Od obyvatela Banskej Bystrice:
Preco sa orientujete len na nakup autobusov s "klasickym" pohonom ? Nebolo by lepsim riesenim, najma s pohladom do buducna, zacat sa orientovat na autobusy s hybridnym pohonom, najma v mestskej a primestskej doprave s castymi zastavkami a statim ? Skusenosti zo zahranicia (New York, Holandske mesta, ...) podla mne dostupnych hodnoteni ukazuju az na POLOVICNE (!!!) znizenie priemernej spotreby PHM (nafta, plyn) oproti obycajnemu autobusu na rovnakej linke ! Da sa to aj celkom logicky pochopit, v meste a na primestskych linkach je caste rozbiehanie, brzdenie a statie (semafory, zastavky, zapchy), ked je ovela efektivnejsi elektricky pohon (pri brzdeni aj moznost ciastocnej rekuperacie energie - to moze byt vyhoda aj v kopcovitom terene). Spalovaci motor tak pracuje v optimalnom rezime (a nemusi byt ani taky silny), dokonca moze byt okrem obvykleho "dieselu" pouzity aj iny typ motora (napr. s vonkajsim spalovanim - Stirlingov motor, ktory je sice menej "operativny" v nahlej zmene vykonu, ale v hybridnom systeme sa pozaduje skor pozvolna regulacia vykonu podla stavu akumulatorov a narazove poziadavky na vykon vykryvaju akumulatory, navyse "Stirling" by umoznoval aj lahsie vyuzitie alternativnych paliv). Navyse v Banskej Bystrici by hybridne vozidla mohli vyuzit aj existujucu trolejovu siet a byt upravene aj pre "trolejbusovu" jazdu v useku linky, kde su troleje (napriklad taka linka 98 TESCO - Sasova by sice mohla vyuzit troleje len na dobijanie pocas statia pred TESCOm, ale potom by vacsinu cesty mohla prejst bez nutnosti zapinat spalovaci motor !).
Navyse hybridne autobusy by v buducnosti umoznovali lahsi prechod na pohon vodikovymi palivovymi clankami po poklese ich cien a zdokonaleni siete cerpacich stanic, co, dufam, casom pride...
S uctou
RNDr. Vladimir Kubanka
Banska Bystrica
P.S.: kopiu tohoto mailu uverejnim aj v diskusii na stranke "www.imhd.sk/bb/".
lol...no akurat som chcel napisat ze som teraz z dialky videl odchadzat bus cislo 6 z moskovskej a z boku mal cislo...ale vidim ze to este asi nie je ziadna vyhra
Programatora transparentov em-test (pracovníka SAD Zvolen) humor zrejme neopúšťa. ? ?
Bočné trenspatenty em-test sa snažil naprogramovať tak, aby ukazovali konečne aj číslo linky. Urobil to síce, ale číslo linky prekrýva písaný text cieľovej zastávky. Pozrite si foto.
dačo mi o tom hovor... tá signalizácia tak vrieska, že ju počuť aj na druhú stranu štvorprúdovej cesty...
Re #16531 burz: " Bližšie informácie budú zverejnené v najbližšom období !"
Nech sa páči tie bližšie informácie:
- zrušených bude ďalších šiestich liniek
- na ostatných linkách bude zrušených vyše 200 spojov
- niektoré časti mesta úplne ztratia priame spojenie z centra, do iných zas charakter dopravy nadobudne prímestský charakter (jeden ráno, jeden poobede a dosť)
- časové odchody spojov budú na základe pripomienok občanov upravené tak, aby autobusy chodili "vo vláčikoch" (čím nebude dochádzať ku blúdeniu usmievavých zvolenských vodičov)
- výkony klesnú o ďalšieho trištvrte milióna vozokilometrov a nedosiahnu tak ani 3 mil. vzkm
- o prácu prijde 20 vodičov
- dôjde ku dopravnému kolapsu na najvačšom jednosmernom parkovisku v Sásovej
Vzdy je viac ako jedna moznost. Ja som z BB odisiel uz davnejsie predovsetkym kvoli tomu aby som nemusel ist na vojnu/civilku. Ale vzdy sa rad do BB vraciam a ako vidis, pozorne sledujem co sa tam deje... ako mnohi dalsi, ktori sa zo svojho mesta odstahovali inam.
A co sa tyka prehnitosti... myslim ze komunalna politika je prehnita nielen v BB. Este aj vsetky slovenske vlady by sa mohli cervenat, aki amateri su v porovnani s komunalnymi politikmi. Nie je dovod kvoli tomu niekam odchadzat.
to je tarifna priprava na spojenie s linkou 26. Nemozes mat predsa 2 priebezne konecne. A na konecnej mas predsa vystupit, to len krepym Bystricanom sa nechce.
Totálna neschopnosť prevádzkovateľa MHD v BB dáva priestor pre konkurenciu.
Máme tu nového individuálneho prepravcu typu Horúca Strela! Pred chvíľou videný v parku nejaký mikrobus označený "Karo" alebo "Jaro" (nestihol som to prečítať), tuším za 12 Sk, polepená nápismi "Stopni ma" a za predným sklom mal vytlačený papier že ide na Fončordu.
ŠPZ začínalo KA, viac som nestihol...
Ešte iná správa: konečne sa ukázalo kde bude preložená zastávka Okružná v smere na Mládežnícku, keďže zo súčasnej zastávky bude onedlho križovatka. Zastávka bude preložená presne oproti zastávke Okružná v smere do mesta. Bude tam aj nejaká malá nika ale taká malá, krátka a úzka, že mám pochybnosti, či sa tam kĺbový voz vôbec zmestí.
L.25 15:44Tajovskeho SOUS smer Stanrohorska otocka
cestujuca,ktora si celu cestu citala casopis a pri kazdej zvukovej signalizacii na ukoncenie vystupu skoro vyletela z koze sa na Staroh.otocke postavila a sla sa opytat vodica ci by sa nahodou nedala zvuk.signalizacia na ukoncenie vystupu stisit!!!! ? ......................strach az hroza.................... ?
Bosa Noha
Od obyvatela Banskej Bystrice:
Preco sa orientujete len na nakup autobusov s "klasickym" pohonom ? Nebolo by lepsim riesenim, najma s pohladom do buducna, zacat sa orientovat na autobusy s hybridnym pohonom, najma v mestskej a primestskej doprave s castymi zastavkami a statim ? Skusenosti zo zahranicia (New York, Holandske mesta, ...) podla mne dostupnych hodnoteni ukazuju az na POLOVICNE (!!!) znizenie priemernej spotreby PHM (nafta, plyn) oproti obycajnemu autobusu na rovnakej linke ! Da sa to aj celkom logicky pochopit, v meste a na primestskych linkach je caste rozbiehanie, brzdenie a statie (semafory, zastavky, zapchy), ked je ovela efektivnejsi elektricky pohon (pri brzdeni aj moznost ciastocnej rekuperacie energie - to moze byt vyhoda aj v kopcovitom terene). Spalovaci motor tak pracuje v optimalnom rezime (a nemusi byt ani taky silny), dokonca moze byt okrem obvykleho "dieselu" pouzity aj iny typ motora (napr. s vonkajsim spalovanim - Stirlingov motor, ktory je sice menej "operativny" v nahlej zmene vykonu, ale v hybridnom systeme sa pozaduje skor pozvolna regulacia vykonu podla stavu akumulatorov a narazove poziadavky na vykon vykryvaju akumulatory, navyse "Stirling" by umoznoval aj lahsie vyuzitie alternativnych paliv). Navyse v Banskej Bystrici by hybridne vozidla mohli vyuzit aj existujucu trolejovu siet a byt upravene aj pre "trolejbusovu" jazdu v useku linky, kde su troleje (napriklad taka linka 98 TESCO - Sasova by sice mohla vyuzit troleje len na dobijanie pocas statia pred TESCOm, ale potom by vacsinu cesty mohla prejst bez nutnosti zapinat spalovaci motor !).
Navyse hybridne autobusy by v buducnosti umoznovali lahsi prechod na pohon vodikovymi palivovymi clankami po poklese ich cien a zdokonaleni siete cerpacich stanic, co, dufam, casom pride...
S uctou
RNDr. Vladimir Kubanka
Banska Bystrica
P.S.: kopiu tohoto mailu uverejnim aj v diskusii na stranke "www.imhd.sk/bb/".