Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ohľadom nezobrazovanie L67 v aplikácií a na paneloch som písal týždeň dozadu na dispečing. Odpísali, že to opravia, ale akosi problém stále pretrváva.
Reply on: TB94 #2762:
Dnes ak si dobre pamätám jazdila na L67 #302 a na zastávkových paneloch o linke ani zmienka, ani len offline čas. To isté sa mi nedávno prihodilo s L50, zobrazovalo len posledný spoj zo stanice na Maticu, ktorý robí už denná služba. Veľmi zlý pocit pre cestujúceho, či váš spoj naozaj pôjde, keď sa nadránom ponáhľate na vlak.
Reply on: TB94 #2769:
Bola to #301, fotky sú v dopravnom servise na Facebooku. Trolejbusy aj individuálna doprava potom jazdili cez protismer, doprava bola regulovaná. #301 po viac ako hodine odtiahla Tatra.

V podobnom čase bola hodinu odstavená aj #352 na Rajeckej a neskôr sa už v premávke neobjavila.
Dnes ráno na zastávkových paneloch bežal oznam že pri Auparku smer Spanyolova je pokazený trolejbus ktorý blokuje dopravu, pozrel som narýchlo online a niektoré vozy L1 + L5 šli zrejme okolo stanice a L3 cez Hliny, pri L16 netuším ako dopadli tie posledné spoje. Okolo pol deviatej už spoje premávali normálne, takže sa to muselo stať okolo ôsmej, možno aj skôr, upresnite ak viete niekto.
Žilinak má teraz starosti s petíciou, tam som zmienku o tomto nenašiel a stránka dpmž už takéto situácie tiež nerieši keď sú tie tabule pri zastávkach a aj virtuálne na mybus.dpmz.sk, takže prakticky niet sa to ako spätne dozvedieť, len čisto náhodne v reálnom čase.
Reply on: Mongolec #2767:
Áno, má to význam.
Reply on: TB94 #2766:
Trochu rozviniem tému trolejbusov s baterkami. Ak sa už budú nakupovať iba také (čo mala byť dávno samozrejmosť), tak je na mieste otázka: Má ešte význam budovať nákladnú trolejbusovú trať z Kvačalovej na Hájik? Podľa mňa nie. Chápem, že sa už do toho investovali prostriedky na projekt či vysporiadanie pozemkov...
Samozrejme že by to bolo lepšie, to by mala byť úplná samozrejmosť a nechápem ako pri každom navrhovaní mohli vždy vzniknúť také nezmysly aké tu máme. V iných mestách majú linky aj polhodinový interval, ale ak idú 2 či 3 jedným smerom tak zvyknú byť pekne preložené, a nie ako tu, akoby mal každú linku na starosti iný dopravca snažiac sa robiť tým ostatným konkurenciu. Nie je podstatné koľko spojov jedným smerom za hodinu prejde, aj keby to bolo 10 ale bude tam nejaká čo i len 10 minútová diera už to je znakom že je to navrhnuté zle.
Problémom žilinskej MHD nie je nedostatočná kapacita (v podstate sa ňou na nenosných linkách až plytvá), ale nedostatočné zosúladenie liniek, dá sa to zjednodušiť aj tak že horšie ako to je teraz už sa to navrhnúť ani nedalo, takže je čo zlepšovať, mali by sa na to riadne pozrieť (komplexne) a nájsť lepšie riešenie, máme tu paradox že zatiaľ čo z pohľadu dopravcu je všetko dokonalé, tak z pohľadu cestujúcich v niektorých lokalitách štvrť života strávia čakaním na spoje (aj pri prestupoch).

Ešte doplním, že v budúcnosti po dobudovaní skratky na Veľkej okružnej má L7 vynechávať zastávku Polícia. Ale tu by som videl priestor na jeden veľký benefit, a to keby z Hálkovej odbočila ku AUP a Nemocnici a potom sa vrátila na pôvodnú trasu od Mostnej, v podstate by sa len ušetrený čas presunul inde a došlo by k rýchlejšiemu priamemu spojeniu HA s nemocnicou a tiež Hlinám by sa zlepšila ponuka spojov s týmito dvomi zastávkami ak by premávali v preklade s L5.
Ak sa podarí nahradiť SORky v ďalších rokoch parciálmi a v budúcom desaťročí aj zbytok (čas beží, onedlho budú aj tie nové Solarisy v polovici životnosti) tak by to nemal byť problém.
Hlavne treba do ďalších rokov rozmýšľať tak že trolejové vedenie nemôže byť pri navrhovaní/úpravách trás liniek limitujúcim faktorom, to bola minulosť ale nemala by byť budúcnosť.

Napr. ČB budú mať drvivú väčšinu vozov čoskoro s batériami, takže aj u nás by to malo priniesť obrovské výhody neskôr ak by sa niečo podobné podarilo, keďže tu vozy nie sú fixované na linky ale robia prejazdy.
https://zdopravy.cz/kral-slechtic-i-zpevacka-nove-budejovicke-trolejbusy-dostaly-jmena-dopravce-prevzal-prvnich-14-242121/
Reply on: TB94 #2763:
Rozmýšľam, či by nebolo lepšie, keby mala L5 v špičkách školských dní interval až 30 minút, ale zároveň by boli odchody dokonalo preložené s ďalšími linkami na spoločných úsekoch. 5+20 z Hlín, 5+1 od AUPARKu a Vlčiniec, 5+6+20 od nemocnice a 5+6 z Vlčiniec.
Reply on: TB94 #2762:
Keby aj nebolo vozidlo online, tak tabuľa ukáže aspoň offline čas. Ale nie je tam ani to.
Reply on: Mongolec #2755:
V DPMŽ sú na posily špecialisti, napr.
L3 posiluje L6 po troch minútach od Nemocnice cez ŽS po Políciu (pracovné dni dopoludnia, teda preklad 3/12 min.)
L7 posiluje L4 po minúte od Polície po VL-Fatranskú (popoludní)
L7 posiluje L14 po dvoch minútach od VL-Fatranskej po Políciu (popoludní)
L1 posiluje L14 po dvoch minútach od Predmestskej po VL-Matice S. (popoludní)
L1 posiluje L4 po troch minútach od VL-Matice S. po Predmestskú (popoludní)
L1 posiluje L5 od VL-Matice S. na Veľkú okružnú-AUP. v rovnakom čase (13:12 + 14:12 + 15:12 + 16:12)
Reply on: Mongolec #2760:
Neviem či sa problém netýka špeciálne vozu #301, počas pracovných dní nie je s ním problém, len cez víkend a teraz #302 jazdí na L5 a je viditeľný.

Žilinský Karosák

Reply on: Mongolec #2760:
Ja som už stihol aj zabudnúť, že od apríla bude jazdiť ináč😂
Od apríla platí, ako každý rok, na L67 tzv. letný režim. A už druhý víkend sa táto linka nezobrazuje na zastávkových tabuliach ani v online odchodoch v oficiálnej aplikácii.
To, že sa táto linka už dlhé roky nesprávne zobrazuje striedavo v rôznych aplikáciách či weboch tretích strán som si zvykol. No oficiálny zdroj by to mal mať v poriadku.
Reply on: Žilinský Karosák #2758:
#121 robieva ten poobedný školský spoj.

Žilinský Karosák

#121 na L22 a #117 na L20! 😳
Reply on: Mongolec #2755:
Dnes bola posila aj na L14 v podobe elektrobusu.
Počas uplynulých mesiacov sa začali kapacitne posilňovať spoje trolejbusových liniek v čase vybraných športových podujatí. Napríklad aj dnes, keď sa hral hokej, boli už od rána na L3 nasadené vo zvýšenej miere kĺbové trolejbusy. Po skončení zápasu však najbližší spoj L3 vychádzalo vykonať krátkemu vozidlu (dlhé už boli na L5), a tak bol nasadený posilový autobus #29.
Samé zaujímavosti, bizarnosti..
Ja som mal 1. apríl, keď po nás prišiel do práce #115
Na Štefánikovom námestí sme prestupovali do krátkeho SORu

Žilinský Karosák

#259 dnes v uliciach - jazdí Autoškolu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.