Doplním:
1. To je prípad zastávky Košiká, hyperTesco v smere do centra.
Občas sa stane, že vyhlási nasledujúcu zastávku po rozjazde, ale pred ňou ju už neohlási (neviem kde môže byť chyba) takže to mohol byť aj tento prípad.
Keby si chcel, tak výpravu tu môžem vypisovať, minimálne liniek 2, 4, 5/15 a 7/17, tie vídavam aj z okna. Však uvidíme koľkých to bude zaujímať. ?
Akustické hlásenie zastávok v systéme R&G Mielec je nastavené podľa prejdenej vzdialenosti. Systém monitoruje vzdialenosť, ktorú vozidlo prešlo a keď dosiahne kilometer, na ktorom sa má nachádzať zastávka, vyhlási ju. Zastávka sa vyhlasuje v predstihu, ešte počas jazdy vozidla. Je to spôsobené určitou rezervou pri stanovení presného bodu na trase, kde sa zastávka nachádza. Cestujúci sa tak môžu na výstup zastávky aspoň pripraviť.
Vyhlásenie zastávky 2 min. pred zastavením je dosť zriedkavé. V zásade ale možno povedať, že:
1. keďže ide len o prejdenú vzdialenosť, nezohľadňuje sa napríklad svetelná signalizácia a pod. Takže môže sa stať, že v trolejbuse sa pár metrov pred zastávkou vyhlási zastávka, ale medzitým ešte trolejbus zastaví na červenú. Potom je skutočne čas medzi vyhlásením a skutočným otvorením dverí dlhší.
2. Tolerancia areálu zastávky sa predlžuje priamo úmerne s medzizastávkovou vzdialenosťou. Takže ak sú zastávky blízko seba, zastávky sa vyhlasujú neskôr ako v prípade ak sú zastávky od seba ďalej. Takže ak si šiel niekde od Hôreckej na Mateja Bela, mohla byť zastávka vyhlásená v značnom predstihu.
Výpravu tu nikto nepíše. Jednak preto, že to (našťastie) asi nikoho nezaujíma, a jednak preto, že v Žiline je trvalé vypravenie vozidiel. V drvivej väčšine prípadov vozy jazdia stále na svojich určených linkách.
Keď sa pohne vozidlo zo zastávky, tak hlásenie oznámi ďalšiu zastávku. Túto zastávku zopakuje pri zastavení vozidla, niekedy tesne pred zastavením. Pre cestujúcich s krátkou pamäťou, prípadne pre mimožilinských, ktorým názvy zastávok nič nehovoria, môžu zastávky sledovať vo vozidle, kde sú namontované plastové tabule. Aj zastávkový prístrešok má veľkými písmenami napísaný názov zastávky, viditeľný z pravej strany vozidla. Prešiel som niektoré štáty z tzv. vychýrenej pätnástky a v zrovnateľných mestách ako bola Žilina nebolo ani náznaku o nejakej hlasovej službe v MHD.
Dnes som mal tú možnosť navštíviť Žilinu. Párkrát som sa zviezol trolejbusom. Trochu ma zarazilo akustické hlásenie zastávky, keď ešte bol t-bus v pohybe, potom uplynuli napr. 2 min. a až tak prišla spomínaná zastávka. A medzitým som aj zabudol, čo to je za zastávku. ?
BTW nehádžete tu žiadnu výpravu? Tak dovoľte mi začať ? :
L 6 : 233; 241
Ak sa niekto chystá v sobotu na viedenský Tramvaytag, tak môžem poskytnúť 2 lístky na ktoré možno v sobotu od 9:00 do 19:00 využívať prostriedky MHD a S-Bahnu v Kernzone 100 zadarmo. Netreba ich tak zhánať v predajných miestach WL. Uprednostnený bude záujemca (ovia), ktorých poznám osobne. Odber možný do štvrtka.
Nebolo potrebné to z katalógu odstraňovať, lebo na zadnej časti vozidla # 11svieti dispej. Dnes som si to overil, keď išlo vozidlo na linke č. 26. Vpredu bola plastová tabuľa a vzadu svietil displej. Z tohto predpokladám, že je displej R&G zabudovaný, ale len predná časť je pravdepodobne pre poruchu zdemontovaná.
Karosy B 700 v žilinskom katalógu nie sú z toho dôvodu, že nemám informácie o všetkých vozidlách (aspoň počty a ev. č. alebo ŠPZ). Katalóg je totiž naprogramovaný tak, že nové vozidlá je možné dopĺňať len na koniec. Nejaké novoobjavené staršie kúsky na začiatok radu nie je možné pridať. Takže čakám, kým to d3k0 spraví tak, že to možné bude alebo kým mi nejaký dobrý človek poskytne zoznam všetkých Karos od roku 1982
Re #4248 Miro: Neviem, ja som to nikdy neskúšal. Ono to je pod takým sklom. Ale v čase problémov s otváraním dverí tlačidlom od nárazníka na jednom prešovskom City buse vodiči otvárali dvere takýmto spôsobom, že stláčali to tlačidlo pri dverách a bez vzduchu potom dvere vyklopili ručne. Ale na toto nie som expert, nech sa vyjadrí niekto iný. Možno že to je aj príprava na dopyt, neviem.
A ako to núdzové otváranie dverí vlastne funguje? To je možné tým tlačidlom otvoriť dvere kedykoľvek a kdekoľvek, aj mimo zastávky? Alebo sa nejako aktivuje v prípade nehody?
Ostatne si myslím, že v tom prípade by mali byť označené výrazným nápisom, že sa môžu používať len v núdzi ?
A iné auto/trolejbusy núdzové otváranie dverí nemajú?
Takže...
1) Ako je napísané v novinke na hlavnej stránke za.imhd.sk, DPMŽ si objednal tlačidlá pre dopyt, zatiaľ ho však využívať neplánuje. Informáciu poskytol Juraj. Z toho vyplýva aj odpoveď na podotázku, či sú cestujúci nejako informovaní. Nuž, nie sú, lebo nemajú byť o čom.
2) City busy tlačidlá pri dverách majú, ale nebol by som si taký istý, že je to dopyt. Na to ste už vy Žilinčania, aby ste to overili. Vychádzam z toho, že aj všetky prešovské City busy (vrátane tých starších) majú takéto tlačidlá a tieto nemajú s dopytom nič spoločné. Slúžia na núdzové otvorenie dverí. Preto by bolo dobré overiť situáciu v ZA, aby sme vedeli, či popis k predloženej fotke je alebo nie je nepresný.
Dôvodom bola absolútna nevyťaženosť týchto spojov. Za ich zrušenie sa už dlhšie prihovárali aj niektorí diskutujúci z tohto fóra. Ja síce nie som znalý miestnych pomerov, ale ak už aj fanda MHD niečo považuje za neúčelné, tak to muselo byť prázdne fest.
Miro
Btw., nielen tieto dve Karosy, ale aj Citybusy 08-10 majú tlačidlá vedľa dverí, predpokladám, že na dopytové otváranie, pozri napr. http://www.imhd.sk/za/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=karosa_city_bus_12m&no=7&id=27302aeef3f021f9f021 . Takže text pri fotografii http://www.imhd.sk/za/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&u=f3f0f0edf5f0f0f2&no=0&id=27302aeef1f021f1f121 nie je úplne presný