Jeden príspevok dokreslujúci stav a fungovanie SAD Brezno: V piatok som išiel o 13.30 do Brezna kĺbovou Karosou C744 BR-337AJ (vodič 11542 Fero Zlúky, pokladňa 1000955). Naplnený bol celkom kultúrne (tzn. že sme necestovali ako sardinky). V Brusne mu ušiel vzduch, tak ho odstavil s tým, že prestúpime do "Polomky" (už samotná teória, že osadenstvo kĺbovej Karosy sa vojde do prázdnej sólo Karosy je uletená). Viacerí školáci rezignovali a vydali sa pešo na nasledujúcu zastávku stopujúc pritom okoloidúce autá. Niektorí šťastnejší si niekoho zavolali, aby po nich prišiel autom. Keď po 20 min. prešla okolo Polomka, v ktorej boli ľudia natlačení až po predné dvere..., tak sa vodič po dlhšom hľadaní tel. č. rozhodol ZAVOLAŤ Z MOBILU CESTUJÚCEJ na garáž. Tam mu povedali, že pošlú chlapov na opravu A AK BUDE VOĽNÝ VOZ, TAK AJ TEN. Skutočne služby na úrovni 21.storočia.
Inak, my Bystričania snívame o DP a v Brezne už Dopravný podnik Brezno s.r.o. majú. Aj keď je to búda cez DIAGO s.r.o.
Pekne sa nám v BB rozmohli reklamy: okrem BB-955BC je reklama aj na BB-284AT (Kultúrno spoločenský mesačník) (a taká istá reklama je aj na prímestskej BB-503AT-tu dokonca so zvyškami farieb pôvodnej reklamy OMV). Na viacerých vozoch je nad zadným kolesom reklama Lacalut alebo papierové "letáky" v oknách na Tatra banku.
Dnes som išiel znova tým L10/53/43 (mimochodom mal meškanie 10,5 min!), takže som stretol aj tú L55 - je to BB-955BC.
Majkl:
To bola zaujímavá požiadavka, ale v kategórii IC by som také vlaky ani nechcel - radšej Ex a bez povinnosti zakúpiť si miestenku - takže vlastne IC za cenu R.
Kami
Teba to asi bude zaujímať - dnes som videl na spoji L55 s odchodom 7:40cI z Uhliska, že stará Karosa má na sebe celoplošnú reklamu (aj cez okná) na nový časopis LIVE. Keďže som išiel len okolo tým školským spojom L10/53/43 (dnes išiel modrý Ikarus, myslím 26-02), nevidel som jej EČV.
Pre zaujímavosť vyberám zo zápisnice z rokovania MsZ v BB:
Z á p i s n i c a
zo 16. zasadnutia Mestského zastupiteľstva, konaného
24. februára 2004 v Banskej Bystrici
_________________________________________________
K bodu číslo 16:
D i s k u s i a
p. Milan Smädo - chcel by som Vám informovať, že tento rok SAD dostáva posledné dotácie na trolejové trate.Mesto pripravilo rozšírenie trolejovej trate do Kremničky- do krematória. Je tu zlá doprava. Bolo by toto dať do poriadku. Komunikácia je štátna. Rozšírenie trolejov visí na rozšírení mosta, ktorý je pred Kremničkou. Chcel by som toto doriešiť. Na záver predložil návrh na uznesenie:v o l í v zmysle §-u 15, bodu 2, zákona číslo 369/90 Zb. o obecnom zriadení /v platnom znení/ Ing. Jána Hrušku za člena Komisie MsZ pre rozvoj mestských častí dňom 24. februárom 2004 .
PIT:Co dodat-Zlocinecka Spolocnost je Zlocinecka Spolocnost.Mam vela podobnych listov doma.Poprosil by som o kompletnu korespondenciu-adresa je s499.1@pobox.sk.Diky.I.
Tak v odpovedi od ZSSK som sa opäť toho veľa nového nedozvedel, keďže na množstvo myšlienok reakcia nebola žiadna.
Takže mi bolo pripomenuté, že príprava a spracovanie CP je dlhodobý a obtiažny proces trvajúci až 14 mesiacov a je podmienený rokovaním a dohodou so zúčastnenými železnicami, požiadavkami MDPaT, územných celkov a samospráv, ako aj jednotlivcov. Rozsah dopravy je stanovený Zmluvou o výkonoch vo verejnom záujme, v ktorej je podľa jednotlivých kategórií vlakov stanovený rozsah výkonov a výška dotácie. Peňazí je málo a tak napriek
úsiliu o optimalizáciu sú nútení znižovať výkony. Taktiež absentuje štátna dopravná politika, ktorá by usmerňovala podiel železničnej a autobusovej dopravy na obslužnosti určitých území a regiónov.... to bola všeobecne známa teória. Čo ma však nepotešilo bolo konštatovanie, že k presmerovaniu zaužívaných trás jednotlivých vlakov musí byť vážny dôvod. Zmeny sa uskutočňujú len v odôvodnených prípadoch na základe požiadavky regiónu, alebo pri veľkom poklese cestujúcich v konkrétnom vlaku. Pri príprave nového CP sa organizujú traťové porady za účasti orgánov štátnej správy a samosprávy, kde sa rozoberú pripomienky k jednotlivým vlakom a stanovia sa aj zmeny, ktoré sa do nového CP zapracujú. Úlohou týchto porád je aj zabránenie prípadným súbežným jazdám autobusov aj vlakov tým, že orgány štátnej správy a samosprávy majú v predstihu nový CP ŽSR, a pri príprave CP autobusovej dopravy ho môžu použiť.... toto konštatovanie môže priviesť len k zúfalstvu, pretože som napísal viacero návrhov + odôvodnenia, prečo by kedy ktorý vlak na akej trase mal jazdiť, resp. nemal a potom príde niečo takéto. Ale je z neho úplne zjavné, že samosprávne kraje vznikli absolútne zbytočne, pretože za celý čas ich existencie nedošlo ani k žiadnemu výraznému zlepšeniu vo vedení železničnej dopravy a takisto k deľbe dopravnej práce medzi dopravnými systémami. A kým rovnaké návrhy, ako som ZSSK napísal ja alebo ktokoľvek iný, neprídu s pečiatkou na hlavičkovom papieri MsÚ alebo BBSK, je to zbytočné.
Ďalej som dostal odpovede na ďalšie moje otázky, ktoré tu nebudem rozpisovať; jediné okamžité riešenie bolo zabezpečené v oprave niektorých chybných údajov, ktoré boli uvádzané na fixných tabuliach príchodov a odchodov vlakov v budove žel. st. BB (ale samozrejme, že sa im pritom podarilo urobiť aj novú, ale...).
Z praktických vecí o vedení vlakov v GVD 2004/2005 som sa dozvedel, že bude zrušený ranný Os 7300 BB-Diviaky a že zo ZV bude okolo 10:00 premávať nový Os s príchodom do Plešivca okolo 13:50 a z Plešivca o 8:00 s príchodom do ZV okolo 11:50. Žiadne ďalšie info, čo sa týkalo návrhov pre vedenie diaľkových vnútroštátnych a medzinárodných vlakov, či priamych vozňov, intervalovej dopravy BB-BA, BB-ZA, BB-KE, či nevhodnosti jednotiek 840 na diľkových trasách a pod., už neuviedli.
Takže v zásade môžem len skonštatovať, že je od nich opäť pekné, že slušne odpísali, niečo aj vyriešili, ale v zásade som žiaľ znova nenašiel snahu alebo aspoň snahu o čiastočné prísľuby konštruktívnych riešení. Ponuka osobnej konzultácie v Košiciach je síce pekné gesto a prejav určitej ústretovosti, ale na druhej strane snáď nečakajú, že si dám ešte námahu, aby som míňal peniaze na cestu do Košíc v mojom pracovnom čase, pričom po dvoch listoch od ZSSK veľmi nepredpokladám, že by som zožal uspokojivý výsledok
Možno ak by som mal ešte niekedy chuť, skúsim to listom cez BBSK, ktorý je podľa ZSSK oprávnený klásť požiadavky, ale v súčasnosti je zdravý rozum asi v nejakej inej dimenzii...
Už som dostal mail zo ZSSK, ale bol som chorý, tak som sa k nemu dostal neskôr. Večer potom napíšem zhrnutie, ale ak by si mal veľmi chcel, nechaj adresu a pošlem Ti môj mail aj ich odpoveď.
Ja predpokladám, že nové CP na sadbb.sk pribudnú až niekedy na začiatku letných prázdnin a to tiež len v prípade, že by malo dôjsť k nejakým hromadnejším väčším zmenám CP.
Inak informačne uvádzam nový CP L54 platný od 20. 03. 2004 zo zastávky Komenského:
- smer Harmanec:
7:01aHsK, 10:11aUK, 13:26aD, 17:21aD, 20:31aUK; pozn. K - ide cez Karlovo - u spojov idúcich po Dolný Harmanec (D) NIE JE UVEDENÁ, takže napr. na Uhlisku nikto nezistí, že tieto dva spoje pôjdu tiež cez Karlovo a nie po pravidelnej trase cez Medený Hámor!
- smer Uhlisko:
7:18cK 46aK, 10:44aK, 14:28aK, 18:23aK, 21:09aK; pozn. samozrejme, že min. v úseku a smere Lazovná - Uhlisko ani na jednej zastávke nie je nalepený CP platný od 20. 03. 2004, v ktorom u spojov premávajúcich cez Karlovo dochádza posunu odchodov o 2 min. neskôr!
ja som samozrejme za elektrifikáciu ZV-BB, len som vravel, že aj dízel má svoje čaro... Okrem toho, viem, že nemáme 749ky. Keby mali v DKV Cheb, či odkiaľ sú tie mašiny, aj 754ky, tak asi by nemuseli chodiť 2 spriahnuté (1. 749 ťahá a 2. kúri) a potom by to už nebolo až také zaujímavé.
som zvedavý, kedy sa objavia nové cestovné poriadky na sadbb.sk, vrátane tých, čo sa menili už skôr (33, 53-56)... Potom to budem môcť opraviť aj u nás.
Nemusis vysvetlovat pohnutky, ale trate BB-ZV a BNO-HE (a samozrejme jedna z tvojich, ZV-LC-KE) su vhodne na elektrifikovanie. Ostatne, co si uviedol, ani tak nie. Pretoze rychliky z BB smer BA a pretoze rychliky z HE smer KE. Okrem toho obe tieto trate su nenarocne rovinate useky
Majkl