Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Inak za posledný týždeň by som tu našiel veľa príspevkov, ku ktorým by som mal čo dodať, ale pre moju služobnú zaneprázdnenosť som na to nemal čas a ani ho mať ďalší týždeň nebudem. Len aby ste si nemysleli, že som bol s tým, čo sa tu písalo, až tak veľmi spokojný ?
Reply on: Author #6986:
Krátka reakcia:
1) Dopravca v BB nejde "správnym smerom" už 10 rokov.
2) Kostra systému MHD v BB neexistuje, keďže sa ju za 15 rokov budovania nepodarilo dostavať - myslí sa tým trolejbusová doprava.
3) K neefektívnemu zhlukovaniu vozidiel dochádza predovšetkým z nevhodnosti nastupovania len prvými "poldverami" vozidiel MHD.
4) Je absurdné odkláňať MHD z častí komunikácii kvôli zápcham. Naopak má MHD mať prioritné a preferované postavenie v komunikčnom systéme mesta. Je zbytočné presmerovávať trasy liniek (ako napr. L34 a spol.) na miesta, kde je to irelevantné, len aby sa vyhli zápche. Však to potom môžu končiť na Striebornom námestí a ušetrií sa ešte viac ?
5) S prestupnou tarifou je možné len súhlasiť - ideálne sú časové predplatné CL.
6) Nie je podstatný "pekný" interval, ale aby bol "čo možno najmenší" pri zachovaní racionálnosti dopravy a umožňoval rovnomerné poskytovanie prepravného výkonu.
7) Následný interval na nábreží je irelevantný. Vzhľadom na tarifu je veľmi nízky počet potenciálnych cestujúcich na tak krátkom úseku. Podstatné je, aby bola zabezpečená pravidelná a rovnomerná obsluha koncových častí trás liniek. Je mi zbytočné, aby bol pravidelný interval na nábreží u liniek, ktoré idú úplne inam - napr. L1/6 a L2/8/7. Naopak ma veľmi zaujíma, ako sú rozvrhnuté L6+7, resp. L6+1 a pod.
😎 Interval na L22 pod 16 min. nevidím reálne z hľadiska obežného času, kedy by čas na konečnej zastávke musel klesnúť pod súčasných 6-7 min., čo pri častom meškaní spojov vodičom neumožnilo si ani "vydýchnuť"...
9) O následných intervaloch L1 a 6 tu píšem veľmi často, takže teraz to nebudem opakovať. Podstatné je, že dopravca stále nemá pocit potreby toto upraviť.
10) MsÚ úplne zabudol, na čo existuje a svojimi (ne)opatreniami zapríčinil, že individuálna automobilová doprava úplne ovládla každý voľný priestor na prepchatých komunistických sídliskách, kde sa pri výstavbe nepočítalo, že budú mať toľkí obyvatelia automobil, ako aj v úzkych uliciach historického centra. V západných mestách to už dávno zistili a podporujú MHD, ale u nás treba vždy všetko dobré pochovať a potom to budeme zase ako veľký zázrak objavovať.
11) Chcel by som vidieť skutočne relevantné odborné argumenty pre zrušenie jediného priameho spojenia medzi dvoma miestami, ako sú sídliská Sásová-Rudlová a Fončorda. Ak sú takéto prepravné vzťahy nezaujímavé, mal by dopravca zrušiť skoro všetky linky.
12) Nechápem, ako sa podarilo prežiť L80, ak L24 padla - vlastne ako by sa dalo "vyjednávať" s L80 ❓
13) Uvedomujem si, že si napísal, že je to bol Tvoj pohľad "zvonka", ale neber to v zlom, že pre mňa je ťažké sa zmieriť s niektorými vecami, ktoré si možno z časti aj pochválil, keďže to tu musím trpieť. Výhľad do budúcnosti je zlý a navyše za to bude nutné platiť opäť viac...
PIT: zaregistroval som, ale aj tak vďaka. Moje dielko už odišlo k Majklovi, takže je to na ňom.

Teraz vraveli v rádiu, že ani vo Zvolene ešte nemajú schválené nové ceny v MHD.
LUK: Zmena na linke 601506 BB-Rajecké Teplice: spoj 8:40 chodí od 01.02.2005 až o 14:50 s príchodom do RT o 16:50. Naspäť sa vracia hneď o 16:55 s príchodom do BB o 19:10.
Linka 102811 BA-Mukačevo premáva podľa oznamu na AS vo februári do Mukačeva len v párnych dňoch (sú tam vypísané, akurát im tam chýba 26.02., takže vtedy možno ani nejde...).
Reply on: marek #6994:
viď www.europasc.sk
Časť správy z 28.12.2004 :"Posledné mesiace sa pozornosť investora sústreďuje na výber financujúcej banky i generálneho dodávateľa na celý projekt. Investorská spoločnosť starostlivo zvažuje všetky možnosti. Tieto dôležité informácie by mali byť známe už začiatkom budúceho roka. Generálny manažér projektu Ing. Peter Valach tiež predpokladá, že koncom januára budúceho roka by sa mohlo na základe stavebného povolenia začať s prvou etapou stavby. Vtedy sa rozbehnú ďalšie konkrétne práce na objekte, ktorý by mal zmeniť život v Banskej Bystrici. Druhá etapa bude zahŕňať samotnú stavbu. Budovanie podzemnej častí parkovísk a technického zázemia odštartuje v marci, s jednotlivými poschodiami trojposchodového centra sa začne v máji a júni 2005. O rok na to bude byť Europa Shopping Center už hotové a kolaudácia je naplánovaná na jún 2006."
marek: nevieme... ?
nievie niekto dokedy este budu kopat na troskach a kedy uz zacnu stavat a neviete este niekto kedy sa zacne stavat billa na foncorde Dakujem
Reply on: Bontón #6973:
Nie tak davno su za nami casy, ked si na internete v ramci bontonu vsetci tykali ?
Konečne niečo z výpravy:-):
L1: 1510, 1506, 1503, 1509
L2+8: 1528, 1529, 034BM
L3+9: 1515, 1519
L6: 1524, 1502, 1516
L7: ZV1518
L20: 955BC
L22: 351BJ, 294BD, 006AG
L25: 244AR, 993BC?
L26: 038BM, 367AJ, 997BS
L34: 028AG, 606BE
L53: 088BK
L54: 632AS
L55: 649BU, 283AT
L56: 027AG, 813AF
L80: 867BA
L90: 033BM
L98: 601AR
Reply on: mimi #6990:
radsej to nepozerajte, vyprava tam ten debil primator...
Na TA3 prispevok o Nitrianskej mhd kedze imhd Nitra nema wap forum pisem to sem, Nitrancania nedajte si to ujst.
Reply on: Hermiona #6988:
ked nie od marca, tak od aprila, potom od maja, od juna a rok nam hned rychlejsie prejde ked sa budeme takto utesovat, ze L24 znova zavedu ?
Reply on: Karosa WRC WRC WRC #6977:
cca od marca by mali obnovit 24ku a cestovne by tiez malo ist nahor.
Reply on: Author #6986:
som rad ze sa na to konecne niekto pozrel aj z nadhladu.
Jedinu pripominku mam k prekladu trolejbusov. Dolezitejsi ako preklad 1/2 je preklad 1/6.
Ahojte,
uz dlhsie sledujem diskusiu na tomto webe, prekvapila ma zvycajne slusna uroven, ci aj prispevky priamo kompetentnych. Odvaznu zmenu linkoveho vedenia „velky tresk“som si bol pozriet v zavere minuleho tyzdna v praxi, u vas v meste. Tak berte i moj pohlad skor za pohlad „zvonka“. Vsetko sa snazim chapat v kontexte nulovej dotacie mesta a snahy preprevcu zabezpecit efektivnost fin.prostriedkov. Napriek ostrej kritike mnohych si myslim, ze prepravca ked nemal na vyber (iba trzby) isiel skor spravnym smerom. Takto je logicka snaha zachovania kostry MHD z hladiska kapacity, intervalov i trzieb bez obmedzenia (trolejbusy, 20/22, 34-36) i spolufinancovanych liniek (5x).

Zrusene diametralne linky (napr. 30/33,42,93) sice poskytovali atraktivne priame spojenia roznych casti cez centrum, avsak pri nerovnakych/nenasobnych intervaloch subeh takychto liniek so „zakladnymi linkami“ vytvara neefektivne zhlukovanie vozidiel. Na druhej strane, danou cestujucich je nutny prestup (a najma nelogicka platba) i zhorsenie dopravnej obsluznosti (pesia dochadzka) v oblastiach „dochodcovskych spojov“ (30/31/33,93..). Odklonenie A-bus liniek z nabrezia (zapchy) pravdepodobne zlepsi ich spotrebu, najma ked trolejbusy poskytuju dostatocnu kapacitu a ich naklady na energiu su do znacnej miery fixne (technolog. max, dohodnute max.,spickove max..).

Avsak, dnesnemu systemu chyba zakladna vec: prestupna tarifa!!

A este zopar konkretnosti. Z mojho pohladu je dolezity pekny linkovy interval (delitele 60, napr. intervaly 5; 6; 7,5; 10; 12; 15; 20; 30; 60 min., najma nie ako kedysi 28/56min.) i nasledny interval TB-liniek na nabrezi..to prilaka cestujucich. Pekny je linkovy preklad 20/22+ex23 liniek zo Sasovej, avsak kapacitne problemy ex24+25/90 na Karpatskej sa este zhorsili..taktiez sa mi zdalo, ze solo vozy na 22 pri intervale 18min. (SN) nestacia, co tak interval 15min? U trolejbusov by mozno stalo za pokus pohrad sa s prekladom, v „x“ by napr. interval 12min. mohol pomoct a v SN je neprijemny preklad 1+6, ako aj 40min. diery.

Napriklad, nasledny 10min. SN interval 1+2/8+6 by sa nepodaril? (Nepoznam presne chronometraze, ale pri imaginarnych 4min. vyrovnania+obratu na konecnej) by pri „a“ odchodoch od Zel.stanice :
1..... 00 30
2/8..10 40
6..... 20 50
a z opacnej strany na obrat (vratane 4min vyrovnania u 1 aj 2/8) by bol nasledny int. 10min aj na Stadlerovom nabr. smer Zel.stanica:
1..... 01 31
2/8..11 41
6..... 21 51
hadam lespie ako sucasne 14 44 a 17 47 (6+1)
a vyhnut 40min dieram by sa dalo pravidelnymi prejazdami (3 kola po 50min. a nasledne 1 bezp./prac.prestavka 30min.) 1 + 6 + 2/8 + PP + 1 + 6 + .. takto ide vyhoviet zakonu 121 aj bez dier na prac.prestavku v CP so sucasnym poctom vozov/vodicov.A odchody linky 3/9 a 7 iba vhodne vpasovat..

Co dalej? Ak by bol prestupny tarif, ktoreho naklady nech dofinancuje mesto ( i dalsi zakaznici sa prilakaju) a pekne nasledne intervaly kostry MHD, tak by neboli potrebne velke korekcie novej siete MHD (napr. este linku pre dochodcov Nemocnica FDR - THK -Mladeznicka-Uhlisko – Nam.slobody – oproti linke 80, v podobnom rozsahu) a mozno zvazit tolko ziadanu, napr. iba spickovu 24..
Drzim palce
M
Reply on: zetko #6984:
nie.
ahoj vsetci.
nevie mi niekto z vas napisat, kedy vratia 24.
dakujem
?
Reply on: jnec #6972:
Ahoj Juraj, Kontakt na: snopko@sadbb.sk.
Reply on: mirkobb #6969:
v BB som 10.2. - 13.2. Vikend je OK.
Schuhu: Samozrejme, veď z 25/3a odpadli spoje L100...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.