dovolil som si prevziat prispevok z diskusie na www.banskabystricq.sk
pridané: 12.9.2006 (13:07:11)
MHD - nekonečný príbeh
MHD v Banskej Bystrici zabezpečuje SAD Zvolen už viac ako 8 mesiacov. Ani po tejto dobe však nie je táto spoločnosť schopná vyriešiť nedostatky, ktoré sa ťahajú od začiatku tohto roku. Na prevažnej väčšine označníkov stále chýbajú názvy zastávok, čísla liniek nie sú na žiadnom označníku. Cestovné poriadky, ktroré sú nalepené na označníkoch, sú väčšinou postrhávané alebo inak poškodené. Za čias BBDS boli chránené pleksisklom, čo zaručovalo ich dlhšiu trvácnosť. Niektoré označníky sú postavené naozaj geniálne. Napríklad pri Bille na Fončorde (zastávka Nové Kalište, smer Rooseveltova nemocnica) sa človek musí posaviť na svah, aby si mohol pozrieť CP. Keďže z tejto zastávky chodí aj mnoho dôchodcov, pre niektorých z nich je problém pozrieť si odchody autobusov. Čo sa týka nového CP, ten je jednoducho úžasný. Na viacerých linkách došlo k zníženiu prepravnej kapacity, asi najhoršie je na tom Sásová. Páni zo SAD Zvolen, skúste ráno medzi 7. a 8. hodinou cestovať linkami 21, 22 alebo 25. Zaujímalo by ma, ako mohlo mesto takýto CP schváliť. Cez víkendy je CP nepravidelný a preto je aj nezapamätateľný. Niekoľkokrát za deň tu dochádza na mnohých linkách k narušeniu pravidelného intervalu. Tento CP je stavaný hlavne pre potreby vodičov a nie cestujúcich. Absolútna nekoordinovanosť sa objavuje u liniek 20, 21, 22 a 26. Napríklad odchody zo zastávky Námestie slobody smer Sásová po 19. hodine vo víkendovom režime sú nasledovné. Autobusy idú 19: 26 27 28. Počas dvoch minút idú tri spoje! Najbližší spoj ide potom až o 37 minút. Takéto problémy sú aj s linkami 1, 6, a 26. Často idú v priebehu dvoch troch minút dva spoje, či už cez víkend alebo v pracovné dni. Bol by som rád, aby SAD Zvolen zaviedol pravidelné intervaly počas víkendov a aspoň sa pokúsil o nápravu súbehov spomínaných liniek. Spojenie liniek 6 a 26 nebolo najoptimálnejšie. Po predĺžení linky 26 na Tulskú dochádza v rannej a poobedňajšej špičke k výrazným meškaniam tejto linky, ktoré niekedy presiahnú aj 10 minút. V utorok 12.9. meškala táto linka na zastávke Námestie slobody smer Tatranská 7 minút. Spoj o 10:51 išiel až 10:58. Mnoho obyvateľov Tatranskej ulice vníma negatívne ukončenie linky 26 na tejto ulici. Táto zmena má za následok, že obyvatelia Tatranskej už túto linku používajú na presun do mesta menej. Trasa linky 20 cez Starú Sásovú prinesie problémy hlavne v zime. Neviem si predstaviť, ako táto linka bude prechádzať úzke ulice a ostré zákruty po napadnutí väčšieho množstva snehu. Alebo sa SAD Zvolen spolieha na to, že túto zimu nenasneží? Ďalej by ma zaujímalo, prečo na linkách MHD naďalej premávajú autobusy prímestského typu. Stále jazdia na nočných linkách (pozitívne je, že aspoň počas jarmoku bol na nočnej linke kĺbový autobus) a aj na linke 42. V pondelok 11.9. sa objavila prímestská kĺbová Karosa dokonca na linke 24. Myslel som si, že po 20.8., keď vstúpil do platnosti nový CP, ju už v uliciach mesta nestretnem. Ale tu je možné všetko. Dúfam len, že je to iba krátkodobé riešenie. Hlavne, že nízkopodlažná Karosa City bus a Tam bus nejazdia a namiesto nich sú tu staré prímestské Karosy. SAD Zvolen asi nízkopodlažné mestské autobusy neuznáva a preferuje prímestské vysokopodlažné vozidlá. Predpokladám, že mnohé nedostatky sa v najbližších týždňoch alebo skôr mesiacoch neodstránia a SAD Zvolen bude aj naďalej tvrdiť, aká je naša MHD perfektná. SAD Zvolen, ďakujeme...
nespokojný cestujúc
pridané: 12.9.2006 (13:07:11)
MHD - nekonečný príbeh
MHD v Banskej Bystrici zabezpečuje SAD Zvolen už viac ako 8 mesiacov. Ani po tejto dobe však nie je táto spoločnosť schopná vyriešiť nedostatky, ktoré sa ťahajú od začiatku tohto roku. Na prevažnej väčšine označníkov stále chýbajú názvy zastávok, čísla liniek nie sú na žiadnom označníku. Cestovné poriadky, ktroré sú nalepené na označníkoch, sú väčšinou postrhávané alebo inak poškodené. Za čias BBDS boli chránené pleksisklom, čo zaručovalo ich dlhšiu trvácnosť. Niektoré označníky sú postavené naozaj geniálne. Napríklad pri Bille na Fončorde (zastávka Nové Kalište, smer Rooseveltova nemocnica) sa človek musí posaviť na svah, aby si mohol pozrieť CP. Keďže z tejto zastávky chodí aj mnoho dôchodcov, pre niektorých z nich je problém pozrieť si odchody autobusov. Čo sa týka nového CP, ten je jednoducho úžasný. Na viacerých linkách došlo k zníženiu prepravnej kapacity, asi najhoršie je na tom Sásová. Páni zo SAD Zvolen, skúste ráno medzi 7. a 8. hodinou cestovať linkami 21, 22 alebo 25. Zaujímalo by ma, ako mohlo mesto takýto CP schváliť. Cez víkendy je CP nepravidelný a preto je aj nezapamätateľný. Niekoľkokrát za deň tu dochádza na mnohých linkách k narušeniu pravidelného intervalu. Tento CP je stavaný hlavne pre potreby vodičov a nie cestujúcich. Absolútna nekoordinovanosť sa objavuje u liniek 20, 21, 22 a 26. Napríklad odchody zo zastávky Námestie slobody smer Sásová po 19. hodine vo víkendovom režime sú nasledovné. Autobusy idú 19: 26 27 28. Počas dvoch minút idú tri spoje! Najbližší spoj ide potom až o 37 minút. Takéto problémy sú aj s linkami 1, 6, a 26. Často idú v priebehu dvoch troch minút dva spoje, či už cez víkend alebo v pracovné dni. Bol by som rád, aby SAD Zvolen zaviedol pravidelné intervaly počas víkendov a aspoň sa pokúsil o nápravu súbehov spomínaných liniek. Spojenie liniek 6 a 26 nebolo najoptimálnejšie. Po predĺžení linky 26 na Tulskú dochádza v rannej a poobedňajšej špičke k výrazným meškaniam tejto linky, ktoré niekedy presiahnú aj 10 minút. V utorok 12.9. meškala táto linka na zastávke Námestie slobody smer Tatranská 7 minút. Spoj o 10:51 išiel až 10:58. Mnoho obyvateľov Tatranskej ulice vníma negatívne ukončenie linky 26 na tejto ulici. Táto zmena má za následok, že obyvatelia Tatranskej už túto linku používajú na presun do mesta menej. Trasa linky 20 cez Starú Sásovú prinesie problémy hlavne v zime. Neviem si predstaviť, ako táto linka bude prechádzať úzke ulice a ostré zákruty po napadnutí väčšieho množstva snehu. Alebo sa SAD Zvolen spolieha na to, že túto zimu nenasneží? Ďalej by ma zaujímalo, prečo na linkách MHD naďalej premávajú autobusy prímestského typu. Stále jazdia na nočných linkách (pozitívne je, že aspoň počas jarmoku bol na nočnej linke kĺbový autobus) a aj na linke 42. V pondelok 11.9. sa objavila prímestská kĺbová Karosa dokonca na linke 24. Myslel som si, že po 20.8., keď vstúpil do platnosti nový CP, ju už v uliciach mesta nestretnem. Ale tu je možné všetko. Dúfam len, že je to iba krátkodobé riešenie. Hlavne, že nízkopodlažná Karosa City bus a Tam bus nejazdia a namiesto nich sú tu staré prímestské Karosy. SAD Zvolen asi nízkopodlažné mestské autobusy neuznáva a preferuje prímestské vysokopodlažné vozidlá. Predpokladám, že mnohé nedostatky sa v najbližších týždňoch alebo skôr mesiacoch neodstránia a SAD Zvolen bude aj naďalej tvrdiť, aká je naša MHD perfektná. SAD Zvolen, ďakujeme...
nespokojný cestujúc

expresbb
pridané: 7.9.2006 (12:31:28)
MHD v BB
Mám pocit, že pri zostavovaní a odsúhlasovaní CP MHD BB nikto nemyslel, že MHD necestujú len bystričani ale aj občania z priľahlých dedín. Zo smeru Tajov je problém prísť do práce na 8.00 hod, na Zvolenskú cestu.. Napr. autobus z obce Králiky prichádza na Štadlerove nábr. po 7.30 hod, L41 má odchod o 7.19. hod. Linku 32, ktorá má odchod z Podlavíc 7.25 hod, tak isto nestíha. L90, ktorá má odchod o 7.42 hod zo Strieborného námestia nestíha, aj vďaka dopravnej zápche, ktorá vzniká v Parku. L22 má zasa odchod zo štadlerky o 8.00 hod. čo znamená prísť do práce neskoro. Takýto problém myslím majú aj ostaní cestujúci z priľahlých obcí. Ďakujem Vám, že ste sa postarali o to, že musím chodiť do práce o hodinu skôr...
Maja
pridané: 7.9.2006 (10:33:15)
trolejové vedenie
Zaujímalo by ma ako sa nejakí ľudia mohli stať majiteľmi trolejového vedenia, keď všetky stĺpy sú osadené na pozemkoch mesta. Nemalo by mesto vyzvať tzv. majiteľov aby platili prenájom, alebo aby demontovali všetky vedenia keď nie su ochotný odovzdať ich bezplatne mestu a tým rozhýbať troleubusovú dopravu.
Miro
pridané: 6.9.2006 (15:41:26)
Sťažnosť na MHD
Od nástupu SAD Zvolen to ide s našou MHD dolu vodou. Nový CP, ktorý je platný od 20. 8. 2006, priniesol vo väčšine prípadov zhoršenie cestovania. V rannej špičke je problém dostať sa zo Sásovej na Námestie slobody (linky 21 a 22) a tiež k Rooseveltovej nemocnici (linka 25). V poobedňajšej špičke je to zasa naopak. Ráno ide autobus z Pieninskej na Námestie slobody iba každých 20 minút (do 19.8. chodil častejšie dokonca cez víkend a to každých 18 minút). Autobusy sú už preplnené na zastávke Rudohorská. L25 chodí ráno síce častejšie, ale jej kapacita je nedostatočná. Autobusy už nezvládajú nápor cestujúcich na zastávke Rudohorská I, čo je iba druhá v poradí! Naviac, niektoré autobusy L25 nezastavujú na ostatných zastávkach v smere do centra vrátane zastávky Karpatská. Nie najšťastnejším krokom bolo aj zrušenie expresnej linky 91. O kultúre cestovania môžeme asi len snívať. Nechápem tiež logike nasadzovať vysokopodlažnú Karosu (síce s plošinou pre vozíčkarov) na L80, pretože takmer denne v nej cestuje vozíčkár a táto linka bola určená najmä pre imobilných cestujúcich. Samozrejme, na nastupovanie a vystupovanie sa pritom nepoužije už spomínaná plošina, pretože spoj by nabral obrovské meškanie. Prečo teda SAD Zvolen na L80 nenasadí nízkopodlažný autobus? Tento autobus však radšej jazdí na hocijakých iných linkách, napr. L32. Nerozumiem tiež nasadeniu prímestského typu autobusu na nočných linkách. Bohužiaľ, takýchto nedostatkov je oveľa viac, napr. iba jedna fungujúca dopr. kancelária pre takmer 90 000 obyvateľov alebo úplné zastavenie trolejbusovej dopravy, čo asi nemá v Európe obdobu. Myslel som si, že MHD má slúžiť hlavne občanom, no moje každodenné cestovanie ma presviedča o opaku. Takýmito „pozitívnymi“ zmenami prichádza MHD o cestujúcich, čo bude mať za následok ďalšiu redukciu spojov (aj keď neviem, ktoré spoje by sa ešte dali zredukovať) a hlavne zvýšenie cien cestovného. Dopravná situácia v našom meste je veľmi zlá. Tento problém by aspoň sčasti mala vyriešiť kvalitná MHD, nie však v tomto podaní. Nerozumiem, ako je toto možné, pretože v BB máme podľa predstaviteľov SAD Zvolen najkvalitnejšiu MHD v strednej Európe.
obyvateľ Sásovej