práve čítam ekonomickú prognózu hospodárenia SAD Zvolen na rok 2006 v BB MHD.
1.) v týchto materiáloch sa uvádza, že majú záujem ubehnúť 4 mil. km do roka
2.) pritom celkové náklady (v prípade ak nehovoríme o busoch na plyn) sú rozpočtované na úrovni 171 179 000 SKK
3.) výnosy spolu, vrátane zarátanej dotácie mesta na 1 rok vo výške 39,5 mil SKK (je to materiál ešte z novembra) dosahujú 171 500 000
to by zanemnalo, že majú rozpočtovaný ročný hrubý zisk na úrovni 321 000 SKK. Teda, ak SAD Zvolen nemá do budúcnosti plány napĺňať tržby vo väčšom rozsahu (a to v neporovnateľne väčšom), potom je len veľmi ťažko hovoriť o návratnosti danej investície vo výške 250-300 mil SKK.
Je samozrejme možné, že z dlhodobého hľadiska uvažujú s rastom reálnych miezd obyvateľstva (cestujúcej verejnosti) alebo využitím busov ako mobilnej reklamy a s tým spojenými ďalšími tržbami. Ale v takom prípade by sa naozaj dalo hovoriť len o dlhodobom hľadisku.
Je možne ešte ine riešenie problemu - radšej velmy velmy malopravdepodobne, inak napr. v Tychach dovolilo to ochrániť trolejbusy pred zrušenem - zriadiť samostatny podnik trolejbusove dopravy. Tychy sú najmenšou trolejbusovou prevadzkou v Polsku (je päť trolejbusovych linek, takmer 25 trolejbusov - v špičce pramava asi 16 vozov). V 1998 radnica rozhodla zastavenie premavky trolejbusov. Inakše bol velky verejny nesouhlas, tak bol utvoreny samostatny podnik trolejusovej dopravy TLT Tychy (Tyskie Linie Trolejbusowe) a ziskal trolejbusy a technicke zariadene od doterajšeho autobuso - trolejbusoveho dopravcy MPK Tychy. Rychlo vznikly nasledky toho rozhodnutia: TLT nakupily tri Solarisy Trollino (z vlastnych prostriedkov, častočne pri podpore statnych fondov na zivotne prostriede), na budučny rok je objednany dalšy Trollino. Okrem toho postaveny bol kratky kusok novej trolejbusovej tratie. Napady na zrušenie trolejbusov v Tychach stale, žial, fungujú - inak, ked trolejbusy patria samostatnemu podnikovi neje tak jednoducho je zrušiť. Take riadene trolejbusovej dopravy je tiež v Gdynie, kde je trolejbusovy podnik PKT (Przetsiebiostwo Komunikacji Trolejbusowej).
Na www.sadbb. sk v rubrike Aktualne, od 02/01/06 pramaju nove spoje BB-Ruzomberok-Vysoke Tatry
Konecne sa tesia uz aj Ruzombercania, bo spojenie tam bolo hrozne (hlavne po 18:00!) ?
Zeby sa chystali vyuzit busy z MHD? ?
BB-RK: 5:45 (az do Tatier) / 17:30 / 20:00
RK-BB 14:25 (z Tatier) / 18:50 / 21:20
skôr ako súdruh primát, pardon primátor odobrí alebo neodobrí vstup akéhokoľvek subjektu do MHD v BB by si mal prečítať dráhový zákon a nadväzujúce právne normy. Čo to znamená t-busy do útlmu? Ak SAD ZV preberie od 01/01/2006 prevádzkovanie MHD, tak:
-alebo bude držiteľom platnej licencie na prevádzkovanie dráhovej dopravy,
-alebo žiaden trolejbus neopustí bránu vozovne,
-alebo tu kdosi bude porušovať zákon.
preložené do ľudskej reči: to je asi to isté, ako keby môj sused nevodič chcel jazdiť na môj vodičský preukaz. Môže, ale len dovtedy, kým mu na to neprídu... ?
Včera som kontaktoval niekoľko celoslovenských rozhlasových staníc, pričom dnes sa mi ozval šéfredaktor Slovenského rozhlasu, že sa danou témou ohľadom rušenia t-busov v BB budú zaoberať.
Dúfam, že aj toto bude jedna zo schodných ciest ako dosiahnuť pozitívny výsledok v prospech t-busov. DÚFAM... ?
"Vozidlový park MHD vybavíme novými autobusmi s najmodernejšou technológiou Euro 3 a Euro 4 s dôrazom na ekológiu v meste. Ich zavedením ušetríme mestu v nasledujúcich 7 až 10 rokoch približne 1 miliardu Sk, ktorú by
bolo nutné vynaložiť na obnovu a udržanie súčasného stavu trolejbusovej dopravy," zdôraznil Chabada.
Zaujímalo by ma, ako sa dopracovali k číslu 1 mld SKK
takýto návrh zmluvy však oproti návrhu BBDS nemá takmer žiadne výhody. Kartu má a bude mať podľa mňa 80% cestujúcich, ak nie aj viac. Ak nebudú môcť nastupovať všetkými dverami, potom sa ich ponuka oproti BBDS nijako nelíši, resp. vzhľadom k rušeniu trolejbusov, je možno aj horšia ?
k dočasnej prevádzke trolejbusov: T-busy nemaju byť zrušené hneď od januára? - ale zrušené teda majú byť...? - mne to pripadá, akoby takéto NIJAKÉ riešenie malo slúžiť na umlčanie odporcov rušenia t-busov v BB ?
Cestujúcich v MHD v Banskej Bystrici bude prepravovať zvolenská SAD
Banská Bystrica 15. decembra (TASR) - Zníženie cestovného a zjednodušenie
tarifného systému umožňujúceho využívanie zliav väčšiemu počtu cestujúcich
prinesie nový prevádzkovateľ mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Banskej
Bystrici, ktorým bude od roku 2006 Slovenská autobusová doprava (SAD), a. s.,
Zvolen. Cena základného cestovného lístka sa zníži o 1 Sk na 14 Sk a na
expresný spoj až o 3 Sk na 14 Sk.
Riaditeľ dopravného úseku zvolenskej SAD Milan Chabada uviedol, že v
tarifnom systéme, ktorý je dnes jedným z najneprehľadnejších v slovenských
mestách, zrušia II. tarifné pásmo. Ceny v ňom budú kalkulovať v zmysle platného
cenového výmeru vydaného Úradom Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK).
Zjednotia zľavnené cestovné pre žiakov, študentov a vysokoškolákov na 8 Sk a
pre dôchodcov od 60 do 70 rokov na 10 Sk. Sprievodcovia budú cestovať v MHD s
držiteľom preukazu ťažko zdravotne postihnutého iba za 5 Sk namiesto súčasných
15 Sk a troj- až šesťročné deti zadarmo. Ďalšie ceny cestovného dodrží SAD
Zvolen podľa cenového výmeru vydaného mestom Banská Bystrica a podľa vzájomného
prerokovania.
Zvolenčania chcú zaviesť nové linky a postupne zmeniť autobusové linky s
cieľom zvýšiť priame prepojenie medzi jednotlivými časťami mesta pod Urpínom.
Uvažujú o vytvorení integrovaného dopravného systému medzi mestami Banská
Bystrica a Zvolen s platnosťou dopravnej karty na linkách MHD v Banskej
Bystrici, Zvolene a Žiari nad Hronom. Kartu budú môcť cestujúci navyše využiť v
Banskobystrickom kraji na linkách prímestskej autobusovej dopravy a v SR na
diaľkových linkách, ktoré a. s. SAD Zvolen zabezpečuje 330 autobusmi. SAD
Zvolen garantuje vysporiadanie zostatkov kreditu na dopravných kartách občanov
pre MHD pri prechode na nového dopravcu.
"Vozidlový park MHD vybavíme novými autobusmi s najmodernejšou
technológiou Euro 3 a Euro 4 s dôrazom na ekológiu v meste. Ich zavedením
ušetríme mestu v nasledujúcich 7 až 10 rokoch približne 1 miliardu Sk, ktorú by
bolo nutné vynaložiť na obnovu a udržanie súčasného stavu trolejbusovej
dopravy," zdôraznil Chabada.
Okrem toho nový dopravca zriadi predajné miesta pre čipové karty a
miestenky bližšie k cestujúcim s komfortnejšími službami. Zníži nárok na
dotáciu z pôvodne vyhlásenej mestom Banská Bystrica vo výške 40 miliónov Sk na
31 miliónov Sk. Zaručuje mestu úplnú kontrolu hospodárenia MHD až po primárne
zdroje a existenciu pracovných miest vodičov z MHD doteraz prevádzkovanej SAD
Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), a. s.
Uzatvoriť zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme pri zabezpečovaní MHD v
Banskej Bystrici so SAD Zvolen odporučili banskobystrickému primátorovi tamojší
poslanci. Obchodnú verejnú súťaž, do ktorej sa prihlásili SAD Zvolen a SAD
BBDS, jej vyhlasovateľ mesto Banská Bystrica zrušil kvôli vzájomnej
neporovnateľnosti ich ponúk.
No ako som to pocul ja (infozdroj doveryhodny, nechcem menovat a citovat-z MsU) Trolejbusy nemaju byt hned od januara zrusene, no pojdu do UTLMU.
SAD ZV sa ma zatial dohodnut s BBDS zmluvne prenajat rozumej objednat trolejbusovu dopravu (podla mna to bude len dovtedy, kym nenakupia tie busy).
Toto by som moc ruzovo nevidel-preco by to mala BBDS konkurentovi SAD ZV robit? A SAD ZV ich nema k tomu ako dokopat...
Rokuju s nimi vraj denne. Zmluva so SAD ZV zatial podpisana nie je a na moju otazku kedy asi bude som sa dockal odpovede, ze je cas do konca roku
MHD =linky maju byt vedene tak, ze sa ma dat dostat z 1 konca mesta na druhy bez prestupu. Teda fakt asi prestupna tarifa nebude ? Som zvedavy ako sa dostanu napr. Podlavicania do Malachova 1 spojom
A co sa tyka nastupu vsetkymi dverami, tak (ak si to dobre pamatam) ti co maju kartu maju nastupovat prednymi a ostatnymi dverami ti co maju listky. Ale toto berte velmi s rezervou, to bolo bez rozvinutia spomenute medzi recou.
Luk ja viem ze optimizmus je predcasny, ale aspon mala iskricka nadeje je. Pit suhlasim s tebou ze treba najskor dat do laty SADBB, ale musis uznat ze sa tvari ako 3 opice nevidim, nepocujem, neprevravim a s niekym takym je tazko komunikovat
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
JJ
Dúfam, že aj toto bude jedna zo schodných ciest ako dosiahnuť pozitívny výsledok v prospech t-busov. DÚFAM... ?