Reply on: Jakub #4689:
V tomto pripade vobec nejde o princip spravodlivosti, ale o princip nezatazovat extremne neumerne cestujuceho. Tak ako je nutne aspon nahrubo rozlisit cenu medzi malym a velkym jogurtom, aj v doprave je aspon nahrubo rozlisene cestovne do 5 a nad 5 zastavok.Je samozrejme, ze sa to da aj presne a uplne spravodlivo.
1/ Nastupom prednymi dverami a predajom listkov ako na SAD presne podla km alebo zastavok, ale uznas, ze toto nie je to prave orechove.
2/ Oznacenim cipovej karty nielen pri nastupe, ale aj vystupe z vozidla, kde elektronika presne odpocita pocet zastavok /system check-in-check-out/. Ale kedze uz jedno oznacovanie karty sa niekomu zda zbytocna buzeracia, k tomuto zatial nikto u nas nepristupil.
Takze ide o KOMPROMIS. A ako pri kazdom kompromise, vzdy ide o ciastocny ustupok jednej aj druhej strany. Zo strany DPMZ tu ide, ze nemame uplne presne zaplatenu prepravu podla zastavok alebo vzdialenosti, co strany cestujuceho zas o nutnost oznacovat kartu, ale podstatne jednoduchsiu iba 2 pasmovu tarifu.
Juraj
Asi si este nikdy nevidel ziveho aj nehrdinskeho primatora a nikdy si sa s nijakym nerozpraval aspon 5 minut, ked tu vypisujes taketo hlusiny. Ja som sa uz s vynimkou trnavskeho mal moznost rozpravat s kazdym krajskym primatorom aj vyse hodiny a mozem ti povedat, ze maju starosti a informacie uplne ine, ako sa starat o nejake tabule, neobmedzene listky, hlasenie zastavok alebo o podobne prkotiny. Toto je az na vynimky plne v rukach dopravnych podnikov a primatori sa do toho vobec nemiesaju.