Lenze v ZA/TN sa to urobilo uplne inou cestou....uroven SAD TN sa znacne skvalitnla a z vydrancovaneho podniku sa stalo nieco...tu sa to vsak povedat neda:(
co sa tu furt stazujete ??? jednoducho ked sa mi nieco nepaci tak to nepouzivam !!! vsetkym ide o peniaze a nie o verejny zaujem , kazdy sa chce nabalit ,nikdo nebude prevadzkovat mhd ak by mal byt stratovy
?
Porovnávaním zlého a ešte horšieho sa kvalita nepreukáže, ani sa tým nič nevyrieši. Mne je osobne tiež absolútne jedno, kto tu premáva, ale nie je mi jedno, že mi tu okolo baráku pomaly vznikajú zápchy, dostávam sa do situácie, že sa musím sťahovať čo najbližšie k práci, pretože na MHD nie je vôbec spoľahnutie (k tomu Kyjevskému námestiu - už niekoľko týždňov sú tam doslova vyškrabané minúty pri odchodoch a nech mi nik netvrdí, že sa to tam vymieňa, lebo by to bol génius, čo by tie diery vyškrabal zakaždým rovnako a potom pridal ďalšie; poriadky tam sú - minúty chýbajú, cestujúci nech si tipne), pešibus ako bojkot už pomaly tiež využívať nemôžem, pretože mi na trase domov - práca vyrástlo akési Europa centrum a ak neriskujem štvrťhodinové zdržanie na jednom prechode pod mostami, riskujem aspoň nejaký úraz alebo minimálne priotrávenie sa výfukovými splodinami. Už sa tu nemôžem ani vyhrážať tým, že si kúpim auto (ako sa to hojne využívalo ešte za čias otrasnej vlády BBDS), pretože sa s ním akurát tak zapichnem do nejakej kolóny a aj tak sa do práce nedostanem skôr. Kedysi, keď sme si hľadali na byt ďalšiu spolubývajúcu sme ako jeden z bonusov nášho ubytovania uvádzali perfektný prístup k MHD, čiže možnosť rýchlo sa dostať na cieľové miesto. Dnes už je takýto argument trápnou volovinou, preto prístup k zastávkam MHD radšej ani nespomínam. Zážitkov, ktoré som fakt nezažila ani pod vládou BBDS, ako cesta so všetkými otvorenými dverami, vykladanie cestujúcich na Huštáku na zelenej na semafore uprostred prechodu cca. 10 metrov pred prázdnou zastávkou (a to ten bus potom ešte išiel aj na tú zastávku, otvoril dvere a zdochol) a mnoho ďalších sem už ani nevypisujem, pretože musím chodiť aj do práce a starať sa o domácnosť. Keby som to tu mala rozpísať všetko, tak by som celé dni trávila len na fóre imhd. Takže neporovnávajme, kto je horší. Teraz spravuje MHD Zvolen, tak nech to robí poriadne a nevyhovára sa na to, aká zlá bola BBDS.
Dnes som voľade len tak chodiac po zasvinenom meste od soli../a kedy bol sneh ??../ započula, že vraj kto sa smeje naposledy ten sa smeje najjlepšie ... TO FAKT ??? ? ? ? bože čo všetko sa dá kúpiť za tirácke montany...))))))) /pre neznalých rifle za totáča... Anča si drahá..si drahá ako VOLVO !!!..nebite ma pán P......
uz od januara 2006 tu vraj je zavod BB. Stale vsak iba vraj. Cize cely rok 2006.
Bol som sa pozriet aj na stanici aj na zastavkach. Nikde som nevidel 108 milionov. Na Myte je napr. zalaminovany papierik na spagate.
Na AS je to rozne. Konkretne breznianske odchody su na nastupistiach aj na centralnom CP aktualne.
mirkobb: Wlab cakal spolu s lokomotivou CD na Horehronca uz hodinu pred.
vo stvrtok, od 8:30 do 9.30 bude primator Saktor hostom
u pani Mikovyniovej v zivej diskusnej relacii radia Regina.
Blavna tema bude vraj doprava. Da sa tam volat, aj mejlovat.
skoda nevyuzit.
môžem sa jedine do bodky stotožniť s PITovým príspevkom #18584, ale aj tak musím aj niečo dodať.
My sa tu naťahujeme, či SAD ZV alebo BBDS, ale tak ako hovorí aj JJ, asi tu ide iba o trápne divadielko. Lebo v niektorých kruhoch už je všetko jasné. Otázkou zostáva, ako to zrealizovať tak, aby to nevyzeralo nápadne - ovládnuť trh, ktorý doteraz (geograficky zákonite) patril BBDS, za jediným účelom - vytvoriť megagigamonopolný moloch, ktorý sa nebude musieť báť ničoho a nikoho.
Ty tu obviňuješ všetkých kritikov SAD ZV z neobjektívnosti a zaujatosti. Ale sú tu aj takí, ktorí vidia aj za "oponu" (asi zrejme narozdiel od teba) a teda vedia aj o všetkých doslova poviem "svinstvách", ktoré sa od istého času v tomto regióne dejú. Lebo tu už niet pochýb o protežovaní jedného dopravcu na úkor VIACERÝCH ďalších dopravcov.
K tým CP - jasné, že si SAD ZV mohla dovoliť zverejniť CP PAL už tak skoro, keď už minimálne od leta im bolo jasné, ktoré linky im budú priklepnuté (keby sa dal nájsť v archíve Regionálny denník STV). Dostatočne o tom svedčí už len to, kedy si dovolili dať do tlače tú brožúrku s odchodmi autobusov. A taká brožúrka sa nenapíše a nevytlačí za dve hodiny (alebo žeby SAD ZV bola taká geniálna, že ona to dokáže?). Na druhú stranu iným dopravcom je všemožnými obštrukciami schválenie cestovných poriadkov donekonečna oddaľované (možno aj v snahe, aby potom v stanovenom termíne nezačali podľa takýchto CP premávať a mohli im za to byť udeľované sankcie - až po odňatie licencie - čo je najmenej nápadný spôsob ovládnutia trhu - "Veď čo, sami si môžu za to, že nedodržiavajú zákon"), takže potom zákonite to vyzerá, že taký dopravca je totálne neschopný... Lenže to už ťažko pochopí nezainteresovaný človek, ktorý chce iba cestovať.
Ty nie si ani za SAD ZV, ani za BBDS. Ja tiež nie, ja rovnako chcem kvalitnú MHD v rukách mestského DP. Ale tá megahypersuperdávka klamstiev a demagógie už ma neskonale vytáča a potom občas strácam pokoj a moje vyjadrenia môžu pôsobiť neobjektívne (čo si priznávam). A s (ne)objektivitou vďaka kope známych v nejakej spoločnosti to nemá nič spoločné. Pokiaľ som kritizoval BBDS (čo som aj, stačí vedieť čítať a hľadať), tak nemôžem teraz v prípade SAD ZV mlčať, alebo ich nebodaj aj chváliť, resp. mlčky im to tolerovať. Lebo jediným výsledok nástupu SAD ZV je OBROVSKÝ prepad z úrovne nekvality ešte niekam oveľa hlbšie... Pričom už vtedy sme si všetci mysleli, že horšie už byť nemôže...
Dodatok: pokiaľ hovorím o iných dopravcoch, nehovorím iba a práve o BBDS, aby bolo jasné...
Re #18586 Abdul: ťažko ironizuješ, ale však prečo nie?
Súhlasím s tebou.Najmä s posledným odstavcom.Doplním otázku : Pre koho je toto divadielko ?Tiež som donedávna nepredpokladal,že Žilina pohltí Trenčín.Myslím SAD-ky.
mily Abdul. Poviem ti to takto - BBDS su rovnaki amateri, ako SAD ZV, ale vzhladom na to, ze pracuju oproti SAD ZV v mikroverzii "trhoveho prostredia", mnohe nedostatky tak zretelne nevidno. To ale neznamena, ze si svoje povinnosti urcene zo zakona nemaju plnit. V kazdom pripade ti mozem zagarantovat, ze tento dopravca ti uz dlho klat oci nebude, pretoze za kratku dobu (rozumej rok - dva) bud skrachuje alebo ho pohlti SAD ZV, resp. SAD ZV uplne vyradi BBDS ako hraca z trhu a vytvori sa tu jeden megamonopolny moloch. Vzhladom na to, ze sa BBDS sama nebrani a vsetky rozhodnutia prijima s az neuveritelnym kludom, nepomoze jej nikto - ani ja, ani ty, ani PIT
Tiez za zamyslenie stoji otazka, ci sa nahodou BBDS s tymto stavom nestotoznila, pricom my sa tu pozerame a nadavame len na trapne divadielko akehosi "konkurencneho boja" ?
Po prečítaní tvojho príspevku som predpokladal,že ťa urobia skoro mentálne ratardovaným.Príspevok ten najdlhší na tejto strane mi dáva za pravdu.Lebo BBDS sa nikdy nestalo,že meškal spoj,nikdy sa nestalo,že vodič by bol bez úsmevu,nikdy sa nepokazil autobus,ktorému sa jednoducho rozsypal náboj a ostal stáť a tak by som mohol pokračovať do zblbnutia. Ak niekomu pripomenieš minulosť,ktorá mu nepasuje si zlý.A o objektivnosti autorov príspevkov ,ktorí sú zamestnancami BBDS alebo bytostne spätí s BBDS tiež možno pochybovať.
prepáč, ale keby si túto diskusiu sledoval už dlhšie (teda ešte pred "pučom", ktorý začal cca 28.09.2006 vyhlásením tzv. "súťaže", v ktorej nikto nevedel, čo od MHD vlastne očakáva a nevedel stanoviť porovnateľné kritériá pre hodnotenie ponúk, ani spôsob ich hodnotenia, ale napokon aj napriek neporovnateľnosti sa bez odbornej debaty a zodpovedného rozhodovania napriek všetkému bezhlavo vedel vrhnúť dole hlavou zo strechy mrakodrapu), poznal by si názory viacerých diskutujúcich aj na SAD BBDS. Nečakaj však teraz, že niekto z týchto ľudí znalých pomery predtým i teraz, budú akokoľvek zhovievaví k neustálemu porušovaniu všeobecne záväzných právnych predpisov, ako aj ďalších kvalitatívnych ukazovateľov a potrieb pre kvalitnú MHD nenapomáhajúcich tak k udržateľnému stavu v mestkom dopravnom systéme a to zo strany amatérskeho dopravcu SAD ZV budujúceho si za pomoci lobistov monopol, pričom tento dopravca bol ospevovaný ako niečo neskonale fantastické a vzorové pomaly pre celý svet. Ospevovali ho však akurát tak problematiky absolútne neznalí poslanci MsZ, prípadne možno niektorí zamestnanci z (ne)odborných útvarov MsÚ, ktorí vo väčšine MHD i tak nevyužívajú a nemajú dostatočný prehľad o väzbách a vzťahoch v mestskom dopravnom systéme a samozrejme "veľkohubo" demagogicky a častokrát na hranici zavádzania a klamstva i samotný dopravca. Realita však za jeden celý rok ukázala, že množstvo rečí a ustanovení zmluvných vzťahov sú pre takúto spoločnosť len rečami ako tie, ktorými sa snažia oblbovať neznalých ľudí. Tí sú však veľmi nerozhľadení a pohodlní sa nad vecami hlbšie zamyslieť a tak sa len ako dobytok ticho zakaždým pekne prispôsobia situácii a tešia sa každému maličkému zlepšeniu. I keď každému zlepšeniu aj o jeden stupienok vyššie predtým predchádzal pád o podstatne väčší počet stupienkov smerom nadol a to stále vychádzame len z toho nízkeho štandardu, ktorý tu bol za čias SAD BBDS, ktorá tiež za to, čo predviedla, byť hrdá nemôže.
Ale aby sme s vrátili k spomínaným CP. V každom prípade sú obaja menovaní dopravcovia totálne neschopní a zákon pre nich veľa neznamená. Na druhej strane však BBDS zrovna nepatrí v súčasnosti medzi "preferovaných" dopravcov u správnych orgánov v oblasti cestnej dopravy a tak ju len ťahajú za nos a ani sama nevie, na čom je. A napokon "kopať" už do niekoho v agónii je vlastne aj zbytočné, hlavne ak sa pomaly stáva navyše irelevantným hráčom na trhu. Súčasne však pre zmenu vývesiek CP najprv musíš dostať schválené podklady a až potom ich môžeš zverejňovať. I keď o pružnosti BBDS je skutočne zbytočné polemizovať, lebo keby sa správala inak, tak nie je pomaly "pred krachom". Čo sa týka SAD ZV, je ťažké o nich niečo pozitívne písať, lebo všetko čo spravia už aj keď vyzerá ako-tak dobre, tak je to len kameň zabalený do pozlátka a aj tak si napokon vylámeš zuby... K vylepovaniu CP na zastávky napíšem na nich len toľko, že napr. na zastávke Kyjevské nám. pre L26 vôbec ani po viac ako štvrťroku doteraz ešte nenalepili CP platný od 01.10.2006 (a garantujem ti, že to nie je tým, že by ho odtrhli vandali). Rovnako chaotické prelepovanie spôsobom, že na označníkoch sa nachádzajú aj CP zrušených liniek, či spojov, ešte aj niekoľko ďalších mesiacov, či nenalepenie CP prímestských liniek v súlade s predpismi pred začiatkom ich platnosti (napr. na Nám. S. H. Vajanského dnes ráno nebolo od nich nič, rovnako pre objektívnosť - BBDS tam nemala platný CP tiež) a to už ani nejdem ďalej rozoberať nedostatočné až žiadne plnenie si informačnej povinnosti vo vzťahu k zmenám trás, zriaďovania a rušeniu jednotlivých liniek, ako aj zmien CP, kedy sa človek na zastávke nedozvie v podstate skoro nič.
Smutné je, že tomuto všekému neustále prihliadajú a nečinnosťou alebo nesprávnou činnosťou napomáhajú i úradníci zodpovedajúci za to, aby dopravcovia napĺňali aspoň minimálne štandardy pre kvalitu služby vyžadovanej zákonom a ďalšími predpismi, či zmluvami...
A nakoniec: nečakaj odo mňa, že budem niekomu pritakávať, že je skvelý len preto, že sa tak sám prezentuje v médiách i keď to má od pravdy a reality veľmi ďaleko a to asi platí aj pre ďalších diskutujúcich.
A aká je situácia v BBDS?
Keď chcem cestovať do Brezna prímestskou linkou, tak ani neviem kedy mi ide spoj? Nové CP od 1.1.2007 nie sú ani na www.sadbb.sk a ani na zastávkach. Len pripomeniem, že SAD Zvolen ich zverejnila svoje CP PAL už medzi sviatkami na svojej stránke a potom prečo to ešte neurobila BBDS, keď je taká bezchybná a najlepšia...
Keby SAD Zvolen neoznámil nové CP v MHD od leta 15 dní pred začiatkom platnosti, ale napr. 14 dní, nadávali by ste, že porušila zákon a neviem čo.. A to, že BBDS ich často nezverejní ani 15 dní po začatí platnosti, to vám už nevadí, na to sa tu nik nesťažuje...
Keď má niekto kopec známych v nejakej spoločnosti, tak je veru ťažko byť objektívny, všakže... ? ? ?
Keď tak húževnato nadávate na pôsobenie SAD Zvolen v MHD, tak zamyslite sa kto za to môže??? Niekto sa asi nerád díva spätne na udalosti.
Teraz si poviete, že som niekto zo SAD ZV, tak vôbec nie, ja nie som ani za SAD ZV, ale ani za BBDS (však LUK), ale som za kvalitnú MHD, podľa možností v správe vlastného mestského DP (MHD BB, a.s.). A proti čomu som? Tak hlavne proti tomu kvantu neobjektívnych príspevkov za posledný čas na tomto fóre.
Aby ste si nemysleli, tiež mám výhrady na SAD Zvolen, ako sa správa voči MHD BB, a.s. Tak k tomu sa radšej ani nevyjadrím. Tiež sa mi nepáči, že sľubované obnovenie rozsahu dopravy spojov z roku 2004 nebolo zrealizované a mestu to akosi nevadí.
Abdul