Zastávka Zelená bude hneď za križovatkou so Slnečnou ul., tam kde je taká rovinka, čiže naozaj len kúsok povyše otočky na Internátnej. Z toho sa dá usudzovať, že ak raz niekedy v budúcnosti dôjde k predĺženiu MHD až hore na kopec, tak tieto spoje zrejme nebudú zachádzať do otočky na Internátnej, ale zastavia až hore na Zelenej (čo je aj pochopiteľné, lebo bez dodatočných stavebných úprav si neviem predstaviť ako by vozidlo z otočky zalomilo hore a takisto naspäť, ako by vozidlo zo Zelenej zalomilo do otočky).
A pokiaľ ide o prestávky na Internátnej, tak je to od prípadu k prípadu - niektoré vozidlá tam v poobednej špičke stoja len 3 minúty, niektoré 33 minút, iné až 63 minút, napr. :
vozidlo prichádzajúce o 13:28 má odchod o 14:01
vozidlo prichádzajúce o 13:58 má odchod o 15:01
vozidlo prichádzajúce o 14:28 má odchod o 14:31
vozidlo prichádzajúce o 14:58 má odchod o 16:01
vozidlo prichádzajúce o 15:28 má odchod o 15:31
V poobednej špičke sú na Internátnej hodinové prestávky. (Myslím, že niektoré vozy to tak majú aj v rannej). To znamená, že voz, ktorý prišiel o 13:58, ide až o 15:01. Voz, ktorý prišiel o 14:58, ide až o 16:01. To vykonávajú dva vozy. Spoje 13:31, 14:31 a 15:31 vykonáva tretí voz. Takže nejde o vytváranie dojmu inej reality.
Takto by to bol akurát tak nezmysel a nie zbytočné zastavovanie. Na to si akože kde prišiel?
Ak by mala byť zastávka Zelená len 100 m od otočky, tak by to znamenalo jej skutočne "skvelé" umiestnenie.
Inak pre zaujímavosť - ktorá väčšina spojov stojí hodinu na Internátnej?
Ja vidím štandardné príchody v špičke 28 58 a odchody 01 a 31, t. j. 33 minút, resp. v sedle príchod 48 odchod 11, t. j. 23 min; víkend príchod 49 odchod 29, t. j. 40 min. Tak je to treba napísať aj v prípade zovšeobecnenia aspoň trochu reálne, nie vytvárať dojem inej reality.
To ani srnky netušia,že kedy to budú posúvať. Všetky spoje nebudú dávať, maximálne len vybrané spoje,z dôvodu,že na Internátnej máva väčšina spojov hodinu pauzu a 26/2 máva prestoj od 8:30 do 13:30 na Internátnej. Zastávka Internátna točňa v opačnom smere nebude. Tým že zastávka Zelená bude len o cca 100m vyššie,tak je zbytočné zastavovať na Internátnej točni.
Vie sa aj cca kedy sa bude posúvať konečná ?
Keď vybrané spoje, z toho vyplýva, že asi nie všetky 26-ky a 7-ky však (7-ky ak vôbec) ?
Myslíš, že pribudne zastávka Internátna otočka aj v opačnom smere?
Kĺbovým vozidlám v prímestskej doprave sa dopravné podniky bránia ako čert svätenej vode takže toho sa určite nedožijeme. Čo sa týka státia na dlhých trasách to už kraj vôbec nezaujíma oni sa tešia ako majú využité spoje a pokiaľ sa do voza všetko vlezie je to z ich pohľadu ok... Treba sa sťažovat na kraj a IDS.
Možno na iných linkách, kde cestujúci nie sú namačkaní až ku predným dverám. Ono to nič nemení na preplnenosti tychto spojov a pasivite kraja toto nejak riešiť. Uznaj, že 14,5M sa dajú využiť aj tam, kde ich je potreba.
Doplním svoj komentár. Očakávam a dúfam v zmeny vo vozidlovom parku. Niektoré linky v BBSK si skutočne pýtajú kapacitnejšie vozidlá. Štandardné LE autobusy sa ukázali ako nepraktické na dlhších a vyťažených linkách. Spomeniem napr.BB-VK, Dudince-Ružomberok, BB-BŠ...Batožinu niet kam odložiť, jedine na miesto pre invalidný vozík/kočík, čím sa maže výhoda LE autobusu....Kraj tvrdí, že si zbiera údaje o počte cestujúcich. No prax vyzerá tak, že 10,8 alebo 12m vozidlo ide preplnené na jednej z týchto liniek, zatiaľ čo 14,5 vozí vzduch niekde na lazy prípadne sa točí medzi ZV a BB. Nebolo by vôbec od veci vybaviť vozidlá policami na batožinu a nasadzovať 14,5 tam, kam je treba. Prípadne pri najbližšej obnove vozového parku prehodnotiť dokúpenie možno aj kĺbových vozidiel. Osobne si myslím, že štatistika potrebu takýchto vozidiel aj ukáže. Vozidlo možno má kapacitu 100 ľudí (môj odhad), no z toho možno 50 je stojacich a stáť niekde hodinu a viac nie je zrovna komfortné.