No teda bombové , ale viac ma potešila skutočnosť, že si mi zdá sa začal rozumieť ? , ale ja som zase znížila počet bodiek na minimum ? a tak idem dnes pátrať po historickom 16.6.1990 dnes ...))
Nejde o nejaku magiu s cislami alebo o stastie. Pre vysvetlenie pripajam kratky uryvok:
Problemem zapamatovatelnosti historickych dat se pokud vime zabyval pouze Jara Cimrman. V uvodu sve knihy History And Memory si polozil otazku: Jakou funkci ma historicka udalost. A hned si take odpovedel: Dvoji. Za prve, udalost ovlivnuje chod dejin, za druhe, udalost se stava dejepisnym ucivem.
Historikove mivaji tendenci druhy aspekt podcenovat. Ale Cimrman snesl presvedcive dukazy, ze druha funkce dejinne udalosti je stejne dulezita jako prvni, ne-li dulezitejsi. ...
Cimrmanovi uvahy usti v logicky zaver. Politikove by meli myslet nejen na to, co svymi skutky zpusobi v dejinach, ale i na zaky, co se o tom budou muset ucit. Pro dulezite akce, ktere vejdou do historie by proto meli volit zapamatovatelna data.
Cimrman podrobil ostre kritice cisare Ferdinanda II. za popravu 27 ceskych panu 21.6.1621. Objektivne uznava, ze volba 21. cervna pekne koresponduje s 21. rokem. Zaroven se vsak pta: Byl by pro mocneho Habsburga takovy problem popravit o 6 panu mene? A v pripade, ze by to problem byl, mohla se poprava konat o 6 let a 6 dni pozdeji, cimz by se nam dvojcisli 27 ozvalo trikrat.
Ja sam na Ferdinandove miste, priznava se Cimrman, bych poseckal s popravou na 30.6.1630. Pravda, skody na hlavach by byly o neco vetsi, ale o to mene skod na hlavach skolaku. A o mladez by nam melo jit predevsim.
Trolejbusy začali jazdiť pravdepodobne 16.6.1990 po 5 hodine ráno, prvý trolejbus šiel na trase Železničná stanica - KÚNZ. Ako píšeš L36 jazdila od 29.8.1989, ako pomocná prevádzka na linke KÚNZ - ZVT a jazdilo 6 vozidiel asi. ?
Lebo aj mňa by veľmi to zaujímalo. Prekvapuje ma to, že takýto významný dátum nie je zachytený v žiadnej doposiaľ spísanej histórii. Naozaj neviem, kto by to mohol vedieť. Ale ja si myslím, že niekto zo zamestnancov SAD BB si to predsa musí pamätať.
To je nápad ak budeme všetci kašlať možno ich nákazou zlikvidujeme a máme pokoj !! Licencie si vydá každý podľa potreby..))) náááááááááhodou sa mi donieslo vzdušnou čiarou, že sa ľady pohli, žeby pán premier /ozaj šecko dobré no../ začali čítať imhd ??..žeby to tie holuby čo ich skántrili až tak ďaleko ?? ? no, ale žalovať ??..to sa FAKT nemá !!..kto to bol ?? ))))))))
PS: Ja viem, že niekto nerozumie, ale chyba nie je v mojom vysielači.. ?
Ja byť majiteľ tak ho za tie čísla riadne vyťahám za uši ? ak sa mi ozaj bude chcieť tak tie ich náklady hravo spočítam ? síce možno kupujú naftu po 10,- Sk to sa vraj dá priamo z cisterny šup šup na modro ? už ani tie holuby nie sú ako bývali všetko vyhrkútajú !! Aj taká wapka je oveľa lacnejšia ako taká umyvárka i nájde sa všeličo smiechu hodnô ?
Tá moja starká vraveli vraj ten koho raz kúpiš za judášsky groš toho môžeš tiež za judášsky hocikedy ..ta šme še pobavili..
b) zmluvou o výkone sa refunduje strata , no nie je to celkom tak, lebo vyrobiť stratu v podnikateľských kruhoch nie je až taký problém takže skôr je v MHD dohodnutá výška dotácie na ubehnuté objednané km výkony. Ešte nikdy som nepočula, žeby mesto doplatilo na nejakú stratu /iba žeby malo SAD ZV podpísanú nejakú exkluzívnu zmluvu / skôr mesto zaujíma použitie dotácie. Mňa by napríklad zaujímalo kde sa ocitli náklady na Pakšajovcov na úvode roka 2006, alebo to bola výpomoc v rámci RVHP ?? , alebo boli platení z tržby , ktorú vyzbierali do klobúka ?? ..úryvok : "jááááj pán vodič ja mám len osem korún !!..nevadí sem hocte a postúpte si veď ja vám aj tak nedám lístok !!" toto nebol kasový trhák v kine Hviezda to bola realita..spolieha sa naozaj niekto, že sme všetci načisto osprostení ?? ?