Neviem, či tu niekto postrehol ale v BBSK sa s príchodom nového grafikonu s najväčšou pravdopodobnosťou rušia vlakové spojenia do Šiah. Rušenie vlakov v okolí ZM bolo viac medializované. Je to len 6 rokov, čo sa vlaky na trati do Šiah obnovovali. Ešte tento rok v štúdii ŽSR stálo, že úsek Zvolen - Krupina má vysokú perspektívu a využiteľnosť a naopak Šahy - Čata s návrhom na prehodnotenie dopravy. Stal sa presný opak. Presne sa tu ukazuje neefektívnosť a bezzubosť krajov v objednávaní železničnej dopravy a nefunkčnosť tejto paródie na IDS. Železnice značne ubrali atraktivite spojenia. Vlaky mohli pokračovať až po Štúrovo (a zároveň štartovať už v BB - vytvorilo by sa spojenie juhu s krajským mestom), kde by sa vytvorili prestupy na EC. Teraz riskujete, že zostanete vysieť niekde v Čate na stanici pri drobnom meškaní. Spoje vôbec nenadväzovali na prípoje - ani autobusové sni vlakové - cesta do BB znamenala 20 minút prestoj vo Zvolene. Neexistujú žiadne prípoje na stanice (napr. Sása Pliešovce, ktorá je mimo obcí, bez chodníka), autobusové spoje sú súbežné s vlakmi. Navyše grafikon vôbec nereflektuje potreby cestujúcich. Posledný klinec boli samotné vlaky. Spočiatku klimatizovené a moderné jednotky 813.1 Mravec, potom už 812 s prípojákom a aktuálne už len 812 (navyše často v príšernom stave) Presne sa ukazuje nefunkčnosť IDS a neschopnosť integrácie vlakov. Osobne už neverím, že niečo vyjednajú. Doprava do tohto regiónu je už teraz slabá, a oslabenie sa len umocní. Kto ma bližšie info budem rad za doplnenie.

