Majkl ach jaj! to bude na serial mailom sa mi da poslat tusim iba 2Mb subor a 1 fotka ma rozlisenie 2080x1544 a okolo 661 kB a je ich 32. Mozem ti to aj zoZIPovat RARovat?
asi pred štyrmi rokmi som sa pýtal na "gé-óčkové" trolejbusy v Kremničke a povedali mi aj také, ktoré mali starý lak a nedotknutý interiér (ale zrejme im opravili výzbroj a pod.)
Re #4954 Kami: presne tak. To, že zrušia "7 liniek" je len na vyplašenie a upozornenie cestujúcich. Veď z hľadiska úspory predsa nie je jedno, či zrušia linku 23 alebo 22. Samozrejme, je možné, že dôjde aj k zrušeniu celej linky (napr. 32, 100 a im podobné), ale skôr sa domnievam, že obmedzenie bude skôr vo forme celoplošného škrtania (menej spojov cez víkend a v sedle pracovných dní). Každopádne, verím, že poslanci sa zobudia a takýto rozpočet nepríjmu a tým pádom nebude musieť dôjsť k žiadnym obmedzeniam.
Odvčera chlapi "veľmi" nepokročili. Definitívne uchytili tri odbočné stopy, štvrtá nie je vôbec ani natiahnutá. Spravili jednu rozjazdovú vyhýbku a robia jednu zjazdovú. Nachystané sú tri kríže.
citujem: "Vo vyspelých krajinách sa chvália koľko ľudí prepravia mestskou dopravou, zatiaľ u nás zvyšovaním (zdražovaním) cestovného cestujúcich z prepravy vyháňajú." Sme vyspelou krajinou? Ked v dnesnej situacii niet financii na ine zakladne veci, tak tazko najdes ich pre dopravu. Ledaze, by BBDS kupil ozaj nejaky silny (trebars i strategicky) partner z oblasti prevadzkovania dopravy a bol by ochotny davat do nej peniaze a prinutil by ludi ju aj vyuzivat. Samozrejme, ze najprv by sa urobili 'ocistne' kroky.
Upozorňujeme cestujúcu verejnosť na zmenu dopravy v pondelok 13.12. a utorok 14.12.2004. Z dôvodu montáže trakčného vedenia na Sládkovičovej ulici budú v týchto dňoch trolejbusy č.2 a č.3 nahradené autobusovou dopravou. Z technických príčin nebude možné nahradiť všetky linky preto budú autobusy premávať kyvadlovou dopravou. Prosíme cestujúcu verejnosť o pochopenie tejto udalosti."
Aby sa ušetrilo chýbajúcich 30% nákladov z prevádzky pri nezmenených výnosoch, musia prísť veľni silné reštrikčné opatrenie. 30%-ná reštrikcia k celkovým nákladom na prevádzku je skutočne katastrofický scenár, ktorý sa dá len ťažko realizovať. Jednoduchým znížením napr. len 30% liniek sa nezniži aj taký istý počet nákladov. Aby sa ušetrili náklady musia prísť mnohé ďalšie opatrenia, napr.:
1, Nesmú byť žiadne investície, utlmiť prípadné rekonštrukcie.
2, Materiálne náklady (úspora PHM, materiálu na údržbu, mazív, vznikne odstavením autobusov zo zrušených liniek, materiál na údržbu nahrádzať z vyradených autobusov).
3, Spotreba el. energie (úspora v administratíve a v dielňach zanedbateľná, výraznejšia úspora trakčnej energie - obmedzenie TD).
4, Výrazné obmedzenie opráv a služieb od cudzích organizácii (aj zrušenie telefónov).
5, Mzdové náklady a odvody tvoria vysokú položku v nákladovosti. Výrazná úspora prepustením nepotrebných zamestnancov, vodičov, údržbárov, administratívnych, zlučovanie funkcií. Nijaký nárast mzdových prostriedkov na rok 2005, obmedziť vyplácanie pohyblivej časti mzdy.
6, Zamestnanec je nákladný a prepustením vzniká úspora aj režijných nákladov napr. stravovanie, školenie vodičov, ochranné a pracovné pomôcky a pod.
7, Odpredaj nepotrebného majetku a odlúčenie nepotrebných činností.
8, V dopravnej oblasti, zrušenie nerentabilných spojov, dopravu presmerovať len do hlavných koridorov aj napriek zvýšeniu dochádzkových vzdialeností., zrušiť intervalovú dopravu a nahradiť ju podľa potreby.
9, V časti tržieb je hlavný zdroj z cestovných lístkov, nedoporučujem však vysoko zvyšovať, lebo zvýšenie nie je úmerne príjmu. Zrušiť zľavy na ktoré odmieta štát prispievať.
Aby vznikol kladný hospodársky výsledok v terajšej organizácii, radikálnym znížením nákladov asi o 30% pri nezmenených výnosoch je nepredstaviteľné. Alebo, ak zo životaschopnej organizácie urobia v priebehu niekoľkých mesiacov chátrajúci podnik aj s následkami pre celú MHD. Dúfam, že toto nechce nikto zažiť, čo má len trošku bližší vzťah k MHD a Banskej Bystrici.
Zaujímavé, že dnes MHD vypravila do Sásovej klbaky (pred Vianocami to tak zvykne bývať). Takže tu je časť dnešnej výpravy:
L22: 352BJ, 716BE, 712AO
L24: 351BJ
Ciastocna nahrada mestska/primestska nic neriesi. Zachovali by sa sice zlavy, ale balik VUC je obmedzeny.
Ratanie liniek, ak viacere su len odvodenie, je len hra. Nevieme aka je rentabilita jednotlivych liniek. Niektore su zastupitelne, inde treba vyriesit obsluhu. Ked su ziskove linky, musia ostat aj stratove. Jednak kvoli obsluhe a MHD tu nie je na zisk.
ALL: Dnesne fotky z prepajania novej trolej trate som dal uz na net a zajtra budu dalsie. Adresa www.mimisoft.kgb.cz. Luk otocka ani Ikarus nevysiel.Zajtra pojdem tiez fotit,ale skor a fotky poslem aj Majklovi
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.