Reply on: Jakub #4689:
V tomto pripade vobec nejde o princip spravodlivosti, ale o princip nezatazovat extremne neumerne cestujuceho. Tak ako je nutne aspon nahrubo rozlisit cenu medzi malym a velkym jogurtom, aj v doprave je aspon nahrubo rozlisene cestovne do 5 a nad 5 zastavok.Je samozrejme, ze sa to da aj presne a uplne spravodlivo.
1/ Nastupom prednymi dverami a predajom listkov ako na SAD presne podla km alebo zastavok, ale uznas, ze toto nie je to prave orechove.
2/ Oznacenim cipovej karty nielen pri nastupe, ale aj vystupe z vozidla, kde elektronika presne odpocita pocet zastavok /system check-in-check-out/. Ale kedze uz jedno oznacovanie karty sa niekomu zda zbytocna buzeracia, k tomuto zatial nikto u nas nepristupil.
Takze ide o KOMPROMIS. A ako pri kazdom kompromise, vzdy ide o ciastocny ustupok jednej aj druhej strany. Zo strany DPMZ tu ide, ze nemame uplne presne zaplatenu prepravu podla zastavok alebo vzdialenosti, co strany cestujuceho zas o nutnost oznacovat kartu, ale podstatne jednoduchsiu iba 2 pasmovu tarifu.
Vladimír
Neviem, čo pletieš akustické hlásenie zastávok. To už funguje dobrých pár liet. Hádam si nemyslíš, že DP má stále s jeho zabezpečovaním nejaké náklady. Tie boli jednorazové, zakúpenie hlásičov. Nič viac.
Re #4651 Pišta: Pri normálnom fungovaní by mali NP autobusy robiť hlavne linky vedúce cez centrum, žel. stanicu, nemocnicu a podobne? A na ktoré linky by teda mali byť nasadené? 24? 28?
Re #4673: Miro: Nič. Čo by malo byť? Fórum pravidelne čítam, len som až doposiaľ necítil potrebu sa vyjadriť. A k niektorým príspevkom v uplynulých dňoch sa ani naďalej vyjadrovať nechcem. Čakám na živé stretnutie dopravných fandov. Len dúfam, že sa tam niektorí nebudú chcieť biť.