnejsia - hlavne pre tych co nevlastnia cipky). Vyuzivam ju casto a som rad ze chodi ako chodi lebo a sice aj ja hromzim ked sa to vykruca cez stanicu, ale pacientov nastupujucich aj vystupujucich sa tam najde dost aj mimo spicky. A k tej 21: Co by si tam poslal Ty? Podla povodneho CP SadZv Rakytovce mala obsluhovat iba byv. 55. Ta to bez problemov stihala. Akurat nizsie menovanym ujom cjybalo priame spojene z Rakytoviec na nám. Slobody. Tak sa spytaj ich. Rad poskytnem adresu.. ? A aj tehly co im hodis do okna. ?
Reply on: draxter #23504:
Asi poprvykrat s tebou suhlasim. ? Ale preco potom zamestnanci DPMBB tvrdia nieco ine a Luk uz dvakrat!! vyhlasil ze by chcel navrat k CP z 2005..??
Reply on: S499.1023 #23503:
Za to ze si dovolim oponovat?? ?
Reply on: draxter #23506:
To je spôsebené tým, že navrhovateľia CP nevedia, že pravidelnosť je základ kvalitnej MHD. Len oni toho o MHD bohužiaľ veľa nevedia.
Reply on: wizard112 #23505:
a naviac sú v "a" ešte aj výpadky z toho cca 30 min. intervalu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.