Reply on: Mike #23282:
Ten pravidelný interval na autobusových linkách je asi neriešiteľný z toho dôvodu, že každá linka "nemá na svojej konečnej inú linku" na ktorú by vozidlo "prebehlo". Jazda na jednej linke tam a späť spolu s potrebnou manipuláciou sa nezmestí do hodiny. Ak by jeden spoj linky mal cca 25 min. ešte by to šlo ale zasa s nárastom prázdnych km, keďže po spravení 4 hod. vedenia vozidla by sa musela spraviť bezp. prestávka 30 min. Vozidlo už by muselo prebehnúť na inú linku = jazda cez celé mesto naprázdno 2 vozidiel súčasne po každých cca 4 hodinách. Ale spoje liniek majú až okolo 30 min. jazdy a to znamená že by namiesto jedného vozidla museli behať dve s veľkým množstvo ostatnej prestávky = neefektívnej práce a zasa je to o peniazoch.
úpravami chrona sa rozbil preklad medzi L6 a L16 zo zastávok v centre v smere na Hájik cez školské dni (zo 7+8 na 4+11 min)
zaskočilo ma pridanie minúty medzi Poštovou (Dubňom) a Plavárňou. Skôr by som to očakával o zastávku neskôr, keďže zast. Nemocnica je frekventovanejšia. Detto Pažite > Rajecká, Solinky - až 3 minúty, dokonca aj cez víkend.
skrátenie na 1 min pred Smrekovou bude mať cez víkendy pravdepodobne za následok vyšší počet meškajúcich spojov z Hlín (Mostnej) smerom do centra; možno keby toto skrátenie prišlo o zastávku skôr, pred Limbovou...
uvidíme či sa súbežne so zmenou CP mierne upraví aj nastavenie križovatiek v centre, keďže cykly sa zrejme i kvôli zelenej vlne riadia podľa viacmenej presne definovaných časov (aj keď s prvkami dynamiky a uplatňovania preferencie). Za predpokladu, že trolejbus neopustí žiadnu zastávku ani o sekundu skôr, môže nastať meškanie napr. v popoludňajšej špičke cez školské dni pri L5 (najmä v smere na Vlčince) alebo popoludní cez prázdniny pri L16 (na trase Polícia - Štef. nám.).
Vladimír