dovolil som si prevziat prispevok z diskusie na www.banskabystricq.sk
pridané: 12.9.2006 (13:07:11)
MHD - nekonečný príbeh
MHD v Banskej Bystrici zabezpečuje SAD Zvolen už viac ako 8 mesiacov. Ani po tejto dobe však nie je táto spoločnosť schopná vyriešiť nedostatky, ktoré sa ťahajú od začiatku tohto roku. Na prevažnej väčšine označníkov stále chýbajú názvy zastávok, čísla liniek nie sú na žiadnom označníku. Cestovné poriadky, ktroré sú nalepené na označníkoch, sú väčšinou postrhávané alebo inak poškodené. Za čias BBDS boli chránené pleksisklom, čo zaručovalo ich dlhšiu trvácnosť. Niektoré označníky sú postavené naozaj geniálne. Napríklad pri Bille na Fončorde (zastávka Nové Kalište, smer Rooseveltova nemocnica) sa človek musí posaviť na svah, aby si mohol pozrieť CP. Keďže z tejto zastávky chodí aj mnoho dôchodcov, pre niektorých z nich je problém pozrieť si odchody autobusov. Čo sa týka nového CP, ten je jednoducho úžasný. Na viacerých linkách došlo k zníženiu prepravnej kapacity, asi najhoršie je na tom Sásová. Páni zo SAD Zvolen, skúste ráno medzi 7. a 8. hodinou cestovať linkami 21, 22 alebo 25. Zaujímalo by ma, ako mohlo mesto takýto CP schváliť. Cez víkendy je CP nepravidelný a preto je aj nezapamätateľný. Niekoľkokrát za deň tu dochádza na mnohých linkách k narušeniu pravidelného intervalu. Tento CP je stavaný hlavne pre potreby vodičov a nie cestujúcich. Absolútna nekoordinovanosť sa objavuje u liniek 20, 21, 22 a 26. Napríklad odchody zo zastávky Námestie slobody smer Sásová po 19. hodine vo víkendovom režime sú nasledovné. Autobusy idú 19: 26 27 28. Počas dvoch minút idú tri spoje! Najbližší spoj ide potom až o 37 minút. Takéto problémy sú aj s linkami 1, 6, a 26. Často idú v priebehu dvoch troch minút dva spoje, či už cez víkend alebo v pracovné dni. Bol by som rád, aby SAD Zvolen zaviedol pravidelné intervaly počas víkendov a aspoň sa pokúsil o nápravu súbehov spomínaných liniek. Spojenie liniek 6 a 26 nebolo najoptimálnejšie. Po predĺžení linky 26 na Tulskú dochádza v rannej a poobedňajšej špičke k výrazným meškaniam tejto linky, ktoré niekedy presiahnú aj 10 minút. V utorok 12.9. meškala táto linka na zastávke Námestie slobody smer Tatranská 7 minút. Spoj o 10:51 išiel až 10:58. Mnoho obyvateľov Tatranskej ulice vníma negatívne ukončenie linky 26 na tejto ulici. Táto zmena má za následok, že obyvatelia Tatranskej už túto linku používajú na presun do mesta menej. Trasa linky 20 cez Starú Sásovú prinesie problémy hlavne v zime. Neviem si predstaviť, ako táto linka bude prechádzať úzke ulice a ostré zákruty po napadnutí väčšieho množstva snehu. Alebo sa SAD Zvolen spolieha na to, že túto zimu nenasneží? Ďalej by ma zaujímalo, prečo na linkách MHD naďalej premávajú autobusy prímestského typu. Stále jazdia na nočných linkách (pozitívne je, že aspoň počas jarmoku bol na nočnej linke kĺbový autobus) a aj na linke 42. V pondelok 11.9. sa objavila prímestská kĺbová Karosa dokonca na linke 24. Myslel som si, že po 20.8., keď vstúpil do platnosti nový CP, ju už v uliciach mesta nestretnem. Ale tu je možné všetko. Dúfam len, že je to iba krátkodobé riešenie. Hlavne, že nízkopodlažná Karosa City bus a Tam bus nejazdia a namiesto nich sú tu staré prímestské Karosy. SAD Zvolen asi nízkopodlažné mestské autobusy neuznáva a preferuje prímestské vysokopodlažné vozidlá. Predpokladám, že mnohé nedostatky sa v najbližších týždňoch alebo skôr mesiacoch neodstránia a SAD Zvolen bude aj naďalej tvrdiť, aká je naša MHD perfektná. SAD Zvolen, ďakujeme...
nespokojný cestujúc
pridané: 12.9.2006 (13:07:11)
MHD - nekonečný príbeh
MHD v Banskej Bystrici zabezpečuje SAD Zvolen už viac ako 8 mesiacov. Ani po tejto dobe však nie je táto spoločnosť schopná vyriešiť nedostatky, ktoré sa ťahajú od začiatku tohto roku. Na prevažnej väčšine označníkov stále chýbajú názvy zastávok, čísla liniek nie sú na žiadnom označníku. Cestovné poriadky, ktroré sú nalepené na označníkoch, sú väčšinou postrhávané alebo inak poškodené. Za čias BBDS boli chránené pleksisklom, čo zaručovalo ich dlhšiu trvácnosť. Niektoré označníky sú postavené naozaj geniálne. Napríklad pri Bille na Fončorde (zastávka Nové Kalište, smer Rooseveltova nemocnica) sa človek musí posaviť na svah, aby si mohol pozrieť CP. Keďže z tejto zastávky chodí aj mnoho dôchodcov, pre niektorých z nich je problém pozrieť si odchody autobusov. Čo sa týka nového CP, ten je jednoducho úžasný. Na viacerých linkách došlo k zníženiu prepravnej kapacity, asi najhoršie je na tom Sásová. Páni zo SAD Zvolen, skúste ráno medzi 7. a 8. hodinou cestovať linkami 21, 22 alebo 25. Zaujímalo by ma, ako mohlo mesto takýto CP schváliť. Cez víkendy je CP nepravidelný a preto je aj nezapamätateľný. Niekoľkokrát za deň tu dochádza na mnohých linkách k narušeniu pravidelného intervalu. Tento CP je stavaný hlavne pre potreby vodičov a nie cestujúcich. Absolútna nekoordinovanosť sa objavuje u liniek 20, 21, 22 a 26. Napríklad odchody zo zastávky Námestie slobody smer Sásová po 19. hodine vo víkendovom režime sú nasledovné. Autobusy idú 19: 26 27 28. Počas dvoch minút idú tri spoje! Najbližší spoj ide potom až o 37 minút. Takéto problémy sú aj s linkami 1, 6, a 26. Často idú v priebehu dvoch troch minút dva spoje, či už cez víkend alebo v pracovné dni. Bol by som rád, aby SAD Zvolen zaviedol pravidelné intervaly počas víkendov a aspoň sa pokúsil o nápravu súbehov spomínaných liniek. Spojenie liniek 6 a 26 nebolo najoptimálnejšie. Po predĺžení linky 26 na Tulskú dochádza v rannej a poobedňajšej špičke k výrazným meškaniam tejto linky, ktoré niekedy presiahnú aj 10 minút. V utorok 12.9. meškala táto linka na zastávke Námestie slobody smer Tatranská 7 minút. Spoj o 10:51 išiel až 10:58. Mnoho obyvateľov Tatranskej ulice vníma negatívne ukončenie linky 26 na tejto ulici. Táto zmena má za následok, že obyvatelia Tatranskej už túto linku používajú na presun do mesta menej. Trasa linky 20 cez Starú Sásovú prinesie problémy hlavne v zime. Neviem si predstaviť, ako táto linka bude prechádzať úzke ulice a ostré zákruty po napadnutí väčšieho množstva snehu. Alebo sa SAD Zvolen spolieha na to, že túto zimu nenasneží? Ďalej by ma zaujímalo, prečo na linkách MHD naďalej premávajú autobusy prímestského typu. Stále jazdia na nočných linkách (pozitívne je, že aspoň počas jarmoku bol na nočnej linke kĺbový autobus) a aj na linke 42. V pondelok 11.9. sa objavila prímestská kĺbová Karosa dokonca na linke 24. Myslel som si, že po 20.8., keď vstúpil do platnosti nový CP, ju už v uliciach mesta nestretnem. Ale tu je možné všetko. Dúfam len, že je to iba krátkodobé riešenie. Hlavne, že nízkopodlažná Karosa City bus a Tam bus nejazdia a namiesto nich sú tu staré prímestské Karosy. SAD Zvolen asi nízkopodlažné mestské autobusy neuznáva a preferuje prímestské vysokopodlažné vozidlá. Predpokladám, že mnohé nedostatky sa v najbližších týždňoch alebo skôr mesiacoch neodstránia a SAD Zvolen bude aj naďalej tvrdiť, aká je naša MHD perfektná. SAD Zvolen, ďakujeme...
nespokojný cestujúc

Petik