Presne tak, doslovne sa tam píše (citácia): "Náklady na novú trať vyčíslil Andrassy na približne 2,4 milióna eur. Projekt zaplatia eurofondy, mesto má trať spolufinancovať piatimi percentami." ? Tak prečo by sa aj v BB nemohla potiahnuť Sásová z eurofondov pri 5% spolúčasti mesta..? To by snáď mestský rozpočet zvládol, alebo nie..? ? Chcelo by to hodiť reč s Gogoľom o tom a tými jeho "aktivistami či akýmsi poradným zborom", alebo ako sa nazývajú, keď sú takí zelení, tak majú šancu ukázať niečo.. ?
Nechápem ani ja, my sme vždy bol zvyknutí na "päťdesiatpäťku", teraz to má len bezduchý nadpis: Badín-Hronsek, "63", či "463" by sa tam patrilo dať (bez 601/4/) ?
Z diskusie "doprava v meste"
"Doprava Pršianska terasa
Dobrý deň pozerala som si zmenu platnú od 1.9. tu ste na naše stažnosti uviedli že posledný autobus k nám na terasu pôjde cca o tej šiestej a po 22 a keď som pozerala nový rozpis autobusov posledný spoj nám ide o 16-tej hodine. Ako to? Prečo nastala opäť táto zmena? Kopíruje sa opäť autobus na Horné Pršany.
ďakujem vopred za odpoveď
nespokojná občanka z pršianskej terasy"
Dovolím si neoficiálne zareagovať: MHD-čka č. 13 pôjde posledne o 16:24x (18:17a) vychádzajúc iba zo Sládkovičovej na Terasu http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!013_20110901&x=314573005845, ale Vy si pozrite aj cestovný poriadok prímestskej linky č. 601463 na Horné Pršany http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!463_20110901&x=629145805833 , ktorý bude kvázi MHD-čka (s tarifou MHD v meste, okrem Autobusovej stanice), odchody zo Sládkovičovej na Terasu (Horné Pršany) je: 17:13x 18:58x (aj doteraz existovali) + 22:37x. Autobus na Horné Pršany sa nekopíruje (rozdiely, okrem rána min. 30 minút), MHD-čka ide ako doplnok medzi ním (15:13x, 16:24xMHD, 17:13x...)
S tou linkou č. 13 sa to od júla (jej vzniku) javí tak, že je to kombinácia viacerých kompromisov a nutného riešenia nových situácií, zúžených na najnižšiu možnú mieru. DPM BB doteraz nemal "normálnu" autobusovú linku (okrem citybusov, hradených trolejbusov a kyvadlovky-nepravidelnej dopravy), od júla ide s novými trolejbusmi (vyradil staré a tých 19 autobusov, za ktoré ich "nahradil", chýbajú)-teraz musel riešiť kombináciu s VUC L 601463 dopravcu SAD Zvolen, odteraz s tarifou MHD (odstránenie súbehu, vyplnenie "dier", efektivita paradoxne znížením výkonov oproti zaniknutému CITYBUSU, zavedenie KLASICKÉHO MHD autobusu na Terasu, nová zastávka Mosadzná, vyhovenie požiadavkám občanov, častokrát podobnosť s diskutérmi), preklad so svojou čiastkovou a dojazdovou DRÁHOVOU trasou, absencia vozidiel (jedno 12M vozidlo na celú linku 13 /už to nie je citybusová dodávka/, ktoré je aj ako ich záloha).
Ja si myslím, že to na prvýkrát zvládli celkom dobre, z CITYBUS/PAL, na 12M BUS/PAL MHD (netrakcia)+PREKLADY popod TROLEJ dráhu/minimum prázdnych PREJAZDOV/VÝJAZD A DOJAZD z/do Vozovne ako býv. L 13 (minimum). Kdovie, ako by to bolo dopadlo, keby L 13 náhodou prebrala SAD Zvolen, či by nenechala len riedku L 601463...
Dolaïovania sa vždy nájdu a problém 3-13 je to najposlednejšie
Viem, že sa to porušovalo (pri hradení boli aj autobusové linky označené len jednociferne). Ja sa nechcem do tohto púšťať, to by mohli vysvetliť tí, čo do toho vidia...Ja som za odstránenie tohto dvojspoja (a ešte by sa prilepšilo Terasanom) približne rovnakými výkonmi s jedným dlhším prestojom navyše...
Ako uz bolo spomenute, otazka bola aky je RACIONALNY dovod na to aby to bolo oznacene 13. Pridavam sa k tomu ze by to mala byt trojka. Neverim, ze je to problem, kedze autobusy na trolejbusovych linkach jazdili/jazdia v Bratislave*, Kosiciach a pri vylukach prakticky asi v kazdom meste kde je trolejbusova doprava (vratane BB). Ak by to aj naozaj bol problem tak nech licenciu na linku 3 vyda aj mesto a tam budu busove spoje - ale nechce sa mi verit, ze toto je naozaj problem, lebo ak hej tak sa to brutalne porusuje.
Presne tvoj príklad s tou 4 by sa v BB nikdy nemohol stať, ako som uviedol-opačne, bola by to DVOJKA do Vozovne zachádzajúca cez Tesco hypermarket (s vloženou zachádzkovou zastávkou, kde končí skrátená odnož L 4, bolo to už aj v tomto smere), alebo by to bola ŠTVORKA ukončená v Tescu a naprázdno prejazd do Vozovne (tým sa tie dve linky líšia, ako sa zachovajú na Podháji, štvorka rovno k ZVT by nebola štvorkou ani náhodou a ešte s doplnkom do Vozovne ?).
Nejde tu o trasu linky (aj keď je rovnaká), ale o ne/trakciu, "ne/dráhovosť", AUTOBUS vs. TROLEJBUS-ová trasa, taký "záložák", náhradné vozidlo (za trolej) "3A, 3V", "x3"?, za to x si teraz dosaď "1", x3=13, ktoré sa dostáva/dokončieva "svoju" normálnu "netrakčnú" trasu ?
S tými trolejmi, čo si uviedol, tak 2 spoje linky č.2 (41 a 51) zachádzajú od Vozovne k Tescu hypermarket, čím ako keby z pohľadu od Podhája vychádzali z TESCA ako štvorka, ale pod číslom 2 ? http://www.dpmbb.eu/documents/DPMBB_002_110701.pdf
3 trolej, 13 bus (takto to bolo aj pri "hradení", nechalo sa to), mohol by ísť autobus s č.3 (nie 13) v dráhe trolejbusu č.3 (bolo by to v súlade s licenciou ).
Samozrejme, môže to byť mätúce pre cestujúcich, ale sú zvyknutí na toto číslovanie z obdobia spred 30.6., od Sládkovičovej je súbeh po Roos.nem. aj s odnožou z Terasy
Mne ide o to, preco ide pod cislom 13, ked ide presne v trase linky 3. Je to podobne, ako keby zatajuci trolejbus linky 4 isiel pod cislom 4 s tabulkou "do vozovne", co by fakticky bola linka 2.
Bolo to tak aj od júla (vtedy ešte spoj 14:27x išiel do Vozovne, od septembra na Terasu), zrejme kvôli eliminácii prázdneho prejazdu Vozovňa-Terasa/resp. opačne (takto len prvý ranný spoj naprázdno, ako do júna L 101 a takto asi skončí posledný spoj 16:28x z Mosadznej a víkendové napájače) sa autobusový spoj L 13 zakomponoval do dráhy trolejbusu L 3 v jeho preklade (ako keď hradil trolej), teda svoju "terasovú" obsluhu začína/končí až z Roos.nem. (týmito spojmi z/do Vozovne len naňu vyjde/dojazdí, ako keby sa nesmelo odbočiť zo/do smeru Podháj na Sládkovičovej pri zast. Pršianska cesta I. (resp. čo najmenej)/.
Ja by som ich vedel zmazať: spoj 4w+12c (aspoň v "c") viezť z Roos.nem. vo "w" dráhe ešte na terasu (8:07x), s tým, že by chodil ešte jeden spoj z Terasy o 8:25x do Roos.nem. (medzi 7:21x a 9:35x ako v minulosti L 32 na Tajovského na vyučovanie začínajúce druhou hodinou na 8:50-9:00) a tam by prestojil na výkon spoja 14 o 10:22x. Ale to nezávisí odo mňa. Toľko úvaha...
Dávam do pozornosti:
- nový ranný spoj na linke č. 34 o 3:47x zo Železničnej stanice a späť z Podlavíc o 4:03x (v júli sa objavila v médiách požiadavka na takýto spoj, no mesto to odôvodnilo nedostatkom financií)
- korekcia chronometráže v úseku Starohorská-Karpatská na 5 minút rovnako pre linky 24,25,27. Konečne!