Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Myslim ze pomer naklady/kapacita bude s vynimkou mzdovych nakladov u klb a solo rovnaky (minimalne v pripade ceny). Takze rozdiel bude asi len v tych platoch. A to by mohlo robit okolo 7m Sk rocne.

Ale vsimnite si ubytok cestujucich. Linka 6 este donedavna mala 10min interval, teraz 15min. A toto bude pokracovat ak sa MHD nezmeni. S predlzujucimi sa intervalmi budu ludia MHD opustat stale viac. Zvysenie cestovneho proces prechodu k IGK len urychli. Nepamatam sa, ze by v SR bola inflacia 20% (ani za 2 roky dohromady), navyse ceny nafty stagnuju (alebo nie?). Myslim ze uz teraz mozu MHD v BB cestovat len ti, co nemaju auto, alebo nemaju v praci kde parkovat.

Ak to teda bude pokracovat, budu "harmoniky" obsluhovat aj linky ktore pojdu raz za 20 minut alebo 30 minut? Medzimestku linku Banska Bystrica - Brezno este pred par rokmi obsluhovali takmer vyhradne harmoniky, teraz tam uz nie je ani jedna ale pridali sa spoje. Tak preco by sa to nemohlo zaviest aj v samotnom meste.

Ked raz niekto prejde na IGK, tazko sa bude vracat naspat. Preto by bolo dobre ten odliv spomalit co najskor. Casove listky, prestupny tarif, dobre pokrytie a kratke intervaly su klucom. Toto vsak (zial) nevyriesi trh. Takze mesto by si malo stanovit priority.
Mozno ze prioritou mesta je eliminovat MHD, pretoze je to penazozrut. Cim viac ludi bude chodit IGK, tym mensie dotacie na MHD budu potrebne.
Firmy su mi jasne. Zmluvu samozrejme nepoznam, len niektore cisla. Nepoznam dovod preco ten avizovany spolocny podnik nevznikol (chybal uz len suhlas zriadovatela BBDS?). Vysledkom je tento hybrid co robi problemy v statistikach. Vdaka aj za ten, inak by sme sa vytesovali zo SORu C9.5 🙂 O co ide, je to ze okrem nakupov vozidiel a GO sa bude len betonovat sucasny stav, na velku radost ludi ako Imi, Danny ... 😞
Toto uz nema chybu tieto nase spoje v Bystrici.Clovek sa chce dostat do roboty zo Sasovej 90-tkou a nedostane sa na nu, lebo poslu maly autobus.Vedia (alebo nevedia?) ze tym autobusom chodi vela ludi a studentov.Nedostal som sa na cas do roboty.Tak zvysia cenu za dopravu ale neposkytuju ju taku aka by mala byt.Dnes som sa maximalne nastval.Nestalo sa to prvykrat.Minule som sa sice dostal ale vela ludi co poznam co chodia na Zvolensku cestu sa nedostali.A to bol dokonca dlhy autobus.Vodici autobus su nahnevany kolko ludi sa mu trepe do autobusu, ludia su nahnevany (nechcem sa neslusne vyjadrovat) ze sa tlacia ako sardinky v konzerve a su potom z toho roztrzky ze kto je na vine.Bol som toho svedkom ako si jedna pani vymienala nazory s vodicom.Ale aj medzi ludmi.Ked niekto v predu krici ze podajte sa dalej a uz fakt nie je kam.
Tak take su moje postrehy cestovania zo Sasovej do prace.Za taku dopravu by som sa hanbil a nikde nechvalil.
Najprv treba mat jasno vo firmach a v toku penazi. Statne dotacie na MHD /mimo tych, ktore idu SADkam cez VUCky/ idu len mestam pre ich dopravne podniky, donedavna to boli len BA, KE, ZA a PO. Ak mala mat tuto "vyhodu" aj BB, musela zalozit dopravny podnik, resp. svoju organizaciu, ktorou to bude vykonavat. Preto mesto este za Presperina zalozilo akoby dopravny podnik s nazvom Mestska hromadna doprava Banska Bystrica a.s., vedena v Obchodnom registri pod vlozkou 392/S. Mozno skontrolovat na www.orsr.sk.
Statne dotacie prevadzkove aj kapitalove=investicne idu po schvaleni v statnom rozpocte cez Min.financii na Mesto BB /tak ako aj na mesta BA, KE, ZA a PO/. Kym v ostatnych mestach to mesta "posuvaju" na svoje 100% vlastniace dopravne podniky, ktore za to jazdia i nakupuju vozidla, tu v BB to moze posunut len na tento svoj akoze DP. Tento za kapitalovu dotaciu sice autobusy nakupuje, ale kedze s nimi nejazdi, poziciava ich SAD-BBDS a zaroven si za prevadzkovu dotaciu u nich objednava dopravu. Vec zmluvy je obchodnym tajomstvom a preto tu nemozem otvorene napisat, ci tam je alebo nie je aj platba za najom, nebodaj vo vyske odpisov, ale vysledok asi tusite. Kedze nas mestsky akoby DP je normalnou akciovkou, ktora musi hospodarit podla vsetkych uctovnych pravidiel, musi aj odpisovat tie svoje mestske autobusy, ktore poziciava. Odpisova sadzba u autobusov je 4 roky, teda pri rovnomernom odpisovani to vychadza cca 1mil.Sk rocne na jeden autobus. Maju ich 30. Viac nemozem napisat, nechcem, aby ma zavreli. Zvysok si domyslite.
Hehe... podľa toho, čo čítam, cestujúci v BB trikrát "hurá" nezakričali, keď sa zaviedol expresný príplatok. 🙂

Papyr: Okrem Pardubíc sa takto chová Brno, ktoré stále neuvažuje o kúpe klbákov a naďalej prevádzku trol***usové linky s intervalom okolo 4-6 minút s nasadenými sólo vozidlami. Nehcem kecnúť somarinu, ale počul som, že s ukončením dodávok kĺbových vozidiel sa zaoberá aj Hradec Králové - v budúcnosti by chceli skôr sóla s kratšími intervalmi. Takže by som povedal, že to trend je.

Petík: Fajn vec. Ale keď máš prachy. A na Slovensku je to stále len plat pre dvoch vodičov miesto jedného, kúpa dvoch vozidiel miesto jedného, údržba dvoch vozidiel miesto jedného, náhradné diely pre dve vozidlá miesto jedného aťď. Nie sme takí bohatí, aby sme mohli myslieť na to, že cestujúcemu sa to tak páči viac....
Mimochodom, tú knihu o tej žel. stanici už vyloženú v KE nemajú, aspoň sa spýtam, či sa nedá nejako dodať zo skladu a pod. Len mi to nikdy nevychádza - otvorené majú v dosť atypickom čase - len do 14.30h, takže väčšinou to nestihnem. Ale myslím na to.
Kami, Tragus: presne tak, BBDS za používanie autobusov mestu platí.

Ad 90: alebo ju zrušia úplne...
Hm, takze rychlikovy priplatok sa neujal? Napad to bol zaujimavy, ale asi sa uplne nedomyslala reakcia ludi. L90 je trochu ina. Nema paralelnu linku, je dost vytazena, parodxne viac z Kralovej a alternativou je len cestovanie s prestupom. Som zvedavy, ci tam nakoniec nebude staci solo voz, miesto klbu.
Tragus: ked sa na to pozrieme takto, tak ano, mesto nepriamo prispieva. Nerad by som na verejnosti preberal vsetky detaily ale aspon nieco. BBDS plati najom. MHD BB je ucelova, zije len z busov a podla Obch vestnika produkuje uctovnu stratu. Rozdiel sa opat len investuje do vozidiel, neostava vo vreckach majitelov sukromnej BBDS. Proste ten balik penazi je stale rovnaky, chyba nieco naviac, zvonku, co by umoznilo zlepsit situaciu. Jeden priklad za vsetky - nastupovanie vsetkymi dverami stoji cca 20 mil rocne
Reply on: Majkl #777:
Nahodou mesto doplaca. Mesto je majitelom 30 autobusov, ktore ZADARMO prenajima v podstate cudzej sukromnej firme /nie napr.svojmu DP v jeho 100% vlastnictve/. Len za odpisy takto BBDS setri tipujem 12-14 mil.Sk rocne, co je vlastne dotacia mesta. A som presvedceny, ze pri predkladani ceny cestovneho okr.uradu sa to asi neuvadza.
Papyr: no, takých liniek máme zopár aj v Bratislave. Intervaly 17, 18, 23 min. a pod. vždy potešia 🙂
Reply on: Vladimír #814:
To je pardubicky trend. Potom vznikaju take ohavnosti, ako 23-minutovy interval, takze ani jednu hodinu nie su odchody rovnake.
Danny: tak to dám do noviniek...
Pokial ide o Emtesty, hodil by som ich všetky do koša a kúpil namiesto nich "staré dobré" FUNKČNÉ Buse.

Petik: hehe a kto by zaplatil tých vodičov naviac? Veď v kĺbáku odvezie jeden vodič 100 ludí a v sóle 60.
Uz len 90-ka expresom!
Ako som si dnes vsimol, kompetentnym asi liezli na nervy staznosti cestujucich na priplacanie za expresy, a tak na zastavky rozvesali oznam (! a ked zdrazovali tak sa s oznamom na zastavkach ani neunuvali!) ze OSOBITNE PLATENOU EXPRESNOU LINKOU ZOSTAVA len 90-ka, 91,92,93,94 sa platia standardne.
To mohli zrusit priplacanie rovno za vsetky expresy (hoci si myslim, ze po case rovnako dopadne aj 90- ka).

B C A 05-32 zrenovovana
To je mile od nich, ze dali do pucu aj tuto klbovu Karosu, chodi na nej, tak ako predtym taky ostry (jazdou) bradac. Vyzera uplne rovnako ako BCA 05-31 no sedadla su potiahnute ciernou kozenkou, a to vo mne vyvolava pocit 20-rocnej malej Karosy (take boli jej sedadla).
A nakoniec len jedna drobnost: isiel som v najnovsej klbovej Karose na linke c. 90 a uz tam nefunguje ani hlasenie zastavok, ani nasleducu zastavku spravne neukazuje a dokonca „svieti“ v opacnom smere. To je teda totalna hanba, ze to nevedia reklamovat u vyrobcu, ved ten autobus ma len par mesiacov! Fuuj!
Dik Vladimir.
Presne tak som to myslel 🙂 ale ak som poukazal na nejaky trend, tak to bolo uplne nevedomky.

Myslim ze je rozumne, ked su klbaky nasadzovane az vtedy, ked by kratky bus v 5-6 minutovom intervale nestihal. Takze v BB by som klb ponechal tak na 22.
Ked to vezmem do extremu, preco chodi z BB do BA 2x denne 6 vagonovy vlak, ked lokomotiva utiahne aj 12?

Ked odmyslime mzdove naklady, o kolko drahsie vynde povedzme osobokilometer sola v porovnani s klbom?
Nodes: Nie, samozrejme, že to tak v BB neplatí. Petik len poukázal na najnovší trend v ČR, kde jednotlivé dopravné podniky odmietajú kupovať kĺbové vozidlá a radšej na linky nasadzujú sóla za predpokladu kratších intervalov medzi spojmi. Lenže na to treba mať prachy.
A tiež mal na mysli to, že keďže sa v BB nastupuje do vozidiel vyhradne prednymi dverami, tak sólo sa na zastávke zdržiava zákonite kratšie ako kĺb.
PETIK: Nie som znaly bystrickej MHD. Znamena to, ze ked na urcitej linke jazdia kratke vozidla, tak su intervaly kratsie ako keby na nee jazdili klbove? V KE je to jedno, aj tak je interval obycajne 20 min a v sedle 30 min...Peso som skor.
Reply on: Petik #811:
Hej, a ked SkyEurope linku uspesne zrusi, CSA ako monopolny dopravca zase zdrazi 🙂 Stavte sa 🙂
Manchester #807:
Uz to tu niekto spominal a vravel mi to aj niekto doma. Ale na stranke CSA sa zatial nic take nespomina.
Inak beriem spat co som pisal predtym, ze by som uprednostnil SkyEurope. CSA zrejme zo strachu pred konkurenciou znizila cenu letu PHA - BA na 990+poplatky, to je rovnaka cena ako ma SkyEurope (mozno preto SkyEurope tuto linku rusi:) )
Majkl & Nodes:
No uz som presiel skoro cely archiv ale neviem to najst. Tak len kratko zopakujem.
Kratke busy = kratsie intervaly = rychlejsie cestovanie = vacsia atraktivita.
Okrem toho do kratkeho busu ludia 1 dvermi nastupia rychlejsie = takisto rychlejsie cestovanie.
Vezmite si linku 2, ved to ma interval 14min a chodia tam harmoniky. Podobne 26 a nakoniec aj 1,3,6,7 atd.
Kto na to ma tak dlho cakat?
PETIK: Myslis to z hladiska ceny? Alebo z nejakeho ineho dovodu?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.