115ka bola lepšia, otvárali sa všetky okrem predných
Len predný označovač (starý typ) je nefunkčný, takže v prípade nasadenia namiesto trolejbusu na denné linky je riziko pokuty, lebo nie každý si všimne že po priložení karty to krátko (ne)pípne, pri papierových lístkoch si to všimne dúfam každý lebo nevytlačí kód. Ak sa nedá/neoplatí opraviť ho, najlepšie by bolo dať ho radšej dole, lebo naozaj niektorým cestujúcim dáva falošný pocit že necestujú načierno.
Moje ďalšie amatérske postrehy: neviem ako medzi ŽS-VL, ale medzi VL-HA by úplne stačili sóla (aspoň do 17-18:00), lebo cestujúcich bolo veľmi málo (naozaj škoda nafty), prázdna 117ka do kopca na ŽU ledva vytiahla (to nebolo asi ani 20kou, som mal pocit že sledujem natrieskaný trolejbus s pomocným naftovým agregátom), oproti tomu Karosy sú rakety (premávali 114+115).
+ úplne škoda že zastávka ŽU neexistovala aspoň na znamenie (namiesto nepremávajúcej L67), by sa mi 2x hodila vrámci výletu na čerstvý vzduch a následnom odprataní domov
Ak si niekto myslí že by to bola prípadná strata času, tak boli zastávky dokonca na Hlinách s nulovým nástupom/výstupom ale stáť chvíľku sa muselo kvôli dodržaniu grafikonu.
30 minútový interval úplne komfortný, ani málo, ani veľa, aj vzhľadom na nízky počet cestujúcich.
Ale celkovo prevádzka dosť v norme, okrem pár zmätených cestujúcich, napr. jeden ujo si myslel že ide v L6 (veď kĺbové vozidlo), ale to je tak keď niekto využíva MHD ''raz za rok'' a nečíta oznamy na nete či zastávkach ako sa sám priznal, aspoň sa viac povozil kým sa dostal do cieľa ...
Na hájických linkách je po novom cez špičku až 13 trolejbusov (z toho 5 krátkych). Čo sa týka rannej špičky, v niektorých časoch došlo k zmene v dĺžkach vozidiel. Napr. spoj L7 s odchodom z Hájika o 6:15 vykonáva krátke vozidlo.
Inak je to aj po siedmej hodine, kedy pôvodný stav:
L16 7:05 kĺb
L6 7:10 kĺb
L7 7:15 kĺb+sólo
L6 7:20 kĺb
L16 7:25 sólo
bol zmenený nasledovne:
L16 7:05 sólo
L6 7:10 kĺb
L7 o 7:15 - kĺb+kĺb
L16 7:20 sólo
L6 7:25 kĺb
Napriek nárastu počtu vozidiel došlo v niektorých časoch paradoxne k poklesu ponúkanej kapacity.
V dopoludňajších hodinách sú krátkym vozidlom vykonávané aj niektoré spoje na L6.
už je popoludnie a stále len dva krátke TB na L3 ... to už asi trénujú ako to bude vyzerať počas nekonečných výluk vrámci modernizácie celej infraštruktúry.
Vitaj po dlhšom čase.
Vieme aspoň že je v pláne zmena tarify na viac prestupnú, budúci rok.
Dovtedy - v prípade závažných udalostí typu nefunkčná meniareň by mohlo byť automaticky cestovné zdarma na tých niekoľko hodín, pre dotknuté linky (dosť že cestujúci netušia čo a prečo sa deje), aby niekto na nechcenom prestupe neprerobil.
Smutné je tiež, že síce o preferencii na križovatkách sa písalo hneď všade, ale o tom poslednom dlhom výpadku meniarne je aspoň zmienka v žilinských médiách s vysvetlením situácie?
Oficiálnu stránku dpmž nerátam, lebo to tam bolo len dočasne a aj tak ju väčšina cestujúcich nenavštevuje.
V budúcnosti majú všetko vyriešiť informačné panely na desiatkach zastávok.
Kým to však bude realita ešte nejaký čas ubehne a mám obavy či to bude dostatočné.
Lebo niekedy majú problém sa zorientovať aj neobyčajní cestujúci, ak niečo zlyhá.