Reply on: TB94 #2762:
Dnes ak si dobre pamätám jazdila na L67 #302 a na zastávkových paneloch o linke ani zmienka, ani len offline čas. To isté sa mi nedávno prihodilo s L50, zobrazovalo len posledný spoj zo stanice na Maticu, ktorý robí už denná služba. Veľmi zlý pocit pre cestujúceho, či váš spoj naozaj pôjde, keď sa nadránom ponáhľate na vlak.
TB94
Problémom žilinskej MHD nie je nedostatočná kapacita (v podstate sa ňou na nenosných linkách až plytvá), ale nedostatočné zosúladenie liniek, dá sa to zjednodušiť aj tak že horšie ako to je teraz už sa to navrhnúť ani nedalo, takže je čo zlepšovať, mali by sa na to riadne pozrieť (komplexne) a nájsť lepšie riešenie, máme tu paradox že zatiaľ čo z pohľadu dopravcu je všetko dokonalé, tak z pohľadu cestujúcich v niektorých lokalitách štvrť života strávia čakaním na spoje (aj pri prestupoch).
Ešte doplním, že v budúcnosti po dobudovaní skratky na Veľkej okružnej má L7 vynechávať zastávku Polícia. Ale tu by som videl priestor na jeden veľký benefit, a to keby z Hálkovej odbočila ku AUP a Nemocnici a potom sa vrátila na pôvodnú trasu od Mostnej, v podstate by sa len ušetrený čas presunul inde a došlo by k rýchlejšiemu priamemu spojeniu HA s nemocnicou a tiež Hlinám by sa zlepšila ponuka spojov s týmito dvomi zastávkami ak by premávali v preklade s L5.
Ak sa podarí nahradiť SORky v ďalších rokoch parciálmi a v budúcom desaťročí aj zbytok (čas beží, onedlho budú aj tie nové Solarisy v polovici životnosti) tak by to nemal byť problém.
Hlavne treba do ďalších rokov rozmýšľať tak že trolejové vedenie nemôže byť pri navrhovaní/úpravách trás liniek limitujúcim faktorom, to bola minulosť ale nemala by byť budúcnosť.
Napr. ČB budú mať drvivú väčšinu vozov čoskoro s batériami, takže aj u nás by to malo priniesť obrovské výhody neskôr ak by sa niečo podobné podarilo, keďže tu vozy nie sú fixované na linky ale robia prejazdy.
https://zdopravy.cz/kral-slechtic-i-zpevacka-nove-budejovicke-trolejbusy-dostaly-jmena-dopravce-prevzal-prvnich-14-242121/