Ziadam autorov stranky o povolenie pouzit starsie fotografie banskobystrickych trolejbusov do ceskeho casopisu Mestska doprava (dopravne vydavatelstvo Wolf) do pripravovaneho clanku o ukonceni prevadzky trolejbusov v B. Bystrici v pripade, ak sa tato velmi smutna udalost stane. Vopred dakujem.
Totalna obnovo vozoveho parku by stala 870 mil. Sk pri trolejbusoch, 740 mil. Sk pri cisto autobusovej prevadzke.
Avsak rocne odpisy v oboch pripadoch vysli 92,5 mil Sk.
Rozsirenie trolejbusovych trati a totalna obnova existujucich mi vysla 750 mil. Sk. Rocne odpisy 25 mil. Sk.
Naklady na trakcnu energiu(naftu):
6 Sk/km trolejbus
12 Sk/km autobus.
Vychodiska:
cena Citelis 12M - 8 mil. Sk, odpisovanie 8 rokov,
cena Citelis 18M - 12 mil. Sk, odpisovanie 8 rokov,
cena Skoda 24Tr - 12 mil. Sk, odpisovanie 12 rokov,
cena Skoda 25Tr - 18 mil. Sk, odpisovanie 12 rokov
Vyprava 75 vozidiel, z toho 40 solo (10 trolejbusov) a 35 klbovych (20 trolejbusov).
Cena novej trate 20 mil. Sk, totalna rekonstrukcia 15 mil. Sk, odpisovanie 30 rokov.
Spotreba:
autobus 35 l/100 km nafty v cene 32 Sk bez DPH
trolejbus 3 kWh/1 km v cene 2 Sk.
Mozna podpora:
v pripade autobusov len na NP (poskytuje sa v Cechach)
v pripade trolejbusov na vozidla aj trate (poskytuje sa v Polsku)
Upresnenie predošlého príspevku zrážka vlaku IC Jaroslav Hašek s autobusom zo SAD Dunajská Streda sa stala na železničnom priecesti pri Galante. V autobuse sedeli 3 cestujúci, nič sa im nestalo, lebo sedeli v zadnej časti autobusu. Zahynul však vodič autobusu.
Pripájam sa k LUKovi. Všetkým prajem príjemné prežitie vianočných sviatkov (i keď tuším, že nie pre všetkých, čo toto fórum čítajú to bude platiť) a šťastný nový rok.
To myslíš vážne s tým koncom trolikov od 1.1.2006 ? Inak nie je to rarita že celu MHD v jednom meste prevadzkuje spoločnost z ineho mesta? /nemyslim na vseliake male spolocnosti a dopravcov/ ale na prevadzkovatela celeho systemu v celom meste
Historické okienko:
Tesne pred Vianocami 2001 prišli do BB prvé dva (a zatiaľ jediné) nízkopodlažné autobusy Karosa Citybus. Po vybavení potrebných formalít boli zaradené do premávky - prvý od 14.1.2002 na novej linke č. 80 a druhý odvtedy prešiel linkami 25, 26, 20 a 42.
Čo zapriat nám v tento deň? Tak prajem občanom tohoto mesta , ako aj fanúšikom dopravy, aby sme sa do budúcich vianoc dožili autobusov a trolejbusov, nech máme čo fotiť a o áno písať . Poslancom MSU odkaz spamätajte sa. Ešte raz šťastné a veselé .
kedze ponuka bola platna od 1.5.2006, je iste ze v plnej miere to nie je mozne od 1.1. Iste je ze v januari ostava platit sucasny CP, budeme mat AVTD (neviem akeho smajlika mam dat - smiech cez slzy).
Co sa tyka druhej casti, pokial ostane sucasne vedenie mesta, urcite si budu trieskat hlavy ... ?