Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #23278:
Nedostatky, ktoré si vymenoval, tiež vnímam a sú určite na diskusiu. Otázne je, či na celkovú úroveň MHD vplývajú do takej miery, že by platila veta, že "žilinská MHD má v porovnaní s inými slovenskými MHD obrovské rezervy". Existujú totiž aj ďalšie parametre, vďaka ktorým žilinská MHD dorovnáva skóre. Ja napríklad veľmi pozitívne vnímam obnovený vozidlový park, nástup všetkými dverami, logické a jednoduché a stabilné (!) linkové vedenie, silný dôraz na dodržiavanie CP, vysokú úroveň informačných technológií a (podľa mňa asi) najvyššiu úroveň grafického podania informácií v SR (celkovo zastávkové vitríny, i samotné ZCP).
Reply on: Mike #23282:
Ten pravidelný interval na autobusových linkách je asi neriešiteľný z toho dôvodu, že každá linka "nemá na svojej konečnej inú linku" na ktorú by vozidlo "prebehlo". Jazda na jednej linke tam a späť spolu s potrebnou manipuláciou sa nezmestí do hodiny. Ak by jeden spoj linky mal cca 25 min. ešte by to šlo ale zasa s nárastom prázdnych km, keďže po spravení 4 hod. vedenia vozidla by sa musela spraviť bezp. prestávka 30 min. Vozidlo už by muselo prebehnúť na inú linku = jazda cez celé mesto naprázdno 2 vozidiel súčasne po každých cca 4 hodinách. Ale spoje liniek majú až okolo 30 min. jazdy a to znamená že by namiesto jedného vozidla museli behať dve s veľkým množstvo ostatnej prestávky = neefektívnej práce a zasa je to o peniazoch.
Reply on: engineer #23280:
Ale kľudne sa bavme o tej chrono (jazdnej dobe), ktorá platí cez pracovné dni po 18:30 a cez víkendy celodenne. O koľko je kratšia oproti tej "kmeňovej", teda čo je v pracovné dni od začiatku premávky do 18.30.. A že na akú priemernú rýchlosť je počítaná ...Lebo večer a cez víkendy podľa mňa až na lokálne výnimky zápchy nie sú. A aj cez deň sa môžeme baviť o tom, v akom čase sú zápchy a že prečo je v KE, BA, Brne ... robená jazdná doba na sedlo a v špičke spoje logicky meškajú. Ale OK - na inú, širšiu diskusiu.


A čo sa týka intervalov - ja som nemyslel zahustiť. Aj keď viem, že aj na to existuje postupný plán, minimálne u tbusov bol aj tu prezentovaný. Ja som písal že u autobusov nie sú pravidelné. To nemá nič spoločné s objednávaným objemom km, ten sa vôbec nemusí meniť. Všetky ostatné krajské mestá s výnimkou TT majú pravidelné intervaly (napr. v NR, TN, BB v sedle a cez víkend bežne 60 minút), iba v ZA to v každú hodinu ide ináč ...
Reply on: engineer #23280:
Ešte stále máte celodenne a celotýždenne jedno chrono?
Reply on: Mike #23278:
Určite nesúhlasím. Vzhľadom na to, že žilinská MHD stále nemá autobusy a trolejbusy, ktoré by vedeli preskočiť osobné automobily, tak cestovné časy medzi zastávkami sú nastavené tak ako sú tzn. s ohľadom na intenzitu dopravy. Určite nie je problém ich "poskracovať", ale potom by automaticky vznikali citeľné meškanie, cestujúci by nestíhali prestupovať atď. Toto je nekončená téma určená na odbornú debatu v inom kruhu, vzhľadom na jej obšírnosť.

MHD v Žiline má však naozaj značné rezervy v intervaloch spojov, prierezovo na všetkých linkách, avšak hustota spojov je čisto finančná záležitosť objednávateľa - buď investuje do kvalitnej a atraktívnej MHD týmto spôsobom tzn. schváli ročné navýšenie kilometrov alebo nie. Samozrejme, na zabezpečenie atraktívneho (hustého) intervalu sú potrebné aj ďalšie vodiča a v neposlednom rade vodiči, ale stále narážame na finančnú stránku veci. Preto verím, že obdobie "geniálneho" nápadu bezplatnej dopravy pre všetkých máme úspešne za sebou a žilinská MHD sa bude uberať iným smerom, ktorý ponúkne modernú, atraktívnu a kvalitnú MHD. Predpoklady na to majú.

Čo sa týka Žilinskej univerzity, to, že je prevažne dopravne zameraná ešte neznamená, že automaticky sa to prejaví na MHD. V Trnave je tiež najlepšie právnická fakulta na Slovensku a to ešte nedáva záruku, že keď chce niekto dobrého právnika musí hľadať v Trnave.
Reply on: dibarbora #23277:
Okrem fajnovych Solarisov to velky rozdiel oproti inym mestam nie je. Skor to bola vyjadrena obava zo stagnacie.
Reply on: dibarbora #23277:
Podľa mňa má žilinská MHD, a teraz beriem iba v porovnaní s inými slovenskými MHD, obrovské rezervy:
- v pomalej jazdnej dobe
- u autobusov nie sú intervalové CP
(a to paradoxne v meste sídli "dopravná" univerzita... Ale ako sa hovorí, šuster má deravé kopyto, alebo doma nikto nie je prorokom ...)
Reply on: URBINO #23276:
Tiež sa mi to nezdá, čo tým chcel básnik povedať... na SK pomery je MHD v ZA na tom viac než dobre. Vozidlový park asi najmodernejší, tarifa je už tiež na úrovni doby.... linky a ich grafikon bude vždy nekonečná diskusia... bez ohľadu na mesto.
Reply on: Mittwoch #23275:
Doteraz išiel DP dozadu?
Reply on: TeBeCe #23274:
Velmi drzim palce, aby sa nasiel niekto, kto DP posunie riadne dopredu.👍
Reply on: Mittwoch #23271:
MsZ od 7:05, konkretnejsie od 1:34:00, iny pohlad na ekonomicke fungovanie spolocnosti, majetkove vysporiadanie s mestom, rozdielny pohlad na osvetlenie, dalsie neuvedene dovody
https://www.youtube.com/watch?v=xbZKslyVnGc
Zdravim, dokaze mi niekto vysvetlit, preco bol odvolany riaditel DPMZ?
Reply on: pomaranc #23269:
dovod -> Mesto / DPMZ chce obmedzit pouzivanie papierovych listkov . ak pouzijete bankomatovu kartu alebo elektronicku penazenku mate to za 65/75
Z akého dôvodu sa pristúpilo k zdraženiu lístku po zmene z do 5 zastávok na 12 minút z pôvodných 0,55 eur na 0,90 eur? Veď za 0,90 eur sa cestuje 30 minút v Bratislave. To nevedia ako ošklbať ľudí, alebo nemajú v sebe kúska hanby mestskí poslanci? Je koronakríza, hej. A má ju snáď len DPMŽ? Ľudia so zosekanými príjmami alebo bez príjmov, lebo vláda len nasľubovala kompenzácie, tak z čoho majú platiť toto výpalné v MHD? Ľudia krízu nemajú? Nech poprepúšťajú nadbytočný kancelársky aparát ak chcú mať viac peňazí.
Bude sa aj v Žiline v pondelok štrajkovať?
Pár postrehov k novým CP, ktoré aspoň čiastočne prinesú tak dlho žiadané zrýchlenie dopravy 👍

❗ úpravami chrona sa rozbil preklad medzi L6 a L16 zo zastávok v centre v smere na Hájik cez školské dni (zo 7+8 na 4+11 min)

🤔 zaskočilo ma pridanie minúty medzi Poštovou (Dubňom) a Plavárňou. Skôr by som to očakával o zastávku neskôr, keďže zast. Nemocnica je frekventovanejšia. Detto Pažite > Rajecká, Solinky - až 3 minúty, dokonca aj cez víkend.

😐 skrátenie na 1 min pred Smrekovou bude mať cez víkendy pravdepodobne za následok vyšší počet meškajúcich spojov z Hlín (Mostnej) smerom do centra; možno keby toto skrátenie prišlo o zastávku skôr, pred Limbovou...

❓ uvidíme či sa súbežne so zmenou CP mierne upraví aj nastavenie križovatiek v centre, keďže cykly sa zrejme i kvôli zelenej vlne riadia podľa viacmenej presne definovaných časov (aj keď s prvkami dynamiky a uplatňovania preferencie). Za predpokladu, že trolejbus neopustí žiadnu zastávku ani o sekundu skôr, môže nastať meškanie napr. v popoludňajšej špičke cez školské dni pri L5 (najmä v smere na Vlčince) alebo popoludní cez prázdniny pri L16 (na trase Polícia - Štef. nám.).
Reply on: Maykl #23265:
Tam asi nebude taky pokles cestujucich

- okrem ludi zo zmien musis priratat ze ak sa zatvoria obchody okolo 8 mas este velku skupinu zamestancov obchodu ktory sa musia dostat domov a naraz .

Stojí za zváženie, či od 3. marca, keď ma byť zavedený zákaz vychádzania, neobmedziť prevádzku MHD. Možno by stačilo aj rozšíriť L50, len by bolo treba vyriešiť tie výrobné podniky, kde pracujú aj poobede či v noci (typu Kia a spol).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.