Na zaver zmyslanie Sad Zv o plynovych autobusoch naklady na zariadenie na plyn su velke, plyn je fosilne palivo cena stupa vysoka, el. trakcia je vyhodnejsia a naklady na zrusenie trolej. siete a td a td. Ja iba zasnem. To ze zijeme v bananovej republike je fakt pravda.:-(
Ja reagujem trocha neskor na Dannyho prispevok o horucej strele.Tak ze pani zo sad dari sa jej pre toto: 1 pre vodicov je cestovny poriadok holubnik 2 niekedy az agresivne spravanie sa vodicov 3 drahe cestovne a prestup 4 neschopne vedenie podniku ktore patovu situaciu dovoluje a nekona skoro v nicom, to ze stat dovoli legislativne diery a je ticho ani sa nesnazi nic proti tomu robit, nuz nema dovod.
Myslím, že každého, čo spomenie zatrolejovanie Okružnej a Mládežníckej skôr, ako budú mať sprevádzkovanú trať do Sásovej cez Rudlovskú cestu aj Karlovo, by bolo potrebné zavrieť na liečenie. A tá L24 by potom išla z Mládežníckej na Internátnu ? Oni už fakt nemajú rozum. Jeden rok trať stavajú a druhý rok uvažujú o zrušení trolejbusov - škoda, že nemožno povedať, že je to len sen.
Včera som bol na info stretnutí s Králikom:
Uvádzam tu jeho výroky a info:
Králik uviedol, že na budúci rok mesto bude dotovať cenu cestovného lístka sumou 40 mil. Sk ?
Ďalej Ďurečka sa vyjadril k MHD: komisia ktorá mala rozhodnúť o dopravcovi zasadala v pondelok a zistila, že ponuky sú neporovnateľné ? a nevybrala žiadneho dopravcu. Predsa len, o niečo výhodnejšia sa javí ponuka SAD ZV, tak primátor by mal prednostne rokovať s nimi.
Moja poznámka: načo potom robili výberové konanie a ponuky do 1.11., keď potrebovali 2 týždne na to, aby zistili, že ponuky sú neporovnateľné ?
Teraz je to všetko na Králikovi, ktorý evidentne ani nevedel, o čom je reč. Potom sa sám priznal, že to počuje prvý krát a len dodal, že teraz je na jeho pleciach, aby rozhodol, či uprednostní lacnejšiu dopravu ZV bez trolejbusov a tie drôty nám budú na nič.
Ďurečka doplnil, že ako náhradu za trolejbusy, ZV údajne plánuje kupovať autobusy na plyn ?
A na úplný koniec tohto príspevku som si nechal to najlepšie, úplnú lahôdku: v územnom pláne mesta na roky 2006 až 2008 sa údajne počíta so zatrolejovaním Okružnej a Mládežníckej. ?
Petik #10463: isteze je to divne, motiv je mi neznamy. Aktivita zvolencanov (BDS ) sa prejavuje uz dlhsie - sasovske linky. Mozno je to z nudze cnost - s niecim musia jazdit a asi sa to da prelizovat na tych 8 rokov bez vlastnych prachov.
ja už len dodám, že ani s týmito ľuďmi sa poriadna MHD spraviť nedá, lebo keď niekto nemá elementárny záujem zlepšovať svoje hospodárske výsledky inak, ako naťahovaním ruky za dotáciou, tak to ani inak vyzerať nemôže... ?
Aj tak ma to prekvapuje, ked nejaky sukromny podnikatel je ochotny investovat 250mega kvoli zisku 300tisic pred zdanenim. To je rentabilita tazko uveritelnych 0.12% (pozor: nie 12%, nula celych dvanast stotin percenta)!
Ja som myslel, že všetkým zorientovaným v doprave bude jasné už od začiatku, že vstup ČSAD Ostrava do SAD BBDS bude krokom z blata do kaluže. A to isté si myslím o prevádzkovaní MHD BB firmou SAD ZV. Ale najväčší podiel viny má mseto - proste za tieto penize sa akákoľvek slušná MHD spraviť nedá. Mesto musí trvať na: Prestupnej a časovej tarife, predplatných časových lístkoch, širokej palete zliav, odbavovaní cestujúcich civilizovaným spôsobom, intervalových cestovných poriadkoch. Okrem toho musí vyplaziť aspoň takých 70 - 80 mil. SKK a potom sa MOŽNO ľudia do MHD vrátia.
Ze BBDS sladko spi, sme si uz zvykli. Ale ze aj Ostravaci sa radsej stavaju stanicu ako prevadzkuju dopravu je divne, velmi divne. Aka je ich ponuka, co su ochotni investovat?
Záujem o alternatívnu mestskú dopravu v Banskej Bystrici sa zvyšuje
Banská Bystrica 15. novembra (TASR) - Päť mesiacov prevádzky dvoch
mikrobusov známych ako Horúca strela v Banskej Bystrici potvrdili, že tento
druh alternatívnej mestskej dopravy môže byť ziskový. Službu zabezpečuje od
júna 2005 tamojšia Mestská dopravná spoločnosť (MDS) v 9-miestnom mikrobuse za
jednotné cestovné 12 Sk bez ohľadu na kilometre. Je to o jednu až tri koruny
menej ako za prepravu v autobusoch či trolejbusoch mestskej hromadnej dopravy
(MHD), prevádzkovaných Slovenskou autobusovou dopravou (SAD) Banskobystrickou
dopravnou spoločnosťou, a. s.
"Do konca roka 2005 rozšírime túto službu o jeden až dva mikrobusy, lebo
záujem o ňu sa každý mesiac zvyšuje. Zákazníci sú spokojní, nemali sme zatiaľ
reklamáciu. Strelu využívajú najmä ľudia na cestu do a zo zamestnania i
študenti," uviedol konateľ firmy MDS Martin Novotný. Pripomenul, že strela
zastaví záujemcom na kývnutie alebo reaguje na telefonickú objednávku. Premáva
cez týždeň od šiestej ráno do šiestej večer, v piatok až do ôsmej večer a v
nedeľu popoludní v testovacej prevádzke od štvrtej do ôsmej večer.
Konkurencia v podobe takéhoto typu mestskej dopravy sa nepáči
prevádzkovateľovi MHD. "Strela parazituje na našej preprave. Podmienky na
fungovanie takéhoto typu mestskej dopravy vytvorila legislatíva svojimi
"dierami". Činnosť sa vykonáva ako nekoncesovaná. Alternatívny prepravca teda
neporušuje zákon, ale prepravuje ľudí za jednotné cestovné, neposkytuje zľavy,
premáva v špičkových časoch a na najfrekventovanejších linkách MHD bez
cestovného poriadku a tarifných podmienok," konštatoval riaditeľ SAD BBDS Igor
Korniet. Nepravidelnú dopravu osôb podľa neho definuje zákon ako činnosť na
nepravidelných trasách a na objednávku bez zastávok.
Novotný vysvetlil, že nevyužívajú žiadnu legislatívnu dieru, lebo tento
druh podnikania upravuje živnostenský zákon. Poskytujú aj zľavy - deti do 6
rokov vozia bezplatne rovnako ako domáce zvieratá a batožinu. V nasledujúcich
mesiacoch nevylučujú ani rozšírenie zliav pre študentov i dôchodcov.
"Rokovali sme so zástupcami SAD BBDS o možnosti zmluvnej spolupráce.
Navrhovali sme robiť pre nich nevýhodné spoje. Napriek tomu, že podmienky,
ktoré nám ponúkli, sú zatiaľ nami neakceptovateľné, nevzdávame sa tohto zámeru,
" poznamenal Novotný.