Reply on: Thom #23520:
Na tému električky v Žiline som robil v dávnejších dobách diplomovku. Pre Žilinu ako mesto samotné, to nie je vhodný systém. Ale pokiaľ by sa uvažovalo o regionálnej električke t.j. radiály aj do okolia mimo Za napr dvojkoľajná elejtrifikovaná trať Rajec. No z psychologického hľadiska by celý systém musel vyzerať ako mestská električka a nie bežný ťažký vlak. Ďalšie trate sa uvažovali aj do Terchovej s predĺžením do Vrátnej, Bytče (ale nie paralelne s existujúcou železničnou traťou) a do KN. Každý koncový bod trate je centrom kde nebude chodit prazdna elektricka. Napr. Rajec ma kupele, Terchova je vychodiskovym bodom pre turistiku, KnM je priemysel a práca. Atd. Ale pre toto vsetko by musela mat zilina aj tak min. 100k+ obyvatelov a rozmyslat na progresivnejsim uzemnym planom a inym funkcnym vyuzitim priemyswlnych ploch ktore su uz v dnesnej dobe v sirsom centre mesta ako napr medzi ulicou 1.maja a hypertescom a severna cast medzi rajcankou a starym cintorinom a zaroven zaclenit Vah ako jeden z najdolezitejsich urbanistickych prvkov mesta a nie sa mu otacat chrbtom. Potom by bolo aj trasovanie elektriciek zaujimavejsie a s racionalnejsou obsluznostou uzemia
TB94
--------------------------------------------------
L7 = --/17 min. (cez HL+SO)
L4 = 19/21 min. (cez HL+SO)
L14 = 17/20 min. (okolo ŽS)
L6 = 19/-- min. (okolo ŽS+NE)
odchody cez pracovné dni dopoludnia:
--------------------------------------------------
L7 = :28 (cez HL+SO)
L4 = :17 :37 :57 (cez HL+SO)
L14 = :21 :41 :01 (okolo ŽS)
L6 = :23 :53 (okolo ŽS+NE)
Ja by som to tou štvorkou či aj sedmičkou za určitých okolností ''riskol'' radšej ako čakať o niečo dlhšie na L6/14 pri tých 18 a 20 min. dierach a ak by šla náhodou jednotka bola by to výhra (len by najskôr musela dopoludnia jazdiť, prvý spoj ide 12:23 po vyše 4-hodinovej prestávke).