JJ: To naozaj nerozumieš tej vete, ja som to pochopil dnes ? . V prípade zabezpečovania prevádzky linky trolejbusovou dopravou, nebudú vedené všetky spoje v úseku Kremnička, vozovna - Kremnička, krematórium. Už rozumieš, aj ostatný. ?
Suhlasim Vladimir. Preto ci je nejaky dopravca seriozny by som posudzoval podla niekolkych kriterii, ktore by mali byt objektivne hodnotene. Netreba vsak zabudat, ze v nasej spolocnosti bude pocut vzdy iba tych najvacsich kriklunov.
Ja nie som Bystričan. Nič z toho, čo o Bytsrici píšem teda nevydávam za objektívnu pravdu...
Ale nezdá sa vám, že trochu dramatizujete? Nemám teraz na mysli všeobecne kroky SAD ZV (nad niektorými výrokmi si tiež búcham hlavu o stôl). Čo to tak sledujem, posledná vlna nevôle vznikla pre nasadenie jedného prímestkého autobusu na mestskú linku. To je tak veľa? Je preto dopravca neseriózny? Nie mimoriadne, ale dlhodobo na mestskej doprave prevádzkovali prímestské vozidlá SAD Žilina (neskôr aj Dopravný podnik mesta Žiliny), Dopravný podnik mesta Prešov, Dopravný podnik Bratislava..., dodnes prevádzkujú Dopravný podnik mesta Košice, či SAD Nitra. Sú to všetko neseriózni dopravcovia?
Co tu trepes sprostosti. Ti, ktori cestuju bystrickou MHD vidia, ze SAD ZV je na mile vzdialena od seroznosti. Vyhlasuju same hovadiny, zvasty, balast a realita je na mile od toho vzdialena. Radsej sa nou niekedy prevez a potom tu mudruj nad nesmrtelnostou chrusta!
Nevedia spravne urobit ani jednoduche ukony, v porovnani s ostatnymi MHDckami. A nechaj si pre seba uzasne zmysluplne filozoficke debaty...
Skus si dokladne precitat kritiku, ktora tu denno-denne pribuda, cestovat MHD a potom nieco hovor...
Suhlasim. Ale kazdy podnik nieco naslubuje a nedodrzi. Ci je to uz od platenia faktur, dodrziavania zakonov alebo ako si ty spominal po vyhlasenia clenov manazmentu. Nechcel by som vsak posudzovat podniky len na zaklade tohto jedneho kriteria. Pozri sa, TESCO v akcii naslubuje nizke ceny ale nauctuje ti ceny ovela vyssie. Je to neseriozna firma z pohladu tohto jedneho kriteria. Ale co sa tyka serioznosti voci zamestnancom, tak mozno je. Preto stale opakujem, skusme spolocne urobit zoznam kriterii kvality, ktore by mal dopravca splnat.
Seriózny je podľa mňa ten, ktorý o sebe nevyhlasuje, že je viac, než je, že je lepší, než je, nesľubuje nesplniteľné a tak podobne. Podľa mňa je serióznosť objektívne kritérium a SAD ZV ho nespĺňa.
Ja sa pytam, co seriozne je. Treba zadefinovat kriteria a az potom hodnotit. Jeden povie, ze seriozna je SAD BA, iny povie, ze SAD Presov, dalsi SAD Lucenec. Vzdy to budu len dohady a subjektivne nazory. Preto chcem zadefinovat kriteria, podla ktorych mozeme hodnotit dopravcov. Obyvatelia vyuzivajuci sluzby miestneho dopravcu maju na neho castokrat negativny nazor, preto sa spytajte Nitrancanov, Bratislavakov, co vam povedia.
To uz zalezi na ludoch, ktori su vo vedeni. Najhorsie je, ze nik si nevie priznat chybu. V tom je jesitnost dopravcov, ale aj niekedy nas samotnych. Na margo najlepsieho dopravcu. Ake kriteria ma splnat najlepsi dopravca? Je to tazka otazka, ale skusme si to zadefinovat. Co sa tyka vozoveho parku, tak najlepsi v SR ma MHD v Povazskej Bystrici, kde priemerny vek vozidiel je niekolko mesiacov.
Ale tu neni spor o tom, ci je lepsie, aby nesiel ziadny autobus alebo nejaky hocijaky.
SAD ZV prostrednictvom Polonyho opakovane deklaruje, ze MHD v BB je najlepsia v Europe, ma najmodernejsi vozovy park, atd. Len raz pripustil, ze v Usti nad Labem je mozno este trochu lepsia:)
Pritom "realitou su" stale stare primestske autobusy.
Verim, ze keby radsej vyhlasil, ze kvoli pravdepodobnemu spusteniu trolejbusov nechcu kupovat autobusy, ktore by potom boli nadbytocne, a preto sa moze stat, ze budu vynimocne zaradene aj autobusy primestky; ze po takomto vyhlaseni by sa stretlo nasadenie primestskeho autobusu s vacsim pochopenim aj na tomto fore.
Lepšie je mať seriózneho dopravcu, ktorého technická základňa zodpovedá rozsahom požadovanej úrovni prevádzky. Lenže keď niekto v rozpore so zákonom dostane licenciu a trištvrte roka neustále zákon porušuje s tichým súhlasom správneho orgánu a orgánu štátneho odborného dozoru, tak čo by sme chcveli. Navyše má dopravcu toľko drzosti, že každú svoju neschopnosť naďalej prezentuje ako maximálny úspech...tragédia
Je pravda, ze by mal. Uznavam je to chyba dopravcu SAD Zvolen (nebudem pouzivat tu zauzivany slovnik a myslim, ze ti Bystracania, co su inteligentni ho ani nepouzivaju). Opakujem vsak, ze mohla nastat mimoriadna situacia a aj ked dopravca ma zalozne vozidla, tie mohli byt nasadene v dosledku poruchy na ostatnych vozidlach a mohla do toho prist pravidelna udrzba ostatnych autobusov. Preto niet v tomto pripade co dopravcovi zazlievat, ze vypravil primestsky autobus na mestsku linku. Spytajte sa cestujuceho, ci by bol radsej, keby neprisiel autobus vobec, alebo by bol ochotny akceptovat aj odvoz primestskym autobusom.
No primestsky autobus patri na primestske linky, mestsky na mestske. Zalozne vozidla by to mali respektovat.
SAD ZV skratka nema dostatok mestskych autobusov, v tom je ten problem.
Na druhej strane, ani sa im necudujem. Ak sa niekedy spusti trolejbusova doprava (co mesto verejne deklaruje), mali by bryndziari nadbytok mestskych autobusov. Z tohto hladiska sa tomu da rozumiet.
Mat tak tvoje problemy Danny. ? Otazka je preco, bol nasadeny krtisky autobus... Zrejme poruchy autobusov ti nehovoria nic. Bolo by lepsie, keby nebol vypraveny ziadny autobus?
horehronec