Ťažko povedať čo pod tým bodom myslia. Ak je monopol výhradné zabezpečovanie všetkých výkonov v rámci MHD jedným dopravcom, tak potom ani v Prahe, Viedni... (všade, kde majú IDS) nie je doprava monopolizovaná. V tomto smere by to mohlo byť len plusom.
Vo svojom programe majú v oblasti dopravy v bode 47: „Chceme, aby verejná hromadná doprava v Žiline nebola monopolizovaná“.
Ako ich to vobec mohlo napadnut? Preco to nenapadlo nikoho v ziadnom inom meste (okrem Bystrice)? Nemaju oni nahodou nieco proti tomu, ako je MHD organizovana?
Netrasieme sa, ale sme s niektorými výrokmi znepokojený. Občiansky aktivisti Za krajšiu Žilinu, ktorí boli na spoločnej kandidátke SDKÚ-DS, OKS, získali až 12 poslancov z 18-tich a spolu majú prevahu 31 člennom MsZ. Vo svojom programe majú v oblasti dopravy v bode 47: „Chceme, aby verejná hromadná doprava v Žiline nebola monopolizovaná“.
Teda poslanci MsZ v Žiline, ktorí si majú chrániť vlastný DP ako oko v hlave, navrhujú aby na území mesta bola vytvorená konkurencia voči vlastnému DPMŽ v oblasti MHD !!! Úsudok nech si spraví každý sám.
Jednotlivé vyhlásenia mám už odložené a nechcem sa už k tomu vracať. Ani v minulosti a ani teraz tu nechceme, aby sa to tu stalo politické fórum, hoci v oblasti dopravy sa asi tomu nevyhneme. Komunálna politika je úzko spätá aj s dopravou a počkajme si do budúcnosti ako sa bude vyvíjať. Teraz nás čaká prvá skúška: rozpočet mesta a dotácie do MHD.
Pravdepodobne by sa malo v číslovaní pokračovať ďalej, lebo látanie dier po vyradených autobusoch robí ťažkosti ekonómom pri sledovaní nákladovosti vozidiel. Uvidíme ako sa vo vedení napokon rozhodnú. Mne osobne napr. nové #07 akosi nesedí, lebo vozidlo bolo vytrhnuté z ucelenej dodávky autobusov.
Jednoduchá odpoveď, do šrotu. Autobus mal zlomený rám a nebolo ekonomické ho opravovať. Okrem toho v júni prišli tri nové kĺbové autobusy a v decembri sa očakávajú ešte ďalšie dva.
Vážení, však sa už toľko netraste. Ani nový primátor si netrúfne len tak okresať rozpočet DP a pokiaľ je tam Juraj, tak akiste trolejbusy dokáže obhájiť pred akoukoľvek politickou garnitúrou.
Nové elektronické informačné tabule DPMŽ, ojedinelý projekt v MHD na Slovensku, sú postupne montované na zastávkach centrálneho mestského okruhu. Už sú umiesťované v primeranej výške, aby boli dobre čitateľné pre cestujúcu verejnosť. Navyše elektronické informačné tabule sú už zabudované na pevnom podkladovom ráme s textovým označením „Príchody liniek MHD“ a ďalšie označenie liniek „Č – SMER – ČAS“. Upevnenie informačnej tabule v novom ráme je pevnejšie, estetickejšie a opticky tabuľu zväčšuje. Pre porovnanie si môžete pozrieť elektronickú informačnú tabuľu na zastávke Železničná stanica po úprave
A máme tu už za sebou krásny a okrúhly 10.000 príspevok na žilinskej stránke iMHD.
Dnes o 10.h bola prezentácia turistických autobusov spoločnosti Irisbus Iveco, ktoré budú ponúkané v r. 2007. Stretnutie účastníkov bolo na Košickej, odkiaľ boli prevezení na odbornú prezentáciu. Z iMHD sme sa prišli pozrieť do vozovne Valec a ja. Po ich odchode sme mali zabezpečenú odbornú prehliadku areálu a opravárenskej haly autobusov. Novinky z prezentácie Karosy a.s. nám určite povie neskoršie Juraj.
Ako som už spomínal Karosa B 741 je už vyradená, Karosa B 732 #96 po nehode na Kamennej sa už opravuje, na Karose B 732 #99 prebieha GO a trolejbus Škoda 14Tr #220 na ktorom sa tiež vykonáva GO, už začali oplechovávať. Na "nebezpečnom" mieste v rohu areálu, mimo svojich parkovacích miest, sú odstavené Karosy #95 a #44.