Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fragma #45468:
Tak uz len TRI roky? Nie sest ako kedysi, ani styri ako v medzinarodnej zeleznicnej doprave, ale tri?
Nemecká má už hluku dosť
http://bystrica.sme.sk/c/6072548/nemecka-ma-uz-hluku-dost.html
hlavne keď: Z cesty I/66 sa má stať slovenská Route 66
http://bystrica.sme.sk/c/6071746/z-cesty-i66-sa-ma-stat-slovenska-route-66.html

Z dnešného zasadnutia mestských poslancov:
Igor Kašper žiada príslušný úrad o riešenie vážnej situácie na ceste od Sládkovičovej ulice na Pršiansku terasu, kde sa už podľa neho pomaly pripravuje aj petícia občanov. “Neexistujú tam chodníky, žiadne verejné osvetlenie, je to tam naozaj veľmi zlé. V tejto lokalite sa navyše stále rozširuje výstavba,” povedal Kašper.

Pozemky na Pršianskej terase sa predávajú pomaly
http://www.bystrica24.sk/clanky?extend.112950_Pozemky-na-Prsianskej-terase-sa-predavaju-pomaly

Z dnešného MY: Radosť z neobvyklej in-line dráhy (shell- R1 za starú cementáreň) bola zrejme dočasná - už je tam presmerovaná doprava na/z Brezno ?
Reply on: BB-Schuhu #45476:
To isté v smere do Rakytoviec/Badína okolo 15:32/33a z Radvane. Tu treba povedať, že sa predčasom zoptimalizovali spoje v poobednej špičke do Badína (aby nechodili každých 15-20 min., to som za), čím sa z Uhliska posunul odchod z 15:10 na 15:20 (a jeden spoj medzi 15 a 16h. sa zrušil, to je ten naspäť okolo 16:30x pri ZVT), no práveže "á"-čkový priebeh 601455 mohli nechať tak, alebo ho hodiť presne do stredu 15:05a (teraz je rozvrstvenie 1:45-1:15, bolo by 1:30-1:30, príchod predchádzajúceho spoja 14:53a, snáď nemá nejakú povinnú prestávku 27 min.), aby jednak išiel aspoň 15 min. pred L 21 a hlavne, aby prišiel do Rakytoviec 15:28a, keď sa futbal začína o 15:30 (tými dvomi prichádzajú ľudia na 12.-15. minútu). A tu som otvoril ďalšiu tému. Zlé spojenie cez víkend, tým pádom málo využité, na štadión MFK (MESTSKÝ futbalový klub) Banská Bystrica (Rakytovce), Mesto by si malo zabezpečiť lepšie dopravu, keď už figuruje aj v "hlavičke" klubu (hlavne kvôli fondom ?) a nie voziť vzduch do Rakytoviec, keď to netreba... Pripomínam hracie časy 1x10.30h. (netradične-v minulosti pravidelná výnimka), 1x14, 1x14.30, 1-2x15, 3x15.30, 2x16, 3x16.30, 3x17, príchod 5-15 min. pred a odchod 2 h. po začiatku.
Reply on: Petik #45474:
O čo všetko by prišla Šalková ? Osamostatnenie má svoje nevýhody. Pripojenie Nemiec - to by mohli dokopať aj Kynceľovú, aby neostala taká enkláva obklopená Mestom, kde by nebodaj nezastavila MHD ?
Reply on: fragma #45473:
jeden konkrétny príklad súbehu. Linka č. 601455 z Badína (odchod o 15:55) jazdí v tesnom súbehu s linkou č. 21 (odchod o 16:03a z Rakytoviec).
Reply on: fragma #45473:

Tak tak, ty si to zhlbil, lepsie objasnil a dotvoril aj za mna, dal by som aj usmiateho smajla, len neviem ci sa mam smiat alebo plakat...
Reply on: Zuzka 9 #45465:
Neviem preco by to bolo nefer. Keby sa Nemce neodtrhli od mesta, mali by mestsku tarifu.
MHD dotuje mesto z dani svojich obcanov (z coho vyplyva, ze si moze aj urcovat tarifu). Nie je dovod, aby ju dotovalo aj inym obciam.
Ak chcete mat mestsku tarifu, vyhlaste si referendum na pripojenie k mestu.
Je to naozaj zaujímavé 16:13x a 16:53x súbeh Vozovňa-Národná, 40 min. na stanicu nič, iba L 21 16:21x /stále 32 min po NSL nič/, len prekladová L 4 z vedľajšej zastávky Podháj 16:34x. O súbehoch L 21+601455 vrátane víkendu nehovoriac. V minulosti sa zrušil menej využívaný spoj L 601455 okolo 16:30x, troleje už chodia pomaly v takej istej frekvencii. Potlačovanie trolejov pod dráhou na úkor autobusov, nekoordinácia MHD s PAL s tarifou MHD /Národná-Vozovňa-Rakytovce/, nemám slov ani ja už dlhšie ?
Zdravim, je urcite zaujimave si vsimnut ako chodia po 16tej hodine zo zastavky Sladkovicova ZVT na smer mesto spoje linky 2 a primestskej badinskej linky s koncovkou 55....ludia v Radvani somrali, ze tie busy chodia tesne za sebou a potom do mesta dlho nic, tak im zrejme nasi dopravcovia vyhoveli a nedali ich tesne za sebou ale rovno uplne naraz 🙂...ja uz nemam slov na toto 🙂
Čo tu ešte neodznelo ohľadom zmeny PAL č. 601463 na Horné Pršany (mimo tarify MHD), všimol som si, že od 1.9.2011 nastala aj úprava tarifnej vzdialenosti VUC (tie km v stĺpci) medzi zast. Štadlerovo nábrežie a Krajský úrad/vtedy len Námestie Ľudovíta Štúra z 0 km na +2 km, vzdialenosť AS-Sládkovičova bola predtým len 2 km (evidentne to bolo viac), teraz je 4 km (stále najnižšia tarifná vzdialenosť), teda AS-HP je 10 km, nie 8 km.
Podľa týchto dvoch rozdielnych CP
http://web.sadzv.sk/pages/cest_pal/pal_bb_10/pdf/601463.pdf (z roku 2009)
http://web.sadzv.sk/pages/cest_pal/pal_bb_11/pdf/601463.pdf (od 1.9.2011, inak pri AS chýba km 0, čo sa začalo číslovať podľa krajných spojov ?)
by potom mala nastať aj čiastková úprava cestovného VUC (posun nahor o jednu tarifu PAL), teda napr. cestujúci z terasy na AS nezaplatí najnižšiu "tarifu", ako radvančan (pred zmenami som to tak prezentoval, keďže to tak bolo, z Medenej na AS iba 4 km). Pozrime sa teda bližšie na cestovanie z/do VUC zastávok:

AS-Pršianska cesta I.(5 km) /škoda, keby bolo 4 km, ako Sládkovičova, využíval by som túto zastávku častejšie pri ceste na AS/-Pršianska terasa Medená (6 km) a Mosadzná (7 km) - toto je teraz už vo vyššej tarifnej vzdialenosti 5-7 km.

Zdražel aj úsek AS(Štef.nábr.-Národná 0 km) - Farma (8 km) /a že prečo nie tarifa MHD, chcú to mať vyššie!/, ktorý ostal zhodný s Pršanmi (10 km), tretia tarifa 8-10 km.

Na Horné Pršany to vychádza vyššie iba zo zast. Štadlerovo nábr., spojí sa to z východiskami AS, Štef.n., Národná+Štadlerovo nábr. do tarify 8-10 km (vtedy 7 km).

Ostatné relácie sa nemenia ?
Most z vagóna vo Vígľaši chátra
Unikátny most z vagóna je zničený, chodí sa po ňom na vlastné nebezpečenstvo. Nikomu nepatrí.
http://zvolen.sme.sk/c/6070762/most-z-vagona-vo-viglasi-chatra.html
Aktualizácia linky EURO-CRV Tatry, s.r.o. 706504 Poprad, Dom kultúry - Banská Bystrica - Bratislava a späť od 29.9.2011: http://portal.cp.sk/Data/L706504_110929_33030.pdf
http://www.eurocrv.sk/download/cp-706504-ba-pp.pdf

-zmena znamienka z PP do BA z "g" na (4)(7), štvrtok, nedeľa
-zmena znamienka z BA do PP z "b" na (1)(5), pondelok, piatok, posun odchodu z Banskej Bystrice cez Donovaly do Popradu zo 14:30b na 14:25(1)(5), nestojí na St.Horách, v Lipt.Osade,
-oba spoje neobsluhujú Svit, naopak Tatranskú Štrbu po novom áno
-FALTOUR ide podobne v relácii NR-PP cez Čertovicu v "b"

-autobusy z oboch smerov v pracovné dni tu v Banskej Bystrici mali polhodinovú prestávku medzi 14:00-14:30, tomuto obojsmernému stretu je koniec, jedno vozidlo pôjde v iné dni hore, v iné dole...
-z minulosti si pamätám katastrofálne vozidlo na tejto linke...
Reply on: Zuzka 9 #45465:
http://web.sadzv.sk/pages/cenniky/PAL/Cennik_pal_08_1.htm

http://www.vucbb.sk/portal/sites/default/files/bbsk/dokumenty/2011/tarifne-podmienky-primestskej-autobusovej-dopravy/tarifne-podmienky-bbsk-1-9-2011.pdf

"Banskobystrický samosprávny kraj určuje týmito tarifnými podmienkami nasledovné maximálne ceny v prímestskej pravidelnej autobusovej doprave vykonávanej na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme uzatvorenej medzi Banskobystrickým samosprávnym krajom a dopravcami, ktorí vykonávajú pravidelnú prímestskú autobusovú dopravu na území Banskobystrického samosprávneho kraja."

"5. Za jednosmerné osobitné cestovné II. sa prepravujú:
-dieťa do 3 rokov veku vrátane detského kočíka za každých aj začatých 25 km"/0.05€

"Bezplatne sa prepravujú:
-detský kočík (iba) držiteľa ŤZP, ŤZP-S,..."

O sprievodcovi kočíka (nieto ešte v babyvaku) sa nič nepíše, zrejme platíte plnú, obyčajnú sumu cestovného, podľa tarifných vzdialeností zvolenej zastávky.

Keď dieťa dovŕši 3 roky, platí zľavnené (polovičné) cestovné (v MHD od 6 rokov) ako 25 ročný vysokoškolák...
Reply on: draxter #45463:
k tomu OT: veru aj mne sa tie lučenecké C744 páčia. Inak ja som videl na linke z Molady nB do KE exbystrickú C744, a to KE-431BZ (BC 93-29).
Reply on: Zuzka 9 #45465:
o sadzbach rozhoduje objednavatel dopravy, pretoje zbytocne tu plakat na nespravnom hrobe... opytaj sa svojho zupana
Dobrý deň, chcem sa opýtať, či sa na prímestkých linkách platí, keď idem s kočíkom a koľko, lebo doteraz som chodila MHD, ale sťahujeme sa do Nemiec, tam donedávna jazdila MHD 53, ale zmenilo sa to na prímeskú linku, som na materskej dovolenke a často chodím s dieťaťom do mesta k lekárovi na nákup... a ak mám platiť pri každej ceste tak to mi príde nefér, že na MHD sa neplatí a týchto autobusoch áno! prečo je to tak a aké sú tam sadzby?dakujem ❓
Reply on: BB-Schuhu #45462:
veru tak, včera som to tak videl.

Trochu OT: videl som vo štvrtok o 08:23 vychádzať z Vidinej pri LC Karosu C744 smer Lovinobaňa, jediný kĺb lučeneckej prevádzky. Je to podľa mňa jedna z najkrajších GO, ten voz vyzerá akoby zišiel z výrobnej linky. To isté možno povedať i o rimavskosobotskej C744.
Reply on: kallokallo1 #45460:
No dobre teda, lebo sa mi dostali rôzne informácie.
A linka č. 42 zrejme premáva už po R1? V takom prípade ale asi neobsluhuje Cementáreň... ?
Hodím sem niečo zo železnice, ale nezbite ma. ?
Rezort dopravy navrhuje zmeniť nevyužité železničné trasy na cyklotrasy http://novohrad.sme.sk/c/6064538/rezort-dopravy-navrhuje-zmenit-nevyuzite-zeleznicne-trasy-na-cyklotrasy.html

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.