Reply on: tr3mp #4690:
Samozrejme, že takéto mesačné lístky existujú, na Slovensku zatiaľ traťové, pripravuje sa sieťový. Samozrejme, že dokonca ani hyperpodozrievavé ZSSK nekontrolujú koľkokrát denne si cestoval a dokonca to propagujú ako jednu z výhod takého traťového lístka, že môžeš cestovať, koľko chceš. Okrem toho existujú víkendové sieťové lístky SONE a SONE R.V ČR sa na cestovný lístok SONE dá za špecifikovaných okolností (ktoré nie sú nijako tvrdé) cestovať aj do zahraničia (v Nemecku pomerne ďaleko, v Rakúsku a Poľsku do prechodových staníc, príznačné je, že jediný susedný štát, do ktorého sa cestovať nedá, je Slovensko), v takom Nemecku, Rakúsku či Švajčiarsku dokonca zneužívačom pseudosocialistických výhod vychádzajú do ústrety v takej miere, že vo Švajčiarsku už viac než 50% zákazníkov cestuje na zaostalý, nepokrokový a socialistický ročný sieťový cestovný lístok General-Abo s neobmedzeným počtom ciest ?.
Juraj
Je samozrejme, ze sa to da aj presne a uplne spravodlivo.
1/ Nastupom prednymi dverami a predajom listkov ako na SAD presne podla km alebo zastavok, ale uznas, ze toto nie je to prave orechove.
2/ Oznacenim cipovej karty nielen pri nastupe, ale aj vystupe z vozidla, kde elektronika presne odpocita pocet zastavok /system check-in-check-out/. Ale kedze uz jedno oznacovanie karty sa niekomu zda zbytocna buzeracia, k tomuto zatial nikto u nas nepristupil.
Takze ide o KOMPROMIS. A ako pri kazdom kompromise, vzdy ide o ciastocny ustupok jednej aj druhej strany. Zo strany DPMZ tu ide, ze nemame uplne presne zaplatenu prepravu podla zastavok alebo vzdialenosti, co strany cestujuceho zas o nutnost oznacovat kartu, ale podstatne jednoduchsiu iba 2 pasmovu tarifu.