Blba otazocka(nem som barzo mocno v obraze):Adka ste si zvolili?Vedeli ste koho volite?Co sa tyka Tr prevadzky tak je jednoznacne lacnejsia.Mate aj vybudovanu trolejovu siet,tak podla mna ziadna debata o nevyhodnosti nemoze byt relevantna.K tomu mate aj nejake vozidla,ktore by sa vyradili,alebo v lepsom pripade odpredali za par grosikov niekde na vychod od SK.Drzim vam palce-nedajtr si Tr! ?
Vieš priznám sa ja som to nemohla celé pozerať, lebo som sa bála , že ma trafí šlak a kto by tu rýpal ??..No kto ?..No a bola som raz na takej ceste navštívila som Innsbruk, Bazilej, Lucern /hej aj dopravné múzeum/, Zurich, Ženevu, Bern a celkom iste som tam nebola zbytočne , ale o tom potom... ?
Ale aj jeho vyjadrenia, resp. vyjadrenia Modranského o zrušených prevádzkach trolejbusov v mestách Lugano, Bazilej a Innsbruck neboli úplné, lebo akosi zabudli povedať, že v týchto mestách funguje električková doprava a zrejme veľkosti týchto troch miest nedovoľovali prevádzkovať súčasne trolejbusy a električky (veď Lugano má iba 50 000 obyvateľov, čo je o pár tisíc viac ako ZV, Innsbruck a Bazilej okolo 150 000, čo je na dve trakcie tiež málo, aj keď ja si to viem predstaviť). A v Innsbrucku bolo zrušenie trolejbusov "zabezpečené" neschopnosťou dopravcu, nakoľko na trolejbusové linky vo veľkom nasadzoval autobusy (na niektorých trolejbusových linkách tvorili autobusy 75% výkonov a na trolejbusy vraj neboli vodiči) a potom to bolo vraj neekonomické... Ale bývalé trolejbusové linky obsluhujú električky, takže z ekologického hľadiska je to to isté. No a čo sa týka Brašova. Tam chodí asi Adrianko po "rozumy", lebo Brašov vytĺkol peniaze od EÚ a namiesto rozvoja elektrickej trakcie radšej nakúpil autobusy spĺňajúce normu EURO 3 a výhoda bolo ekológia týchto vozidiel (SAD ZV zjavne balkánsky pôvod nezaprie ?). Ďalšia perla bola, že trolejbusy nikde vo svete netvoria nosný systém. Nemusíme chodiť ďaleko, v takom PO alebo ZA nosný systém tvoria práve trolejbusy. Vtipné bolo aj oháňanie sa Brnom, kde trolejbusy zabezpečujú iba 15% výkonov MHD. Len zabudol povedať, že nosný systém tvoria rovnako ekologické električky. Z toho je logické, že trolejbusy sú v Brne len doplnkový systém. Žiaľ, nespomenuli mestá, kde sa deje pravý opak. Napr. Ľubľana chce rozšíriť sieť trolejbusov, keď spomenuli Innsbruck, mohli povedať o Salzburgu, kde je ukážková trolejbusová prevádzka. Ale každý počuje len to svoje... A najlepšie bolo prirovnanie vodiča trolejbusu k pilotovi raketoplánu. ? ?
SAD ZV bol taký dobrý, že vypočítal sumu, ktorú bude mesto musieť vraziť do kúpy nových autobusov. Vyšlo mu 280 mil., za čo by sa už pomaly mohla postaviť trať do Sásovej. A samozrejme si Adrianko neodpostil poznámku, že SAD ZV bol nútený investovať do nových označníkov, odbavovacieho systému a neviem čo ešte... Či čakal, že BBDS mu všetko odovzdá za korunu? Z tých rečí musí normálne uvažujúcemu človeku byť zle.
Re #21959 Bystrican.: "Zástupcovia SAD Zvolen dnes opäť kritizovali záer mesta spustiť trolejbusovú dopravu..." Čo má s tým SAD ZV? Je to vec mesta, nie súkromnej spoločnosti, čo vykonáva MHD. Nechce SAD ZV navrhnúť pomaly aj sumu za parkovanie v meste? Starajú sa o to, do čoho ich nič. Už mi zastáva rozum z tých rečí. ?
Dnes som sa aj ja vybrala po stopách ročenky MHD, lebo ma inšpiroval Adko znova tými jeho argumentmi o absolútnej nevýhodnosti prevádzky trolejbusovej dopravy. Chlapec si asi myslí, že koho by už napadlo také niečo overovať ? No mňa. A tak zopár údajov čo som zase vyčítala ja :
- náklady na 1km trolejbusovej dopravy v BB nikdy nedosiahli výšku 72 Sk v celej jej histórií, aby som bola presná v roku 2005 to bolo 58,53 Sk v čase , keď ZV naozaj "zasúťažil" a zbavil BB týchto nákladov
- podiel km výkonov trolejbusov na doprave MHD BB bol 31,6 %
- podiel tržieb 39,4 %
- podiel prepravených osôb 40%
..teraz je tento objem nahradený smradľavými busmi a neskôr "vizionár" predpokladá smradiť plynom !! Bola by som rada , keby si odborníci ekológovia išli posedieť na alergologickú ambulanciu možno by pomohla taká inekcijka pre menej chápavých aj dve ...
Takže do budúcnosti skôr ako vizionára vypustíte z klietky tak mu tú ročenku nedávajte hore nohami, lebo je síce veľa ľudí, ktorí číslam nerozumejú no ja im rozumiem veľmi dobre nech to znie hoc aj dvojzmyselne ?
Inak po včerajšku mám pocit, že tomu Adkovi niekto píli konár /na ktorom mu je tak dobre/ rovno pod zadkom inak by hádam také sprostosti nemohol prednášať, kerý hnusník mu to podhodil ?? ?
A ešte ma napadlo všetky tie investície FAKT dajú do plynofikácie a do dopravy ?? A kde berú tú istotu, že budú na trhu ? Čo ak príde nejaký väčší drzáň s oveľa väčším vrecom peňazí a kúpi si nielen poslancov /nezodpovených za svoje činy/ , ale aj celú VÚC ?? HM ..?? Ja nič ja len vizionár...!!!!!!..to okrem toho , že som senzi-bilka ))
tá zmluva o prenájme ma tiež už zaujala...nevie síce presne ako je postavená, ale možno by bodlo ju vypovedať, ak je na nejakú dlhú dobu /či už z dôvodov nedostatočnej údržby, iných náterov alebo neoprávneného používania vozidiel mestskej akciovky na prímestských linkách najmä v začiatkoch pôsobenia Andera zo Zvolena/ a potom neviem ako by zareagovali balkánci.
Do úvahy by pripadalo aj vypovedanie Zmluvy o výkone dopravy vo verejnom záujme z dôvodu nedostatočného a nevyhovujúceho vozového parku... ale to by niekto musel chcieť ? a vidieť /tie reklamy vzadu, čo zakrývajú čísla celkom alebo spolovice sú tu pomaly rok a pol a stále nikto z mesta nezareagoval pripomienkami./
áááále, dík za avízo. Odkedy mi neuverejnili aspoň 20 príspevkov, tak som neveril, že 2 mesačná pauza pomôže.
Skús sa opýtať poslanca Pirošíka, ako je na tom jeho návrh, ktorý predložil komisii pre mediálnu a inforačnú činnosť, aby každému komu nebol zverejnený príspevok prišlo odôvodnenie, že prečo. (neviem ako si to predstavoval, keďže kontaktné údaje sa tam nevyplňujú).
Nejaká mamina sa pýta na to, na čo som sa chcel spýtať DPMBB aj ja. Aké má DPMBB plány do budúcnosti s autobusmi, ktoré im zatiaľ ničí SAD ZV? Dokedy platí zmluva o prenájme a či po tejto zmluve bude DPMBB zabezpečovať dopravu týmito autobusmi tak, aby všetky výhody, ktoré tu DPMBB zverejnil boli aj na autobusových linkách?
Ak by sa to splnilo, čo píšte aspoň spolovice, aj tak to bude lepšie než SAD ZV /4dvere - 2dvere/, interval - neinterval, husté odchody - ehm."hustý súbeh"/.
OT, ale zaujimave: http://www.sme.sk/c/3323251/Americania-sa-zaujimaju-o-slovenske-zbrane-VIDEO.html
Takych by sme potrebovali na Slovensku viac, ktori maju za zaklad rozvoja podnikania predovsetkym vlastnu vynaliezavost, dovednost, rozum, atd. ?
Teda na rozdiel inych, ktori sa snazia presadit iba podrazmi, nefér hrou, intrigovanim, atd. ?
"Akú výhodu bude mať cestovanie trolejbusom?"
Nastupovať sa bude všetkými dverami, zavedené budú predplatné cestovné lístky, zavedené budú pravidelné intervalové cestovné poriadky s hustými intervalmi, čiže cestujúci nebudú musieť tráviť prepravou z bodu A do bodu B toľko času, ako teraz. Želáte si ešte niečo viac? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Habibi