Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
PIT, Vladimír: dobre, presvedčili ste ma. 🙂 Išlo mi len o to, že som si na to po zmene ťažko zvykal (znelo mi to čudne), a prišlo mi príhodné teraz sa k tomu vyjadriť. Už som s témou Zr/Sp skončil.

460-049-8 BB-PO

460-053/054-8 - Perla Východu z Košíc (najkrajšia 460 zo všetkých čo sú v depe v Košiciach).
Reply on: S499.1023 #2431:

Rád sa podelím, ak budem mať s čím, pretože v zásade pripomienky k CP preberajú v pripomienkovom konaní a nevyjadrujú sa. Druhá vec je, keďže som sa zaoberal množstvom vecí (16 strán.), dúfam, že sa vyjadria aj k nim.
Reply on: PIT #2429:
Calkom rád by som sa potom dozvedel výsledok, ak budeš ochotný sa podeliť. Z mojej korešpondencie s DOP totiž zatiaľ vždy priam sršala neochotqa čokoľvek pre zákazníka urobiť.
I.
Reply on: Vladimír #2423:
pre trolejbusovu trakciu je mozne v SSE pouzit sadzby B 1 az B5, vsetko pre odber z VN (od 1 kV do 52 kV). B1 a B2 su trojtarify pre dohodnute maximum nad 1000 kW, B3 a B4 dvojtarify s maximom 151 - 999 kW, B5 dvojtarif do 150 kW mesacneho maxima.
Sadzby su ale rovnake:
za 1 kW technickeho maxima a mesiac 90 Sk
za 1 kW dohodnuteho stvrthodinoveho mesacneho maxima 316,80 Sk (B1,3)
za 1 kW prekrocenia dohodnuteho maxima 950 Sk (B1,3)
za 1 kW nameraneho maxima 410 Sk (B2, 4,5)
spickova tarifa za 1 kWh 2,10 Sk
vysoka tarifa za 1 kWh 1,65 Sk
nizka tarifa za 1 kWh 1,30 Sk
- to su letne ceny, pre zimo platia trochu vyssie
za 1 kW technickeho maxima a mesiac 90 Sk
za 1 kW dohodnuteho stvrthodinoveho mesacneho maxima 324 Sk
za 1 kW prekrocenia dohodnuteho maxima 950 Sk
spickova tarifa za 1 kWh 2,15 Sk
vysoka tarifa za 1 kWh 1,70 Sk
nizka tarifa za 1 kWh 1,35 Sk

Spickova tarifa plati pondelok - piatok (zima 7 hodin denne, leto 4 hodiny).
Nizka tarifa plati 8 hodin denne a v dobe nizkeho zatazenia.

Technické maximum je hodnota 1/4 hodinového elektrického výkonu obojstranne potvrdená kúpnou zmluvou; doba platnosti je minimálne dvanásť mesiacov, ak sa odberateľ s dodávateľom nedohodne inak. V prípade sezónnych odberov (napr. sušičky, zimné štadióny a pod.) je možné technické maximum zmeniť dvakrát za rok. Návrh zmeny zmluvy predloží odberateľ dodávateľovi najneskôr 30 dní pred požadovanou zmenou technického maxima.
Pokiaľ na odbernom mieste dôjde k prekročeniu technického maxima nad dohodnutú hodnotu, dodávateľ účtuje zvýšenú cenu za každý takto prekročený kW 1000,00 Sk, pričom zvýšená cena sa neuplatní, ak odberateľ dohodne s dodávateľom osobitný odberný režim.

Pri prekroceni dohodnuteho odberu plati odberatel sadzbu zvysenu o 0,70 Sk za kWh, za neodobrate mnozstvo plati 0,80 Sk za kWh.

Pre zaujimavost, zeleznice maju sadzbu B10 a platia za namerane maximum len 200 Sk, inak rovnako.
Reply on: S499.1023 #2428:

Už som tu raz spomínal, že som pred 2 týždňami posielal taký väčší mail pre riaditeľa Divízie osobnej dopravy ZSSK do Košíc s množstvom pripomienok a návrhov k CP i činnosti ZSSK (hlavne v BB). Viac už myslím urobiť nemôžem.
PIT:Tak treba napisat staznost na prislusne miesta-teraz neviem,ci stanicne hlasenia spadaju pod Zlocinecku Spolocnost alebo ZSR.
Reply on: Majkl #2424:
Tak si to zapamätá ako "Zr Zug (cet-er-cug)" 🙂

Btw. nie je mi známe, kde by sa trebárs Nemci obmedzovali názvami tak, aby boli vysloviteľné pre nás Slovákov. 😉
Reply on: Papyr #2419:

V BB sú hlásenia realizované prostredníctvom elektronického informačného systému, teda cez zvukové záznamy. Klasické hlásenia sa používajú len vo výnimočných situáciách (pri poruche alebo mimoriadnych vlakoch napr. pri návšteve pápeža). Takže ak nahrávka obsahuje nezmysel, tento bude ďalej prehrávaný, čo záleží od príslušného zamestnanca.
Páni, ja sa nad niektorými vašimi úvahami skutočne čudujem. Keď je jednoducho niečo direktívne dané, ako je napr. označenie, tak je zbytočné nad tým polemizovať. Slovo "spěšný" je český termín, ktorému zodpovedá slovenský "zrýchlený" a koniec. Ja som si na túto zmenu chvíľu tiež zvykal a znelo mi to čudne, ale po 10 rokoch sa nad tým ešte zamýšľať? A ako si cudzinec má na Slovensku zapamätávať cudzie slová? Však keď sa pozrie do slovníka, mal by zistiť preklad daného slova a nie ešte zisťovať preklad z češtiny. Jednoducho sme zae v diskusii odišli ďaleko od pôvodného problému.
Reply on: Vladimír #2423:
ja to beriem tak, že keď sem dojde nejaký Nemec, tak ľahšie vysloví aj zapamätá si slovo spešný ako zrýchlený.
Reply on: Petik #2421:
Ale odber sa meria za každý deň zvlášť, ak sa nemýlim. Takže na nedeľu máš už vopred stanovené iné odberové maximá ako na pracovný deň. Inými slovami, pomerne cena energie za sedlovú dopravu v pracovný deň sa nerovná cene za nedeľnú dopravu. Aspoň tak tomu rozumiem ja.

Re #2422 Majkl: Možno to robí problém Čechom? Ale myslím, že Maďar má rovnaký guláš zo spešného či zrýchleného vlaku. A z jazykového hľadiska sa mi zmena celkom pozdávala.
Mne napr. nie je jasné, prečo sa z Sp vlakov stali Zr vlaky? Samozrejme pochopil som argument našich jazykárov, že my "nespěcháme", ale ide mi o to, že pre cudzinca je oveľa jednoduchšie slovné spojenie Sp - spešný, ako Zr - zrýchlený...
Reply on: S499.1023 #2417:
Pokial platis podla spickoveho odberu, spotreba mimo spicky nema vplyv na cenu. V nedelu to ma od spickoveho odberu daleko, preto je to fakticky zadarmo.
PIT:Skoda,ze si si Ty poriadne neprecital,co som pisal ja.Pisal som o tom,ako to oznacovanie vzniklo a ze sa to uz nema pouzivat.A mimochodom,turista sa nezorientuje ani tak ani tak.I.
Reply on: PIT #2418:
Turista neznaly lubozvucneho jazyka nasho sa nezorientuje v kazdom pripade 🙂 Dnes uz sa hlasi skoro vsade Os, len dakde to este tety hlasatelky nepochopili 🙂
Reply on: S499.1023 #2417:

Prepáč, ale k tejto téme nemám už viac čo povedať. Odporúčam Ti prečítať si str. 3 Všeobecných pokynov knižného Cestovného poriadku ŽSR 2003 - 2004, kde je označenie vlakov uvedené.
To si fakt myslíš, že keď sa niečo robilo kedysi dávno, keď ľudia boli hotoví z toho, že vidia namiesto parnej lokomotívy elektrickú, že je nutné v dnešnej dobe s tým pokračovať i keď potreby doby sú iné? Chcel by som vedieť, ako sa má zorientovať zahraničný turista, ktorý po prečítaní CP, ako oficiálnej ponuky na poskytované služby, v praxi natrafí na iné označenia. A prepáč, ale keď v BB v nedeľu 22. 02. ohlásili Zr 1843 Turčan ako motorový osobný vlak, tak si myslím, že je to humorne absurdné.
Reply on: PIT #2384:
MOs nie je nezmysel, len zastaralosť. Kedysi sa tak rozlišovali vlaky - napríklad kvôli tomu, aby sestujúci rozoznali, ktorý vlak má menšiu kapacitu pre cestovné batožiny. Motorová trakci nerovná sa spaľovací motor. U železnice sú trakcie E/S - elektrická, T - dieselová a M - motorová. Železničiari majú inú logiku ako bežní ľudia. Elektircký motorový vlak (napr. EM488.0 resp. 460) by mal označenie EMOs.
Re #2386 Vladimír: MOs (napr. motorák do HN) a EMOs (pantograf do Košíc). Ale už sa to nemá používať.
Re #2387 Vladimír: Sú to 1) Xoxoti a 2) Alibisti. Isteže majú právo, keď je dôvodné podozrenie. Inak by nemohli ani zlodejov chytať, lebo by sa im nemohli do vreca pozrieť, čo nakradli.
Re #2389 PIT: No, no, len nebuď taký radikál, keď nevieš o čom je reč. Označenie MOs, rep. EMOs sa používalo v záujme cestujúcich (viď vyššie).
Re #2393 Vladimír: Na Slovensku žiadne parné motorové vozne neboli, takže PMOs neprichádza do úvahy. A keďže parná trakcia bola prvá a základná, žiadne P tam tiež nebolo:-). Takže proste Os. E sa pridalo, aby cestujúci vedeli o pokrokovej el. trakcii v období budovania socializmu a M aby vedeli o obmedzenej kapacite prepravy cestovných batožín.Re
Re #2401 Kami: Človeče, prekvapuješ ma, ale nepríjemne. To nie sú žiadne logické argumenty ale výhovorky typu "Vieš, to sa nedá". A nakoniec, sám v príspevku #2415 píšeš, že sa to dá.
Re #2408 Petik: To si preboha odkiaľ vyhrabal že je v nedeľu elektrina zadarmo???
I.

I.
Reply on: Schuhu #2413:
kto vie, teraz to nezistim. 😞
Reply on: PIT #2402:
ved riesenie je jednoduche. Zmena intervalu z 30 na 20 minut, z 18-20 na 15 minut. Ku kazdemu vlaku 3 posilovky (Sasova, Podlavice, Foncorda). Nech to stoji, co to stoji ... 🙂

Tu nejde o vymyslanie dovodov preco nie. Kedze mam trochu prehlad o obehu vozidiel, mozem rozmyslat dalej. Nie len kde pridam, ale aj ako to zariadim. Posilovka pomocou zalozaka mimo CP by mala vyhodu prave v operativnosti. Siel by len vtedy ked je to treba, a len po nevyhnutnej trase. Ak by sli 2 spoje spolu, len by si zavadzali.

Uvediem priklad tej linky 26. Spoj 1805 robievala klbova Karosa. Neskor tam dali solo Karosu z 34. Nie vzdy pobral ludi, tak tam pridali posilovku z L100 - ciciaka. Konciaca Karosa spravila cele kolo, ciciak sa vracal z Tatranskej naprazdno. Bolo to nelogicke, tak ich vymenili. Ciciak robil cele kolo, Karosa palila do garaze. Cez prazniny robi ciciaku posilovku zalozak 1. Funguje to tak, ze ked zalozak vidi na zastavke strapec ludi, pristavi. Inak nie. Su dni, ked staci minibus. Inokedy - hlavne v piatok, sa naplnia obaja. Keby sa jeden z nich dokazal naplnit ludmi s jednym cielom cesty (ako je pre studentov intrak), nemusel by vobec stat na medzilahlych zastavkach.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.