Reply on: Jakub #4689:
V tomto pripade vobec nejde o princip spravodlivosti, ale o princip nezatazovat extremne neumerne cestujuceho. Tak ako je nutne aspon nahrubo rozlisit cenu medzi malym a velkym jogurtom, aj v doprave je aspon nahrubo rozlisene cestovne do 5 a nad 5 zastavok.Je samozrejme, ze sa to da aj presne a uplne spravodlivo.
1/ Nastupom prednymi dverami a predajom listkov ako na SAD presne podla km alebo zastavok, ale uznas, ze toto nie je to prave orechove.
2/ Oznacenim cipovej karty nielen pri nastupe, ale aj vystupe z vozidla, kde elektronika presne odpocita pocet zastavok /system check-in-check-out/. Ale kedze uz jedno oznacovanie karty sa niekomu zda zbytocna buzeracia, k tomuto zatial nikto u nas nepristupil.
Takze ide o KOMPROMIS. A ako pri kazdom kompromise, vzdy ide o ciastocny ustupok jednej aj druhej strany. Zo strany DPMZ tu ide, ze nemame uplne presne zaplatenu prepravu podla zastavok alebo vzdialenosti, co strany cestujuceho zas o nutnost oznacovat kartu, ale podstatne jednoduchsiu iba 2 pasmovu tarifu.
Juraj
Zatial sa mimoradne vazne uvazuje, dokonca uz aj pripravuje zavedenie prestupnej tarify. Alternativy som popisal pred par dnami.
Na Vladimira som mal po dlhej dobe osobne stastie pred tyzdnom v stredu, bol cely den v Ziline. Aj tak sme nestihli uplne vsetko predebatovat, dokoncime to na spolocnom stretnuti iMHD.
S volnym cestovanim cez sedla sa zatial neuvazuje, ale pisal som, ze toto je na rozdiel od inych zadarmo-socialistickych napadov tema, o ktorej sa da debatovat, dokonca, ze sa takato varianta v buducnosti neda uplne vylucit.
Kludne by ju mohli aplikovat napriklad aj na zeleznici. Ked by chcel ist nejaky obcan Rajca vlakom do Bratislavy, kludne by si cez sedlo mohol kupit listok len z Rajca do Ziliny a potom do Bratislavy by mohol cestovat neobmedzene zadarmo... Lebo podla niektorych predsa ten vlak aj tak do tej Blavy ide poloprazdny a nejaka jazda navyse zeleznici nezvysuje naklady...