Reply on: JJ #17914:
Aj ja sa pripajam ku gratulantom ? Zda sa to priam nemozne, no nasmu tvorivemu timu sa to podarilo. (Snad) najblizsie roky caka toto mesto plno pozitivnych ba az prevratnych zmien v MHD.
Vsetko sa to len zacina a tak si musime drzat este vacsmi palce a najma nezaspat na vavrinoch a byt v strehu!
?
VLK
EMtest používal a používa aj teraz komunikáciu na 485-ke, ktorá je rýchla a pružná. BUSE používa IBIS ktorý je pomalý, preto je u nich nutné všetky dôležité informácie držať v cieli (tabuli) a palubák je tam vo funkcii dispeja a klávesnice na posielanie čísiel cieľov.
EMtest vďaka 485ke vie nielenže v jednom čase komunikovať s tabuľov a poslať je požadované dáta, ale zároveň si rpenáša štatistiku z označených kariet a posiela dáta na vytlačenie cestovného lístka.
Aby sa ešte viac skvalitnila a zpružnila komunikácia, nové strojčeky majú OS a sú ako počítače v sieti spojené sieťovými káblami. Týmto je komunikácia na úplne inej úrovni a posielané dáta sú teda v iných obejmoch. S tabuľami klasicky komunikujú po 485ke.
A teda to hlavné - jednotlivé generácie sa dajú prepojiť, ale stráca sa tam rýchlosť komunikácie a efektívnosť. Nehovorím o problematickom programovaní. A určite ani BUSE neprogramuje cross-generation veci, a ak, tak s veľkými ťažkosťami a za veľké peniaze, aby odradili zákazníka od podobných manévrov. Osobne v tom ani nevidím zmysel, nakoľko palubák by bol srááááášne pomalý a čítačka by predlho čakala na požadované informácie... Preto to nedoporučujem, ale nehovorím, že to nie je možné....
a po stránke HW si vôbec nemyslím, že EMT v tom má bordel, práve naopak, nikdy som nemal nejaké väčšie problémy vykonať servisný zásah a vymieňať súčiastky priamo v zariadeniach či odhaľovať chyby v komunikácii práve preto, že táto časť je urobená dobre. Ale môžeš sa pokúsiť ma presvedčiť o opaku... ?