Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Novinka na www.sadzv.sk . Letecký deň na Sliači+cest.poriadok.
Reply on: expresbb #16543:
no ja tiež reagovať nemôžem, lebo by som bol pre vulgárnosť vyobcovaný... ?
Doporučoval by som pozrieť tento odkaz. Ale ja naň budem reagovať len takto. Lebo to by potom nedopadlo dobre: http://poslanec.sk/comment.php?akce=fullview&cisloclanku=2006052902#kom2661
Moj mail vedeniu SAD ZV:

Od obyvatela Banskej Bystrice:
Preco sa orientujete len na nakup autobusov s "klasickym" pohonom ? Nebolo by lepsim riesenim, najma s pohladom do buducna, zacat sa orientovat na autobusy s hybridnym pohonom, najma v mestskej a primestskej doprave s castymi zastavkami a statim ? Skusenosti zo zahranicia (New York, Holandske mesta, ...) podla mne dostupnych hodnoteni ukazuju az na POLOVICNE (!!!) znizenie priemernej spotreby PHM (nafta, plyn) oproti obycajnemu autobusu na rovnakej linke ! Da sa to aj celkom logicky pochopit, v meste a na primestskych linkach je caste rozbiehanie, brzdenie a statie (semafory, zastavky, zapchy), ked je ovela efektivnejsi elektricky pohon (pri brzdeni aj moznost ciastocnej rekuperacie energie - to moze byt vyhoda aj v kopcovitom terene). Spalovaci motor tak pracuje v optimalnom rezime (a nemusi byt ani taky silny), dokonca moze byt okrem obvykleho "dieselu" pouzity aj iny typ motora (napr. s vonkajsim spalovanim - Stirlingov motor, ktory je sice menej "operativny" v nahlej zmene vykonu, ale v hybridnom systeme sa pozaduje skor pozvolna regulacia vykonu podla stavu akumulatorov a narazove poziadavky na vykon vykryvaju akumulatory, navyse "Stirling" by umoznoval aj lahsie vyuzitie alternativnych paliv). Navyse v Banskej Bystrici by hybridne vozidla mohli vyuzit aj existujucu trolejovu siet a byt upravene aj pre "trolejbusovu" jazdu v useku linky, kde su troleje (napriklad taka linka 98 TESCO - Sasova by sice mohla vyuzit troleje len na dobijanie pocas statia pred TESCOm, ale potom by vacsinu cesty mohla prejst bez nutnosti zapinat spalovaci motor !).
Navyse hybridne autobusy by v buducnosti umoznovali lahsi prechod na pohon vodikovymi palivovymi clankami po poklese ich cien a zdokonaleni siete cerpacich stanic, co, dufam, casom pride...

S uctou
RNDr. Vladimir Kubanka
Banska Bystrica

P.S.: kopiu tohoto mailu uverejnim aj v diskusii na stranke "www.imhd.sk/bb/".
Z dnešného vydania Pravdy: esto si chce prenajať trolejbusovú dopravu
http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Aslovenskoa&c=slovenskoa_4_3
Reply on: mimi #16538:
lol...no akurat som chcel napisat ze som teraz z dialky videl odchadzat bus cislo 6 z moskovskej a z boku mal cislo...ale vidim ze to este asi nie je ziadna vyhra
Reply on: mimi #16538:
programátor transparentov je pracovník firmy EMtest 😛 Pracovník SAD ZV ich iba obsluhuje a nastavuje...
Programatora transparentov em-test (pracovníka SAD Zvolen) humor zrejme neopúšťa. ? ?
Bočné trenspatenty em-test sa snažil naprogramovať tak, aby ukazovali konečne aj číslo linky. Urobil to síce, ale číslo linky prekrýva písaný text cieľovej zastávky. Pozrite si foto.

http://www.mimi.ic.cz/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=0

☺ ☺
Reply on: Votrelec #16528:
dačo mi o tom hovor... tá signalizácia tak vrieska, že ju počuť aj na druhú stranu štvorprúdovej cesty...

Re #16531 burz: " Bližšie informácie budú zverejnené v najbližšom období !"

Nech sa páči tie bližšie informácie:
- zrušených bude ďalších šiestich liniek
- na ostatných linkách bude zrušených vyše 200 spojov
- niektoré časti mesta úplne ztratia priame spojenie z centra, do iných zas charakter dopravy nadobudne prímestský charakter (jeden ráno, jeden poobede a dosť)
- časové odchody spojov budú na základe pripomienok občanov upravené tak, aby autobusy chodili "vo vláčikoch" (čím nebude dochádzať ku blúdeniu usmievavých zvolenských vodičov)
- výkony klesnú o ďalšieho trištvrte milióna vozokilometrov a nedosiahnu tak ani 3 mil. vzkm
- o prácu prijde 20 vodičov
- dôjde ku dopravnému kolapsu na najvačšom jednosmernom parkovisku v Sásovej
Reply on: twx #16534:
Vzdy je viac ako jedna moznost. Ja som z BB odisiel uz davnejsie predovsetkym kvoli tomu aby som nemusel ist na vojnu/civilku. Ale vzdy sa rad do BB vraciam a ako vidis, pozorne sledujem co sa tam deje... ako mnohi dalsi, ktori sa zo svojho mesta odstahovali inam.
A co sa tyka prehnitosti... myslim ze komunalna politika je prehnita nielen v BB. Este aj vsetky slovenske vlady by sa mohli cervenat, aki amateri su v porovnani s komunalnymi politikmi. Nie je dovod kvoli tomu niekam odchadzat.
Reply on: twx #16532:
a mozno je to system, ktorym ti chytraci chcu riesit dlhe linky...nebudes nuteny prestupovat len v strede cesty si pojdes kupit dalsi listok....

btw kedy chcu spustit ten slavy odbavovaci system?
Reply on: Petik #16533:
jedine riesenie je z tohto prehnteho mesta co najskor odist a neobzerat sa za sebou....... ?
Reply on: twx #16532:
Vobec nie. Vystupis na Kyjevskom a na kopec vyjdes peso. Autobus bude lahsi a tym padom bude mat nizsiu spotrebu. Ty budes zdravsi. Nova kvalita!
Reply on: LUK #16526:
čoooooo????????????????????????????????????
to nemyslis vazne. chces povedat ze ma to vyde raz olko ako doteraz?
Toto som nasiel na www.sadzv.sk:

Návrh zmien cestovných poriadkov MHD Banská Bystrica je aktuálny.

Dňa 17.5.2006 bol podaný návrh zmien cestovných poriadkov v MHD Banská Bystrica platných od 1.7.2006

Návrh zmien vychádza zo Zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme na rok 2006 a vykonanej optimalizácie

systému MHD v Banskej Bystrici vykonanej renomovanou firmou DIC s.r.o. Bratislava.

Návrh obsahuje :

- zníženie počtu "povinných prestupov" dosiahnutých spojením liniek a vytvorením nových liniek

- medzi Sásovou a Radvaňou

- medzi Sásovou a Fončordou

- zavedenie novej linky z THK do Senice cez Strieborné námestie

- zavedenie novej linky z Viestovej ulice do Sásovej, Javornícka ulica

- zavedenie nočných spojov na dvoch linkách

- vytvorenie novej linky Šalková - Majer

- úpravy časových odchodov spojov, podľa pripomienok občanov mesta



Bližšie informácie budú zverejnené v najbližšom období !
Reply on: LUK #16526:
to je tarifna priprava na spojenie s linkou 26. Nemozes mat predsa 2 priebezne konecne. 😛 A na konecnej mas predsa vystupit, to len krepym Bystricanom sa nechce. 😃
Totálna neschopnosť prevádzkovateľa MHD v BB dáva priestor pre konkurenciu.
Máme tu nového individuálneho prepravcu typu Horúca Strela! Pred chvíľou videný v parku nejaký mikrobus označený "Karo" alebo "Jaro" (nestihol som to prečítať), tuším za 12 Sk, polepená nápismi "Stopni ma" a za predným sklom mal vytlačený papier že ide na Fončordu.
ŠPZ začínalo KA, viac som nestihol...

Ešte iná správa: konečne sa ukázalo kde bude preložená zastávka Okružná v smere na Mládežnícku, keďže zo súčasnej zastávky bude onedlho križovatka. Zastávka bude preložená presne oproti zastávke Okružná v smere do mesta. Bude tam aj nejaká malá nika ale taká malá, krátka a úzka, že mám pochybnosti, či sa tam kĺbový voz vôbec zmestí.
L.25 15:44Tajovskeho SOUS smer Stanrohorska otocka
cestujuca,ktora si celu cestu citala casopis a pri kazdej zvukovej signalizacii na ukoncenie vystupu skoro vyletela z koze sa na Staroh.otocke postavila a sla sa opytat vodica ci by sa nahodou nedala zvuk.signalizacia na ukoncenie vystupu stisit!!!! ? ......................strach az hroza.................... ?
Reply on: LUK #16526:
HM........ ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.