Nejaky sucasny vicepremier byval na Vansovej..? Hmm.., to ma podrz, a ja ze to RK, ale ved ten je zatial iba viceprimatorom, alebo uz stracam prehlad.. ? ? ?
Spravne podotknute, na Balogu, alebo hocijakej dedine, teda primestske linky, male provincne mestecka, to beriem, ale nie vo väcsej mestskej premavke, kde sofera vycerpava uz samotne jazdenie v takej premavke, a sledovanie veci, ktore som uz popisal. Hough..! Dohovoril som. ?
Sofer sa ma sustredit na jazdu a vsetkym ostatnym co suvisi s bezpecnou prepravou cestujucich, teda otvaranim a zatvaranim dveri,sledovanim znameni na zastavenie, nastupy s kocikmi, invalidnych osob, poriadok vo vozidle, atd.. Ale v ziadnom pripade nie predajom, to su tak rozlicne cinnosti, ze sofer moze mat aj testy pilota alebo kozmonauta, aj tak ho zatazuje viac nez dost samotna jazda v mestskej premavke, sledovanie diania vo vozidle, atd.!!! ? ?
Áno, ak ma ešte zo dvaja budú presviedčať tak ja podľahnem...a zistím, že vodič patrí do prírodnej rezervácie ako chránená zver..čo ja viem, žeby spojené štáty balocké ??teda horehronské..síce sa tu sem tu strieľa po prípade kyselinuje.., ale zase ak uklučkuje je ...GO!!..to znamená BINGO...nebucme fakt svine..vodiči sú krásni a príťažliví..a ozaj neberú aj naturálie ??..za úsmev jediný..la la la...lááááááááá
Samozrejme..príde na moje..pán vicepremier to vyspievali...bývali s pánom KK na Vansovej 26..a už vtedy si hádzali lodičky priamo do Bystričky... a vtedy vznikol nápad v BB jedine katamarán..no a čo, že v Sásovej nie je kanál !!!..KUPIME..možno nejaká firma srdcu blízka prekope...nebudem menovať..nie som sebevražda !!!
S tymto plny suhlas, sofer sa ma sustredit na jazdu a vsetko co s tym suvisi, a nie na predaj CL a dobijanie kariet, je to nekoncepcne riesenie, ktore sa da prirovnat snad len nastupu iba prednymi dvermi! ? Dal by sa tolerovat predaj CL(napr. turistom,cezpolnym,inym "hriesnikom"), ale samozrejmostou by potom mala byt prirazka, kedze by prevadzkovatel(prostrednictvom sofera) poskytoval sluzby nad ramec poskytovanych v samotnom dopravnom prostriedku. Predaj patri "na trh", nie do vozidla, ktore sa ma co najskor premiestnit z bodu A do bodu B, cize nezdrziavat, nehovoriac uz o rozptylovani vodica ?
Jáááááj som sa zase prespala do nejakej inej doby ??..inak dnes prichádzali rôzne správy o sledovaní frekvencie MHD a čo ja viem voľade aj v Radvani...no zabijem sa keď všeci tak radi poklebetia..)) aj druhá strana hlási...nie je to ono je to už na ....o..((..
hádať sa nonstop s cetujúcimi JE neúmerné zaťaženie... jasnééé, vodič ZVHD sa neháda, ale usmieva...
Ja neviem, čo tu vlastne ešte riešime... Už čoskoro bude zrušená celá MHD... (a nikto si to ani nevšimne) tak málo cestujúcich vo vozidlách tu ešte v čase špičky nebolo... normálne prázdne autobusy... jasnééé, to je zvýšenie kvality... už sa nemusíme v busoch tlačiť... ?
Ja asi nezaspím...mohol by si ešte definovať NEUMERNÉ zaťaženie vodiča ??)))..to akože ,keď si kúpim cestovný lístok ho neumerne zaťažím ??..ale potom sa musím opýtať ako sa mu podarilo /a vôbec prečo/ absolovať psychotesty potrebné na prepravu osôb ???..alebo ho vari niekto nútil ??..lebo bez predaja lístkov mohol do zbláznenia voziť palety pre nemenovanú spoločnosť do Anglicka za diety cca 300 hodín mesačne bez odozvy na odvod do dôchodku...teda pardón za minimálnu mzdu..ak by niekto hľadal niečo to čo som nenapísala tak to som nenapísala..a podobnosť s istou firmou je úplne náhodná.. ta šme še pobavili hejže ??
Musím sa priznať, že si vyvolal úsmev na mojej tvári,,veď ja som nič také nenapísala, že ak si cestujúci kúpi lístok urýchli dopravu..čítaj trošku medzi riadkami a zistíš, že obidvaja píšeme o tom istom..len odtieň je trošku iný snáď..a súhlasím s tým, že nemôže byť odborník každý na všetko...ja viem celkom presne o čom je predpredaj..a ja sama mám veľmi kladný vzťah k predplatným časovým lístkom... dokonca by som k tomu vedela písať siahodlhé odôvodnenie...ale netreba..súhlasím s tým, že predpredaj zrýchľuje dopravu,,no nesúhlasím s tým , aby bol cestujúci poplatkovaní za to ,že dobíja v autobuse...JE to môj NÁZOR a neočakávam, že sa mi kvôli tomu niekto šmarí okolu krku )))
keby tu bol onen slávny traktorista (pardon lietajúci inžinier), tak by ti porozprával... Ale s druhou vetou jasné že súhlasím.
Takú spoľahlivosť infraštruktúry nemali hocikde, takže ak by teraz začala vypadávať, tak je jasné prečo... No jeden výpadok tu už máme... a stále trvá... ibaže je to výpadok vypatlaných mozgov... v tej mojej krištálovej guli vidím, že naozaj jediné, čo chýba je tá licencia (Re #20780)... No keď niekto hľadá dôvod, prečo to nejde... ?
Vies, ono je to o tom, ze samotny predaj cestovnych listkov je z hladiska teorie hromadnej osobnej dopravy neziaduci - minimalne v podmienkach "vacsich" miest. Ako si prisla na to, ze predaj CL vo vozidle urychli dopravu, to fakt netusim, pretoze takyto sposob tarifneho vybavovania je v rozpore s poziadavkami na racionalizaciu MHD v oblasti produktivity pracovnikov; maximalneho vyuzitia vozidiel; kvalitativnych ukazovatelov MHD - predovsetkym cestovnej rychlosti a presnosti; dosahovania maximalnej spolocenskej efektivnosti. Doplnkovy predaj CL u vodica sa vo "vacsich" mestach zriaduje vylucne z dovodu zabezpecenia poziadavky, aby tarifne vybavenie cestujuceho mu umoznilo pouzit MHD v ktorukolvek dobu (samozrejme so zaplatenim cestovneho, pripadne aj dovozneho) a bola tak zachovana verejnost dopravy osob a necestovanie "na cierno". Vzhladom na negativny vplyv predaja CL u vodica vo viacerych spominanych skutocnostiach, ma byt snahou eliminovat ho tym, ze sa cestujucim umoznuje si zabezpecit zaplatenie cesty uz pred nastupom do vozidla, resp. tarifne vybavenie realizovat bez zbytocneho fyzickeho i psychickeho zatazovania vodica znizujuceho bezpecnost dopravy a pod a sucasne sa zachovava moznost si v doplnkovom predaji CL zakupit i u vodica, avsak za vyssiu cenu, aby bol cestujuci demotivovany to urobit.
Co sa tyka uveru dopravcu pri nabiti karty - je to tiez len od uhla pohladu. Dopravca sice dostane peniaze dopredu, avsak v drvivej vacsine (a rovnako tak aj v BB) je pouzitie bezhotovostnej platby kartou cestujucemu bonifikovane komercnou zlavou z vysky zakaldneho cestovnaho, takze sa da povedat, ze dopravca si tento uver zaplati v zlave na cestovnom.
Problem je v tom, ze tu ludia absolutne nemaju prehlad o tom, co je spravne, triezve, logicke, racionalne a v sulade s teoriou. Stale si vidia maximalne po spicku nosa a nechaju sa oblbovat amaterskym dopravcom,ktory len preto, aby sa dostal ku korytku navymysla z odborneho hladiska akekolvek hluposti len aby sa cestujucemu zapacil a vyuzije na to akurat tak jeho pohodlnost, lenivost a neznalost. Skutocnost, ze takyto krok sa cestujucemu nepriamo vracia v inom (znizovanie cestovnej rychlosti, presnosti, casu obratu vozidiel na linke a teda zvysovanie intervalu alebo znizovanie poctu spojov, pripadne potreba vacsieho poctu vozidiel, vodicov a s tym suvisiace naklady, ktore sa skor ci neskor premietnu do ceny cestovneho a pod. a tak i celkovej atraktivnosti MHD. Nezanedbatelny je negativny vplyv na neumerne zatazenie vodica, co potom vyustuje do situacii, ze napoko cestujucemu vynada alebo z nepozornosti sposobi dopravnu nehodu atď), co nevidi - to uz sa nedozvie.
Priazen sa da ziskavat kadejako a pritom mozno pouzivat i rozum. Kazdy triezvo uvazujuci clovek si moze domysliet aj dalsie veci suvisiace s prislusnym opatrenim, len musi chciet, resp. mu to je potrebne povedat, lebo nemoze byt kazdy odbornik na vsetko. Avsak kym bude vyhravat pohodlnot nad zdravym rozumom... Ukoncim to tym, ze do konca roku 2005 nikto s nicim nemal problem...
Jóój, tak tých kalamitných situácií v zime na linkách do Sásovej bolo viac než dosť (do r. 1999 to bývala Javornícka ul., stále to býva "Sásovská cesta", problémy bývajú aj na Rudohorskej a taktiež si pamätám, keď na Karlove pred cca 5 rokmi uviazol Ikarus a celá doprava v čase rannej špičky (7:00-7:30) na trase Starohorská-Karlovo-Strieborné nám.-Mládežnícka/Rooseveltova nemocnica totálne skolabovala. Namiesto spojov v 5-10 min. intervale na vtedajšej L25 nešiel 40 minút žiadny spoj a nebolo možné sa dostať do školy...). Zatiaľ čo u trolejbusov si nepamätám žiadnu kalamitnú situáciu, a ak aj bola, tak v porovnaní s autobusovými kalamitami je to zanedbateľné.
Jasné, že môžeš na návštevu kde dobrô dávajú..ale neviem prečo ma zachvátil smiech , že vo vozidle áno ale za väčšiu sumu...ja len dúfam, že toto nečíta majiteľ Kapitol pabu..kde som pravidelná návštevníčka,,..ale zase prečo nie ?? ja im za to vystúpenie kľudne naúčtujem vyššiu sumu...)) veď hej je to nadštandart...
Pokoj, len sa nerozčuľuj. Tak máme iné skúsenosti. Ja mám šťastie na inteligentnejší substrát. Ale s druhou časťou príspevku #20772) hádam súhlasíš.
Re #20796 Schuhu: Ono je fakt, že dlhodobý a celoplošný výpadok trolejbusov tu našťastie nebol (iba ak plánovaný). Tak treba dúfať, že nič mimoriadne sa nestane. ?
viete, ja to poviem asi tak - neviem o tom, ze by mali klbove troleje vobec niekedy v BB problem vyjst pocas zimy hore usvitom, tulskou, popri plazovom a pod. Zatial co autobusy do sasovej? - spytajte sa dannyho alebo inych sasovcanov, co sa robilo v zime v sasovej, ked napadol sneh - bohuzial - miesto klbu solo, pripadne nic A toto je pravidelne kazdu zimu niekolko krat, narozdiel od nejakych 5 mimoriadnosti trolejov za 17 rokov prevadzky.
V Banskej Bystrici žijem od začiatku spustenia trolikov a vždy som ich "mal pod palcom" ? .
A teraz vážne, samozrejme, že boli lokálne výpadky, kedy jeden trolejbus blokoval ďalšie. Sám mám takéto skúsenosti, len sa mi to tu nechce vypisovať. Lenže tu ide o to, že výpadky takéhoto typu neboli tak časté, aby sme hovorili o sústavnom narušovaní plynulosti premávky.
Ale asi sme sa nepochopili, pretože ja som mal na mysli celkové výpadky (výpadok elektriky, nejaká kalamita, alebo vážnejšie poškodené trolejové vedenie na ceste do vozovne,...), skrátka také výpadky, kedy by bolo nutné nahradiť všetky trolejbusy (neočakávaná situácia, nie plánovaná výluka) a na dlhší časový úsek (teda nie jeden blokujúci trolik, ktorý za 20 minút odtiahli). Tak preto som hovoril, že takáto situácia v BB nebola.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
LUK