ALL: Dnesne fotky z prepajania novej trolej trate som dal uz na net a zajtra budu dalsie. Adresa www.mimisoft.kgb.cz. Luk otocka ani Ikarus nevysiel.Zajtra pojdem tiez fotit,ale skor a fotky poslem aj Majklovi
Ak by naozaj mali zrušiť tých 9 liniek tak ja tipujem 5,23,31,52,56,91,93,100 a tu deviatu neviem.vysvetlenie:5-linka číslo 10 môže pozmenenú trasu,23-do majera sa dá dostať za 5 minút z uhliska,31-môže chodiť častejšie 30,52-linka 55 bude častejšie chodiť do vlkanovej a hronseku,a jazdia tam aj vlaky,56-šalkovú a môlču zabezpečí prímestska,91-veď len zrýchľuje 25-ku,93-z podlavíc sa do radvane dá dostať 32 a možné je aj to že zrušia 32 a 93 nezrušia,100-veď tam nie sú vôbec žiadne tržby toľko tam chodí penzistov normálny človek sa z mesta radšej prejde,tou 9 zrušenou linkou môže biť aj 54 a harmanec bude zabezpečovať prímestska a ulanku 43 a možno zrušia 43 a 54 bude premávať stale cez karlovo.ale aj hociktorá iná.ps:toto sú všetko len moje tipi,žiadne overené informácie.ps2í:okolo tejto témy píšte všetci čo viete.je to preds
ALL: Dnesne fotky z prepalania novej trolej trate som dal uz na net a zajtra budu dalsie. Adresa www.mimisoft.kgb.cz. Luk otocka ani Ikarus nevysiel.Zajtra pojdem tiez fotit,ale skor a fotky poslem aj Majklovi
Prezídium Fondu národného majetku SR (FNM) sa na štvrtkovom (10.10.2004) stretnutí dohodlo na pokračovaní v predaji Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), Banská Bystrica. Za 49-percentný podiel akcií má ČSAD Ostrava zaplatiť 140 mil. Sk a za ďalších 17 % akcií, na ktoré má firma predkupné právo, sumu 48,573 mil. Sk.
#4941: ja by som medzi kandidatov pridal linku 93. Naopak 5x linky nepokladam za ohrozene. Tam su zainteresovane obce. Nieco by sa dalo zlucit. Napr. 51 s 53 pri zachovani 31.
Aj mňa zarazil ten počet, ale bol som v teréne, tak som to neriešil. Očakávam že padnú päťdesiatkové linky plus 30, 32, 93, 100. Ktovie, čo všetko si dovolia zrušiť.
Hej, len sa mali vrhnut aspon na Markizu ci STV do hlavnych sprav! (Ak to tam nahodou odznelo, tak sa ospravedlnujem). Som si isty, ze by na Markize tym bodovali.
No neviem, o com ten typek sniva, v MHD je 34+2 Tesco linky a nie 27 ako tam bolo pisane.
Anketa: Co myslite, ktore linky (ze vraj 9) zrusia?
Ja tipujem 5, 10, 23, 30, 31, 32, 100, 33 alebo 42, 80.
Jozef: Až do utorka máme výluku. Vedenie je odpojené, do pôvodného smeru sú dopĺňané vyhýbky a kríže. Nové sú len odbočovacie stopy. Veď si prečítaj moje staršie príspevky.
Ako to tam prebiehalo? Bola tam aj výluka a náhradná autobusová doprava? Je nová trať pod napätím alebo je tam vložený delič a odpojovač. Ak viete niečo bližšie napíšte.
Tieto katastrofické scenáre ohľadom MHD sa nedajú ani čítať. Hlavným vinníkom je jednoznačne vláda a minister financií, tak ako to uviedol v diskusii Majkl (4860). Vo vyspelých krajinách sa chvália koľko ľudí prepravia mestskou dopravou, zatiaľ u nás zvyšovaním (zdražovaním) cestovného cestujúcich z prepravy vyháňajú. Je všeobecne dokázané, že každým zvýšením cestovného nastáva úbytok cestujúcich. Týka sa to nielen MHD, ale aj SAD a železnice. Potom, keď to nevychádza rušia sa linky, redukujú sa spoje, likvidujú sa zľavy, vymýšľajú sa rôzne elektronické peňaženky na cestovanie, prípadne čipové karty na odpočítavanie jázd. Je to začarovaný kruh, z ktorého niet návratu.
Ja som sa zamýšľal nad týmto problémom v BB a môže byť aj v tom, že magistrát mesta nevytvoril v 90-tych rokoch vlastný DP. Napríklad v Žiline bol obnovený DP v roku 1993, aby sa odpútal od riadenia vtedajšej ČSAD š.p. Tým, že DPMŽ je mestskou organizáciou, tak za ňu nesie zodpovednosť mesto. Podobne je to aj v Prešove, kde má však dlhú tradíciu a je úzko spätý s mestom. V týchto mestách v tejto ťažkej dobe, bol prísľub primátorov, že vykryjú deficit z rozpočtu mesta. Je to tiež síce na úkor niečoho iného, ale cítia zodpovednosť za MHD, a tým aj za občana. Myslím si, že mesto a mestská doprava je neoddeliteľná súčasť. Ťažko dnes hodnotiť prečo nevznikol v tom čase aj v BB samostatný DP. Možno vtedy to MZ vyhovovalo a nechceli si zobrať na ťarchu túto organizáciu. Do toho prišla nešťastná privatizácia a výsledok vidíme. Primátor s MZ si „umýva ruky“, lebo doprava je záležitosť BBDS, a.s. A títo zas žiadajú miliónové dotácie vo verejnom záujme od mesta, ktoré ich nemá alebo nechce dať súkromnej spoločnosti. Tu je ten problém, že nie je vlastný DP a priama zodpovednosť mesta za MHD.
Smutné na tom je aj to, že aký rozmach a silu mala Banská Bystrica v budovaní trolejbusovej dopravy a MHD, a potom to kdesi nešťastne ustrnulo a dostalo sa to do dnešnej krízy. Tento problém sa však týka aj iných miest a je hanbou vlády, že sa nevie postarať o pár miest na Slovensku, kde sa prevádzkuje MHD.