Neviem, ale ja jazdim trolejmi takmer 16 rokov a este nikdy na mna neprsalo ... no s kurenim by to mohlo byt lepsie ... ale v kazdom pripade, ak ostanu zrusene troleje, prideme o vela ... prideme o ekologicku dopravu, nase mesto bude plne exalatov, nase deti uz nebudu musiet fetovat, staci sa im postavit blizko autobusu, ktorych tu bude neurekom ... pochop, ze troleje su buducnost MHD ... ano, mali by sa nakupit nove, o tom sa nik nehada ... ale ako sa nakupia nove, ked sa zrusi uplne trolejova doprava?

Danny
Banskobystrická dopravná spoločnosť chce odvrátiť kolaps MHD v Banskej Bystrici
Banská Bystrica 3. januára (TASR) - Odvrátiť totálny kolaps mestskej
hromadnej dopravy (MHD) v Banskej Bystrici môže jedine zmena súčasného
prevádzkovateľa Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Zvolen, a. s., zaznelo na
dnešnej tlačovej besede Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Banskobystrickej
dopravnej spoločnosti (BBDS), a. s., o kolapse mestskej hromadnej dopravy v
Banskej Bystrici.
SAD BBDS je pripravená znova prepravovať Banskobystričanov za rovnakých
podmienok, ako zvolenský dopravca. Občanom ponúka dokonca o takmer 6 miliónov
Sk lacnejší tarifný systém a mestu založenie spoločného podniku na obnovu
trolejbusovej dopravy. Na jej prevádzku by mohli získať aj zdroje z eurofondov.
"Chýba jediný podpis, a to primátora mesta Banskej Bystrice na
pripravenej zmluve o výkone vo verejnom záujme so SAD BBDS. Po jej podpise
okamžite začneme poskytovať dopravné služby v meste pod Urpínom za podmienok
deklarovaných v decembri 2005," zopakoval na dnešnej tlačovej besede člen
predstavenstva SAD BBDS Tomáš Vrátny, zastupujúci zahraničného investora ČSAD
Ostrava. Podľa jeho tvrdení SAD Zvolen neplní podmienky zmluvy o výkone vo
verejnom záujme, ktorú podpísal s primátorom Banskej Bystrice 29. decembra
2005. Mesto môže preto kedykoľvek od nej odstúpiť.
Ako zhodne konštatovali predstavitelia manažmentu SAD BBDS, napríklad na
zastávkach MHD chýbajú označníky a cestovné poriadky. Autobusy nejazdia podľa
avizovaného cestovného poriadku. Riadia ich vodiči, nedodržiavajúci zákonom
stanovený odpočinok a bez právneho zázemia Slovenskej poisťovne vo vozidlách
bez evidenčných značiek. Cestujúcim vydávajú lístky ako batožinám s chybnými
údajmi o čase. Tým, že cestujúci nepoznajú miesta zastávok, je ohrozená ich
bezpečnosť.
[ TOTO JE URCITE NOVE! moja pozn.]:
Zahraničný investor, ktorý odkúpil 49-% balík akcií v SAD BBDS, chce
prehodnotiť investičné zámery v stredoslovenskej metropole. Predstavenstvo a
dozorná rada spoločnosti rozhodli o pozastavení investičných akcií, čo však
Vrátny zatiaľ bližšie nešpecifikoval.
http://mesta.slovenska.sk/m_portaly/new_window.php?id=27883&what=tasr&css=http://banskabystrica.virtualne.sk/_main.css&id_mesto=15
A este to, ze Mgr. Polony z SAD ZV spominal v AZTV, ze napriek skratu v 35 mestskych autobusoch, budu uz nasledujuci tyzden prevadzkovat MHD ako cez pracovne dni...(hoc s neuplnym poctom busov)