Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Majkl #2358:
Ked si vezmes, ako slovenski cestujuci s radostou lezu do kdejakej prastarej Karosy, aby sa lacno a rychlo dostali do ciela svojej cesty, aj keby islo o 700 km cestu, tak si myslim, ze keby zeleznica trochu pohla hlavou a pripravila nejake rozumne zlavy, tak od sameho dopytu zeleznici az supravy stacit nebudu, ako sa budu cestujuci trhat o zvezenie 🙂
Reply on: Papyr #2363:
Mobilbar je také to oné na kolieskach čo s tým behajú po vagóne:-). To nazaberá pol vagóna. Ak myslíš také to, čo je v ARpeer, tak to je barový oddiel:-).
I.
Reply on: 460-049-8 BB-PO #2362:
Keby to aj bolo zadrotovane jednosmernou trakciou (akoze S499.1023 uvazuje striedavu trakciu, ktora je, musim uznat, hospodarnejsia a kvalitnejsia, aj ked nie je moja domovska 🙂 ) tak by to utiahol i jeden Pershing (163), v pripade, ze by to bol fakt dlhy vlak (20 vagonov a viac) s klimatizaciou a jedalnou, tak by to mohli tahat nakladne dvojicky (131), pretoze myslim, ze na tej trati aj tak nie je vyssia rychlost ako 80-90 km/h 🙂

Ale keby som to dnes mal elektrizovat, tak skutocne urobim striedavu trakciu az do stanice Margecany, kde by sa dalo nad prvymi tromi-styrmi kolajami prepinat napatie dla potreby 🙂 A tym nepotrebujem ziadnu obojsystemovu loko, do Margecian by to dotiahla bratislavska laminatka, dalej by to prevzal kosicky pershing 🙂 Ale aj tak, trat na Margecany bude elektrifikovana ked tak az ako posledna z BB, skor budu trate do ZV a MT.
Len tak mimochodom:E499.2 je lokomotiva radu 150.Persing je E499.3 a neumoznuje dvojclenne riadenie:-).
EM488.0049:Apreco dvojica cmeliakov s 2MW,sestkolak (naco dvojsystemovy?) s 2MW,preco DVA persingy s 6MW,ked to dnes vozi smrduty okuliarnik s necelymi 1,5MW teoretickeho vykonu?Jedna 3MW laminatka sa pohodlne vyrovna 5MW v menejcennej smradotrakcii:-).
Reply on: S499.1023 #2360:
Ved mojim snom je hydro*****+3 vlozaky s kupe + hydro*****. Pripadne pol niektoreho vagona prva trieda a pol niektoreho vagona mobilbar. V motorovych vozoch by boli velkopriestorove oddiely 🙂 Keby sa to pekne zrekonstruovalo, nebolo by pohodlnejsieho vozu.

460-049-8 BB-PO

A čím to chcete ťahať do kopcov cez Červenú Skalu.Žeby dvoma lokomotivami E 499.2 (163) v spriahnutí na mnohočlennom riadení.Tam by sa hodila 383(zo 183) alebo 2x 773.
EM488.0049:Lenze 340 CD je 25kV/15 kV.Do laminatky tahat menejcennu sustavu 3 kV= je zvrhlost a zbytocnost.Jednak modrych masin je relativne dost,jednak v Margecanoch je zmena smeru,tak by si to tam od laminatky prevzalo nieco zelene.
Majkl:Prave na Horehroncovi by mal spajzak chodit,tam by bol efektivny,vies aku maju Stredoslovaci spotrebu:-)?EM488.0049:Lenze pantakov je malo uz na dnesne vykony.Papyr:Vnukol si mi myslienku-co takto miesto srotovania zrekonstruovat par z tych 19 zrusenych hydrokuriev M286.0/1 podla vzoru 854 CD?Ved to su najpohodlnejsie motoraky na nasich tratiach.Co hovorite,sudruh Cikoxxxxvsky?Ze to sa neda,lebo vy ich MUSITE zosrotovat???
Nedali by sa rekonštruovať laminatky 240 na dvojsystémový rad 340 ako to majú na ČD (3Kv js, 25 Kv 50 Hz str.)a potom ich nasadit na trat z BB do PO,KE.
Reply on: Papyr #2353:
no, aj keď neverím, že niekedy bude chodiť na R 810/811 reštaurák, privítal by som, keby tam radili aspoň dajaký mobilbar (niečo typu ARpeer). To by bol pre mnohých cestujúcich hneď o dôvod viac, prečo ísť vlakom a nie gumokolom.
Reply on: 460-049-8 BB-PO #2356:
Hej, ale tie 460-ky budu chybat 🙂

Rychlikova Laminatka: Vies co by sa mi na tej trase pacilo? 843 CD 🙂 Alebo klasika - zamracena s tymi voznami, co jazdia na BA-KE rychlikoch (Bmeer?) 🙂

460-049-8 BB-PO

Čo tak 680/880 Hybridná Diesel-elektrická/Elektrická jednosmerná/striedavá jednotka rekonštruovaná zo 460/560.Na trat z Banská Bystrica - Margecany.
Reply on: Papyr #2353:
No veď...mali by kúpiť pár Talentov alebo dačoho takôho naftovôho. Ale ideálne by bolo, až zadrôtujú ZV-BB, aby z BB pokračovali rovno smer Brezno-Červená Skala-Margecany, lebo aj tak kým neuvidím laminátku v čele IC Horehronec (S499.1+ARpeer+Bpeer+Bpeer+Bdsheer) ako lezie z Telgártskeho tunela, tak ani umrieť nemôžem:-). A teraz späť k realite: Ja nemám nič proti Bpeer ale keby debili rozmýšľali, tak tie sedačky otočia tak, aby vznikli štvorky (netreba žiadne iné konštrukčné úpravy, ešte aj diery na skrutky pasujú pôvodné). Potom by ma zostava T478.4+ARpeer+Bpeer+Bpeer úplne uspokojila.
Kefalin, boha otca, boha syna i ducha Vasho! Ne***te do sudruhov zo Zlodejskej spolocnosti SK, oni sami najlepsie vedia, co tomu hrodniemu humanniemu substratu najlepsie vyhovnuje! ne***te do nas, teda do nich, boha Vasho, lebo budete rypakom zemegulu ryt ako cervena mys!
Reply on: S499.1023 #2351:
No jo, no, ja so vsetkym suhlasim (ostatne ako vzdy s tebou), ale vychadzam zo stavu, ktory je dnes - a aj 840 alebo Bpeeer je lepsi, ako sucasne 811 v tej trase, naviac s milionom prestupov. Idelna by bola 750 + 4*B+WRrm, ale to navrhni na ZSSK, tak ta zabiju. Inak ine vhodne obojsmerne dieselvozidlo nemaju.
Secko je to drahvo jak hovado
Reply on: Papyr #2350:
Sedadlá za seba? Nikdy! Miesto na nohy? Mne je hxxno platné, že si mám kam strčiť chodidlá, keď mám kolená zarazené do sedačky pred sebou. Bpeer so sedačkami za sebou je hnus najväčší. Môžeš si porovnať v Bpeer "štvorky" a "autobus", kde je viac miesta na nohy. Vozidlo so sedačkami za sebou pre mňa znamená, že vlakom nejdem.
I.
Reply on: S499.1023 #2349:
Ehm, ehm. A co takto dat sedadla za seba ako v autobuse alebo ako v IC voznoch (Bpeer?)? Miesta na nohy bude a do stlpika kukat nebudes.
Reply on: Papyr #2348:
Pchať do 840 ďalšie vložené vagóny by nebolo práve najšťastnejšie, využitie adhézie by sa pre ich zvrátený princíp dosť zhoršilo. Na diaľkovú dopravu sú proste iné vozidlá. Aj zmenšovanie počtu sedadiel pri fixnom počte okian (=fiktívnych oddielov) vedie k takým zvrátenostiam ako pozeranie do stĺpika.
I.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.