Reply on: Mike #23278:
Určite nesúhlasím. Vzhľadom na to, že žilinská MHD stále nemá autobusy a trolejbusy, ktoré by vedeli preskočiť osobné automobily, tak cestovné časy medzi zastávkami sú nastavené tak ako sú tzn. s ohľadom na intenzitu dopravy. Určite nie je problém ich "poskracovať", ale potom by automaticky vznikali citeľné meškanie, cestujúci by nestíhali prestupovať atď. Toto je nekončená téma určená na odbornú debatu v inom kruhu, vzhľadom na jej obšírnosť. MHD v Žiline má však naozaj značné rezervy v intervaloch spojov, prierezovo na všetkých linkách, avšak hustota spojov je čisto finančná záležitosť objednávateľa - buď investuje do kvalitnej a atraktívnej MHD týmto spôsobom tzn. schváli ročné navýšenie kilometrov alebo nie. Samozrejme, na zabezpečenie atraktívneho (hustého) intervalu sú potrebné aj ďalšie vodiča a v neposlednom rade vodiči, ale stále narážame na finančnú stránku veci. Preto verím, že obdobie "geniálneho" nápadu bezplatnej dopravy pre všetkých máme úspešne za sebou a žilinská MHD sa bude uberať iným smerom, ktorý ponúkne modernú, atraktívnu a kvalitnú MHD. Predpoklady na to majú.
Čo sa týka Žilinskej univerzity, to, že je prevažne dopravne zameraná ešte neznamená, že automaticky sa to prejaví na MHD. V Trnave je tiež najlepšie právnická fakulta na Slovensku a to ešte nedáva záruku, že keď chce niekto dobrého právnika musí hľadať v Trnave.
pomaranc