Je viacero vydavateľov, ale o kvalite sa dá rozprávať len o týchto dvoch. Mapu od vydavateľstva Shocart som kúpil za 89,. Sk a od VKÚ za 104.-Sk. Na stránke VKÚ ponúkali 4.vydanie ako akciu po 50,- Sk. Obe mapy majú zahrnuté všetky mestské časti, okrem Žilinskej Lehoty. Mapa z VKÚ je v mierke 1:10 000 a z Shocart-u 1:12 000, teda je trošlu menšia. Myslím si, že je dobré, ak je vzadu nakreslená vkusná schéma MHD. Harmanecká mapa má kvalitnejší papier a farby sú živšie. Shocart má navyše vyznačené hranice katastra medzi mestskými časťami. Tu mi však prekážajú značky pivových pohárov po celej mape, čo pôsobí rušivo. Rozdiel je aj vo vyznačovaní autobusových a trolejbusových liniek.
Mesto je ešte zaplavené 3.vydaním, ktoré ešte dotláčali minulý rok, a preto treba dávať pri kúpe pozor. Minulý rok mali vo VKÚ chaotické (asi privatizačné) obdobie a pripomienky, ktoré som posielal po uzávierke v marci, tak niektoré zapracovali, niektoré preskočili. Bol som znepokojený hlavne nezapracovaním linky 7/17, ktorá napr. na ul. Pod hájom je napísaná, ale po celom meste už nie je vyznačená. Redakčná uzávierka bola 6.7.2004, vtedy bola spustená nová trolejbusovú trať medzi VL a SO vybudovaná z vlastných prostriedkov, čo prinieslo aj zmenu CP. Mrzí ma však, že nebol zapracovaný privádzač Budatín, lebo mali zaslané projekty z uvedenej stavby. Oproti predchádzajúcemu vydaniu sa však nedá porovnať, lebo bolo zapracovaných 466 zmien a ten rozdiel je vidieť. Možno by bolo vhodné častejšie vydávať mapu, lebo už teraz mám pripravené podklady do ďalšieho vydania, ale to už my neovplyvníme.
Mesto je ešte zaplavené 3.vydaním, ktoré ešte dotláčali minulý rok, a preto treba dávať pri kúpe pozor. Minulý rok mali vo VKÚ chaotické (asi privatizačné) obdobie a pripomienky, ktoré som posielal po uzávierke v marci, tak niektoré zapracovali, niektoré preskočili. Bol som znepokojený hlavne nezapracovaním linky 7/17, ktorá napr. na ul. Pod hájom je napísaná, ale po celom meste už nie je vyznačená. Redakčná uzávierka bola 6.7.2004, vtedy bola spustená nová trolejbusovú trať medzi VL a SO vybudovaná z vlastných prostriedkov, čo prinieslo aj zmenu CP. Mrzí ma však, že nebol zapracovaný privádzač Budatín, lebo mali zaslané projekty z uvedenej stavby. Oproti predchádzajúcemu vydaniu sa však nedá porovnať, lebo bolo zapracovaných 466 zmien a ten rozdiel je vidieť. Možno by bolo vhodné častejšie vydávať mapu, lebo už teraz mám pripravené podklady do ďalšieho vydania, ale to už my neovplyvníme.
nemáte to aspoň možnosť niekto zohnať? Alebo hocijaké iné hlášky zastávok? Fakt by ste ma potešili. Vďaka.
Vladimír
Re #3504 Jozef: Názov zastávky opravím. Len musím mať ten i-net. Asi to po piatich mesiacoch už znie trápne, ale fakt verím, že ho v priebehu niekoľkých dní budem mať
Re #3506 Jozef: Z tých Tvojich prívlastkov typu "vznešene", "elegantný" a pod. sa raz zbláznim ?
Re #3509 Miloš: Tak tomu nerozumiem. Za svoj (zatiaľ) krátky život som písal do Harmanca ohľadne chýb na ich mapách niekoľkokrát, vždy mi bolo odpovedané a všetky pripomienky do mapy vždy zapracovali. Taktiež sa netajili radosťou z toho, že môžu mapu vylepšiť.
Shocart sa mi skutočne ale čím viac začína páčiť viac, a to najmä po stránke značkového kľúča, ktorý je aj mne viac sympatický ako ten harmanecký. Shocart je aj cenovo dostupnejší. Ohromne sa mi páči aj schéma siete MHD, ktorá, s výnimkou najväčších miest, je štandardnou súčasťou zadnej strany mapy.
Samozrejme, aj Shocart robí chyby. Zatiaľ najneuveriteľnejším husárskym kúskom, ktorý sa im podaril, u mňa zostáva vydanie mapy mesta Banská Bystrica, na obálke ktorej je Chrám sv. Mikuláša v Prešove ?