Diki za info aj som si myslel že to bude on. Takže by som sa Vás osobne chcel spýtať, pán Juraj, či by ste mi nemohli zaslať nejaké hlášky zastávok ( hlavne kontrola ? ) na moju mailovú adresu. Bol by som skutočne rád. Ďakujem. Váš verný zákazník
Chodia tu aj nejakí zamestnanci DPMŽ alebo len fanatici od MHD? Ináč s tými hláškami, mail som poslal nejakému supervisorovi a zatiaľ nič. Neviete mi poradiť nejaký mail na dákeho ochotného zamestnanca? Vďaka.
Aj dnes som sa viezol L3 a bola vykonávaná kontrola cestovných lístkov. Označovače počas kontroly boli zablokované, ale hlásenie na ktoré sme boli zvyknutí, sa už neozvalo. Bolo by dobré, aby sa zariadenie opravilo.
Mne osobne ten hlas vo vozidlach zilinskej MHD nikdy neprirastol k srdcu, je taky nejaky neosobny, chladny a nie moc prijemny na posluch. Ale take hlasenie v prazskych elektrickach alebo autobusoch, to je nieco pre moje usi ☺ .
s hláškami "kontrola..." je prolém odkedy sa používajú len bezkontaktné MČK. Palubák síce dá príkaz na zablokovanie označovačov a rozsvieti sa zel.svetlo na palubáku ozačujúce zablokovanie ale hlášku do nedá. Netuším prečo.
Kratke trolejbusy 14Tr sa objavuju cez vikendy na vsetkych linkach uz minimalne treti vikend za sebou. A jazdi aj 211 v netradicnom bielo modrom natere bez reklamy(po strhnuti reklamy OC Duben-Carrefour)
práveže z hľadiska úspory je tam podstatný rozdiel. Veď 15Tr-ka má predsa dvojnásobný počet motorov ako 14Tr-ka, takže musí mať aj (takmer dvojnásobne) vyššiu spotrebu. Bohužiaľ v BB robia to isté - dokonca aj v špičke, nielen cez sviatky...
Značky pivových pohárov na mňa nepôsobia rušivo, lebo je ich tam žalostne málo ? .
Teraz vážne: keď chcem niečo na mape vyznačiť, tak to buď vyznačím poriadne a všetko, alebo radšej vôbec. Medzi tým nie je nič. Keď sa SHOCART podujal vyznačiť pohostinské zariadenia, a to ešte v troch kategóriach (reštaurácia, vináreň, piváreň), tak si mal podrobne nechať zmapovať situáciu od niekoho, kto Žilinu dobre pozná, obrátiť na mňa ? a pod. Ale takéto veci sa vyznačujú ťažko, lebo pohostinských zariadení je také množstvo, že v použitej mierke je nemožné ich napr.v centre všetky vyznačiť. Okrem toho sa dá v niektorých prípadoch ťažko určiť, či je to reštaurácia alebo už krčma... Mám niekoľko plánov miest od Geodézie ČS, kde vyznačili len reštaurácie (Olomouc, České Budějovice) a urobili to poctivo (až na pár odchýliek). Na mape od SHOCARTU, a to môžem zodpovedne prehlásiť, je vyznačená možno polovica, tam kde mali miestočko na značku. Predstavme si, že by vyznačili polovicu zastávok MHD, každú druhú svetelnú križovatku a pod. Bol by to paškvil.
Je viacero vydavateľov, ale o kvalite sa dá rozprávať len o týchto dvoch. Mapu od vydavateľstva Shocart som kúpil za 89,. Sk a od VKÚ za 104.-Sk. Na stránke VKÚ ponúkali 4.vydanie ako akciu po 50,- Sk. Obe mapy majú zahrnuté všetky mestské časti, okrem Žilinskej Lehoty. Mapa z VKÚ je v mierke 1:10 000 a z Shocart-u 1:12 000, teda je trošlu menšia. Myslím si, že je dobré, ak je vzadu nakreslená vkusná schéma MHD. Harmanecká mapa má kvalitnejší papier a farby sú živšie. Shocart má navyše vyznačené hranice katastra medzi mestskými časťami. Tu mi však prekážajú značky pivových pohárov po celej mape, čo pôsobí rušivo. Rozdiel je aj vo vyznačovaní autobusových a trolejbusových liniek.
Mesto je ešte zaplavené 3.vydaním, ktoré ešte dotláčali minulý rok, a preto treba dávať pri kúpe pozor. Minulý rok mali vo VKÚ chaotické (asi privatizačné) obdobie a pripomienky, ktoré som posielal po uzávierke v marci, tak niektoré zapracovali, niektoré preskočili. Bol som znepokojený hlavne nezapracovaním linky 7/17, ktorá napr. na ul. Pod hájom je napísaná, ale po celom meste už nie je vyznačená. Redakčná uzávierka bola 6.7.2004, vtedy bola spustená nová trolejbusovú trať medzi VL a SO vybudovaná z vlastných prostriedkov, čo prinieslo aj zmenu CP. Mrzí ma však, že nebol zapracovaný privádzač Budatín, lebo mali zaslané projekty z uvedenej stavby. Oproti predchádzajúcemu vydaniu sa však nedá porovnať, lebo bolo zapracovaných 466 zmien a ten rozdiel je vidieť. Možno by bolo vhodné častejšie vydávať mapu, lebo už teraz mám pripravené podklady do ďalšieho vydania, ale to už my neovplyvníme.
Re #3504 Jozef: Názov zastávky opravím. Len musím mať ten i-net. Asi to po piatich mesiacoch už znie trápne, ale fakt verím, že ho v priebehu niekoľkých dní budem mať
Re #3506 Jozef: Z tých Tvojich prívlastkov typu "vznešene", "elegantný" a pod. sa raz zbláznim ?
Re #3509 Miloš: Tak tomu nerozumiem. Za svoj (zatiaľ) krátky život som písal do Harmanca ohľadne chýb na ich mapách niekoľkokrát, vždy mi bolo odpovedané a všetky pripomienky do mapy vždy zapracovali. Taktiež sa netajili radosťou z toho, že môžu mapu vylepšiť.
Shocart sa mi skutočne ale čím viac začína páčiť viac, a to najmä po stránke značkového kľúča, ktorý je aj mne viac sympatický ako ten harmanecký. Shocart je aj cenovo dostupnejší. Ohromne sa mi páči aj schéma siete MHD, ktorá, s výnimkou najväčších miest, je štandardnou súčasťou zadnej strany mapy.
Samozrejme, aj Shocart robí chyby. Zatiaľ najneuveriteľnejším husárskym kúskom, ktorý sa im podaril, u mňa zostáva vydanie mapy mesta Banská Bystrica, na obálke ktorej je Chrám sv. Mikuláša v Prešove ?
Zážitok zo soboty 26.3.2005 ráno :
Idem na vlak. Prídem na zastávku Fatranská o 7.55. O 8.00 odchádza spoj linky 4 (15 Tr) smer žst. Nechám ho ísť. O 8.06 má ísť 6-ka, pôjdem aspoň prázdnym vozidlom ? . O 8.13 prichádza 6-ka (14 Tr). 7 minút meškanie. Po absolvovaní všetkých nástupných zastávok na Vlčincoch (posledná Poštová) je plná. Po príchode na žst neviem, či toto má byť prínos pre cestujúcich. Úspora pre DPMŽ to asi je...
Veruže máš pravdu, tých chýb je na českej mape podstatne viac pri podrobnom skúmaní, ako som našiel ? . Ale inak sa mi grafické spracovanie aj značkový kľúč pozdáva viac ako od VKÚ (môj súkromný názor). Inak, kde si zohnal to 4.vydanie ? Ja som ho ešte nevidel v obchodoch (všade len 3.).
P.S. " Tiež som posielal do VKÚ Harmanec zoznam chýb po tom, čo som si zakúpil 3.vydanie mapy Žiliny. Hlavne kvôli niekoľkým od 1.vydania opakovaným chybám. Žiadna odozva... Až si v najbližších dňoch zoženiem 4.vydanie, som zvedavý, čo nájdem ? .
A to nasadzovanie kratkych trolejbusov na vikend je uz trvaly trend alebo je to tak len na tieto sviatky? Nie tak davno som sa tu pytal, preco jazdia dlhe vozidla aj cez vikend a bolo mi vysvetlene, ze z hladiska uspory tam nejaky velky rozdiel nie je (na rozdiel od autobusov).
Inak dnes som videl L7 kratky voz a L8 vedenu autobusom.
Dnes, cez Bielu sobotu, premávali krátke trolejbusy 14Tr na linkách L3, L7 a L17, kde zvyčajne premávajú kĺbové trolejbusy. Prečo, to vo svojom príspevku napísal Juraj. Bolo zaujímavé sledovať ako vznešene išiel trolejbus 14Tr #218 s červeno-bielou reklamou na časopis LIVE na L3 po vždy zelenom Bôriku, kde premávajú len kĺbové trolejbusy. Pravdepodobne išiel po tejto trase po prvýkrát. Aj na L7 a L17 premávali malé trolejbusy #225 a 221. Na L5/15 premávali ako obyčajne krátke trolejbusy 14Tr s #211, 212 a 222 s reklamou Allianz. Na linke č. 4 premávali kĺbové trolejbusy 15Tr napr. č. 233 a 238. Medzi mestskými časťami Bytčica a Brodno premával na L22 elegantný City bus s #10, ktorý som videl na Rajeckej ceste.
Neviete niekto, prečo už nepočujeme známu hlášku "Kontrola. Pripravte si cestovné lístky."??? Sa mi to tak páčilo nemáte to aspoň možnosť niekto zohnať? Alebo hocijaké iné hlášky zastávok? Fakt by ste ma potešili. Vďaka.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zoZa