Takze tebe pripada vyroba radiatora obsahujuceho vodu lacnejsia ako radiatora obsahujuceho vzduch? Ty si fakt nepochopil predstavu toho vykurovania z CVUT.
Pisal som tam o regulacii,pokladam za samozrejmost,ze by sa to muselo upravovat a pustat do toho radiatora,resp. prietokoveho ohrievaca iba tak,aby nedoslo k "prevareniu".. Tak isto by sa dalo zvazit,ci by neslo namontovat dodatocne teplovodne kurenie trebars aj do 14/15Tr-iek? Samozrejme,ze vsetko je o pracnosti a nakladoch s tym spojenych,ale mozno by to vyslo lacnejsie ako vane s trubkami,zvlast ked uz toto existuje,dokonca unifikovane(aj na autobusy) na rozdiel od verzie s "vanami",kde nie je zhotoveny este ani funkcny prototyp a predpokladam,ze cele je to len v teoretickej rovine.
Je Majer MHD , alebo prímestská linka Môlča ??..totok keby som ja vedela.. z tej doliny na tú preložím si latu....ale zase pri Smrečine by sa to mohlo hádam aj prezliecť.. ?
No, "nemalo radšej nikdy vzniknúť" - v situácii, aká bola, by to znamenalo koniec väčšiny trolejbusových prevádzok v ČR a SR. Je to síce shit nevídaný, ale je to trolejbus, podporený marketingovým potenciálom Irisbusu a Schadefabriky. DPO bohužiaľ nevie správne "lobbovať" a na zahraničné trolejbusy by tu nikto nemal.
Ano, u 24/25 Tr, kde sa ohrieva voda, by to snad slo. Len pozor, aby pri prudkom brzdeni nevyvrela. To, o com som pisal ja, bola odpoved na otazku, co robit s bystrickymi 14/15Tr, aby mohli kurit brzdnym teplom.
O nejakych 24/25Tr som sa nebavil vobec, pretoze na BB podmienky je to t.c. utopia jak remen. Okrem toho, to vozidlo nemalo radsej nikdy vzniknut.
Nemyslel som tym konkretny model,ale len princip. A ten je opisany trebars u tej 25Tr-ky,cize netreba vymyslat vane s dvojitym dnom a tepelnevodivymi mediami s kanalikmi v nich,ako to popisoval Papyr v tom jeho prispevku(ibaze by hosi z CVUT prisli este s originalnejsim riesenim..?),ale len pouzit v podstate unifikovany vykurovaci system(ako sa v tom povodnom prameni spomina,pouzivany aj v autobusoch) a adaptovat ho na danu aplikaciu. "Tot vsjo." A 24/25Tr-ky budu aj v BB,ba aj urcite lepsie,napr. Cristalisy,alebo Van Hool.. ? ?
Uryvok z technickeho popisu:
....Trolejbus ŠKODA 25Tr IRISBUS je vybaven teplovodním topením (originální topná soustava autobusu) s elektrickým průtokovým ohřívačem vody, napájeným trolejovým napětím 600 / 750 V DC. Topná tělesa ohřívače mají dvojitou elektrickou izolaci... http://www.skoda.cz/electric/produkty/trolejbusy/trolejbus-25-tr-irisbus-aid82.html
Cize,asi by stacilo vymysliet ako cast elektrickej energie vznikajucej pri brzdeni prepinat(s regulaciou) do toho prietokoveho ohrievaca,a nemusime vymyslat "vane s mediami".. ?
Už sa vám stalo, že by ste cestovali autobusom a váš autobus predbehol pes? Mne sa dnes toto stalo... Najskôr sa vodič 5 minút nemohol pohnúť z otočky na Hlinách a potom išiel dole dedinou tak pomaly, že ho aj pes predbehol... ?
A vieš, že som ozaj zvedavá ??..pekne si počkám na tvoje čísielko a čo je tu voľáky podozrivý kľud, žeby všetci zainteresuvaní počítali tie busy čo sa budú tlačiť na Hronskom predmestí ??..ticho ako pred búrkou..a vraj zajtra bude priam víchrica zase... ?
Cina ma kapitalizmus 19. storocia v kombinacii s neslobodou prejavu, to uz s komunizmom ci socializmom nema nic spolocne. To iste plati i pre dalsie diktatury, maloktora z nich je socialne privetiva. Komunizmus ako taky bol sice popisany ako velmi lakavy system, ale v skutocnosti nie je realizovatelny nikde a nikdy. Nikdy totiz altruizmus neprevysi egoizmus. A nie je zatial lepsieho systemu, nez volna sutaz, lebo t.c. je to jediny darwinisticky socialny system
Pardon ale novy cas kupuju moji rodkaci a ja ked uz je na stole si ho aj precitam. Viem ze ako noviny su hodne len toho papiera na ktorom su natlacene.
Ja len ze v poslednom case dako na verejnost vyliezaju protichodne informacie.
PIT