Reply on: expresbb #18733:
Príliš veľká úspora by sa dosiahnuť nedala a špecificky u trolejbusov sa rekuperácia veľmi nevyužíva, nekoľko pri prechode cez kríženie dvoch trolejbusových tratí pod trocha ostrejším uhlom sa niekoľkokrát vystrieda polarita a a rekuperácia v takomto okamihu znamená pomerne vysoké riziko pruchy alebo aspoň výpadku meniarne.Eliminovať by sa to dalo izoláciou celého kríženia, tým sa ale zvyšuje riziko uviaznutia vozidla pod takouto izoláciou.
Riešenia typu "blokovanie rekuperácie tlačidlom" rozhodne nie sú vhodné - vodič by musel práve v chvíli prejazdu cez vzdušné kríženie, čo je spravidla najmä na mieste, kde je súčasne aj križovatka pozemných komunikácií, okrem premávky a zberačov strážiť ešte aj blokovanie rekuperácie.
Boze, to su argumenty
mirkobb