Reply on: Pišta #5568:
Tvoja logika sa mi predsa len zda normalnejsia ako Papyrova. Skusme to prepocitat presne. Za polroka sa predalo 537 000 korunovych listkov. A kedze predpokladame, ze postihnuti si s nimi netapetuju WC, tak ich aj prevozili. Za rok to je 1 074 000 jazd. Ak sa do voza zmesti cca 100 ludi, je to 10 740 plnych autobusov za rok. Takze keby sa nevozili, NEOSTALI by ziadne miesta prazdne, ale rocne by sa nemuselo vypravit 10 740 spojov, co pri priemernej 4km prepravnej vzdialenosti by bolo usetrenych cca 43 000 vozokilometrov, co je v podstate rocny vykon jedneho vozidla vratane jeho nakupu /odpisov/, nafty, miezd vodicov atd. Ale vsak to je asi nic. Asi by bol dopravny podnik taky blby, ze by tych 10 740 spojov vypravoval prazdnych a aby sa mal aspon kto vozit, vozil by nie za korunu, ale zadarmo... Moj Boze...Urcite nesuhlasim s opacne extremnou logikou, ze ked sa na kazdeho cestujuceho viac alebo menej doplaca a kazdy cestujuci vlastne vyraba "stratu", ze by sme mali najlepsie zrusit cestujucich. To nie. Ale niekde musi byt ta hranica. A cestovanie 16x denne za korunu je velmi hlboko pod touto hranicou.
Jakub
SSC hľadá zhotoviteľa diaľničného privádzača Žilina-Strážov
Slovenská správa ciest (SSC) vyhlásila verejnú súťaž na zhotoviteľa diaľničného privádzača Žilina - Strážov. Stavebné práce na 2,59-kilometrovom úseku by mal víťaz súťaže začať v decembri tohto roka a stavba by mala byť hotová v novembri 2007. Podľa vládou odobreného programu Cestná infraštruktúra pre rok 2005 by mali náklady na túto stavbu dosiahnuť približne 590 mil. Sk.
Záujemcovia môžu súťažné podklady získať do 10. októbra tohto roka a do 28. októbra môžu predkladať svoje ponuky. Kritériami na ich hodnotenie bude cena prác vrátane dane z pridanej hodnoty, skúsenosti uchádzača s prácami podobného charakteru, systém zabezpečenia kvality prác a komplexnosť dodávky. Obstarávateľ od uchádzačov požaduje zábezpeku na zabezpečenie viazanosti ponuky v hodnote 5 mil. Sk. Zároveň musia preukázať ročný obrat za vlastné výkony vo výške minimálne 300 mil. Sk za každý z rokov 2002 až 2004 či zoznam zmlúv rovnakého alebo podobného charakteru za roky 2000 až 2004, pričom zmluvná cena diela musí byť jednotlivo aspoň 300 mil. Sk.
Uvedený privádzač predstavuje prepojenie diaľnice D3 Hričovské Podhradie - Kysucké Nové Mesto s komunikačnou sieťou mesta Žilina. Stavba zahŕňa sedem križovatiek, dva mostné objekty, deväť oporných múrov, päť protihlukových stien a rekonštrukciu mosta. V rámci projektu sa budú upravovať aj inžinierske siete, ako napríklad kanalizácia, vodovod či plynovod.