Tak ja mám dosť. Na Horehroní sa už konkurencia dopravcou rieši streľbou na autobusy, len aby sa to nestalo aj v BB
(zdroj: Správy na Markíze)
(zdroj: Správy na Markíze)
(zdroj: Správy na Markíze)
mirkobb
Citacia:
Prečo nerobíme aj prímestskú dopravu?
Meno Stano Hríbik je v Riečke a okolí dostatočne známe. Obaja, otec a syn, už dlho pôsobíme v oblasti diaľkovej a zájazdovej dopravy. Spočiatku sme prevádzkovali 1 spoj na linke do Bratislavy, neskôr pribudol druhý a od roku 2006 aj tretí. Ako obyvatelia našej malebnej obce Riečka poznáme problémy jej obyvateľov s dopravou. Chceli sme (nielen) pre svojich známych a kamarátov priniesť lacnejšiu a výhodnejšiu dopravu do obce.
Preto som dňa 28.8.2006 požiadal Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) o udelenie dopravnej licencie na prímestskú linku do Riečky. Aby linka nekolidovala s MHD, upravil som na návrh mesta Banská Bystrica cestovný poriadok. Po zapracovaní pripomienok nemal námietky ani dopravca v prímestskej doprave - SAD BBDS Banská Bystrica (SAD BB), ani kompetentný pracovník BBSK.
Vyhovel som všetkým požiadavkám, udelenie licencie pod rôznymi zámienkami odďaloval iba vedúci odboru Ing. Milan Chabada, ktorý na BBSK prišiel z SAD Zvolen. Tento pán nechránil záujmy cestujúcich, ani BBSK, ale svojho bývalého zamestnávateľa. Nechceli sme žiadnu dotáciu, ponúkali sme lacnejšie cestovanie.
Práca pána Chabadu sa prejavila keď, s platnosťou od 8.12.2006, bola rozhodnutím č. 4787/2006/ODS udelená licencia na linku č. 601462 dopravcovi SAD Zvolen. Na základe toho sa mohol pán Chabada preukázať listom SAD Zvolen, že nesúhlasí s udelením licencie. To bol december. Medzitým pán Chabada splnil svoju úlohu a vrátil sa naspäť do SAD Zvolen. Radosť z jeho odchodu však nebola na mieste. Na jeho miesto nastúpil p. Orság, zhodou okolností tiež z SAD Zvolen (prevádzka Žarnovica). Tento, náležite poučený, úplne odmietal komunikovať a vyhováral sa na novelu zákona č. 168/1996 Z.z. o cestnej doprave, ktorá hovorí o súbehu s dotovaným dopravcom a o pláne dopravnej obslužnosti. Nebral do úvahy že žiadosť o udelenie licencie som podal už v roku 2006, teda pred začiatkom účinnosti novely. Rozhodnutie o udelení, alebo zamietnutí licencie však odkladal. Kvôli tejto neistote som prišiel o prímestské autobusy, ktoré som mal zabezpečené na linku.
Až po vyjdení článku v Novom čase dňa 13.3.2007 mi bolo doručené rozhodnutie o zamietnutí žiadosti. Mimochodom, na rozhodnutí je dátum 26.2.2007. Tu je uvedené rozhodnutie, priložil som aj zápisnicu z rokovania dňa 3.10.2006.
Nie je ťažké si domyslieť, prečo je lepšie ak na linke jazdí dotovaný dopravca a pýta si 16 Sk, kým s nami mohli cestujúci jazdiť za 12 Sk, v meste len 10 Sk.